Volgend jaar mn paard laten dekken door Kingston.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Volgend jaar mn paard laten dekken door Kingston.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 11:09

Ik heb een schimmelmerrie van 8 (Ulft x Troubadour) en die ga ik volgend jaar laten dekken door Kingston. Cool he. Kingston staat namelijk bij mij op stal en ik wil graag van die klote hengstigheid af dus vandaar.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 11:30

Nee ik wil heel graag een mooi veulen fokken en Kingston en mijn merrie zijn een geweldige combi. Het was Kingston of Rubels. Dus vandaar

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 09:35

Weet je al of je een geschikte stalling voor je merrie hebt tegen die tijd?[/quote]
SJUIMPIE Hoezo geschikte stalling??? Ik heb toch een stal??? Ik snap hem niet.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 09:50

Ja zeker en dit is niet mijne eerste veulen wat ik "fok".
Mijn veulen is al verkocht al moet het nog "gemaakt" worden.
De stalling is ook goed en we hebben ook idd de wei nog waar ze zomers dag en nacht op staan.

En niks persoonlijks hoor want ik ken je niet maar zoals jij iets brengt maak je je niet echt geliefd. Je zou het ook op een andere manier kunnen brengen maar ja misschien vat ik het wel verkeerd op. Dat kan natuurlijk ook.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:08

Ik hou wel van directe mensen hoor want dan weet je gewoon waar je aan toe ben maar jij kan ook niet over mij oordelen. Je heb maar 2 regels gelezen dus ken je mij idd ook niet. Maar dat is niet Ontopic. Ik maart word ze gedekt en ben dus benieuwd wat er over 1.5 jaar voor mooi veulen uitkomt.

btw degene bij wie ik sta fokt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren dus het komt allemaal wel goed hoor.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Re: Volgend jaar mn paard laten dekken door Kingston.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:41

Sjuimpje"]
[quote="Wildfire schreef:
Ik heb een schimmelmerrie van 8 (Ulft x Troubadour) en die ga ik volgend jaar laten dekken door Kingston. Cool he. Kingston staat namelijk bij mij op stal en ik wil graag van die stinkmodder hengstigheid af dus vandaar.

Met name het *cool he* valt bij mij gewoon niet goed, zeker als je daarna haar beweegreden leest om überhaupt te fokken en dan te kiezen voor Kingston.
Een mening op een forum is altijd vrijblijvend?
Als ze zeker van haar zaak is en er dus wel degelijk goed over nagedacht heeft, dan zal mijn mening haar worst zijn.[/i]
[/quote]

He Sjuimpje dat Cool he is gewoon om te zeggen dat ik het keigaaf vind dat mn paard een veulen krijg. Dat ik een heel leuk veulen wil fokken voor de sport. Maar ja mijn berichten vallen toch niet goed bij jou.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:42

Dees schreef:
Ja "cool he" is niet een opmerking die je vaak uit de mond van fokkers op leeftijd zult horen...*grinnik*, de tijden veranderen!

Is Kingston eigenlijk een goedgekeurde hengst? Ik ken hem niet.


Ja hij is geodgekeurd en word nu uitgebracht in de Z2 met 1 wp in zijn eerste wedstrijd onder Ingrid Langel.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 10:47

Mieke schreef:
Kingston is een goedgekeurde KWPN hengst van Topas. Moedersvader is geloof ik Ramiro, maar dat kan ik ook mishebben... Kingston is een schimmel.


Topas x G. Ramiro Z pref x Joost
Dit is zijn afstamming.

EN nog een beetje reclame voor hem

KINGSTON: de hengst waar de beste Nederlandsesport-stammen bij elkaar komen!
De bekende -minka stam, waar de vader van Kingston - TOPAS - deel van uit maakt, komt momenteel weer goed naar voren in Limminka (v. Topas) onder Alison Firestone en daarvoor onder Emile Tacken. Via de moeder van Kingston (de -lihtya stam) stamt Kingston af van top-verervers, zoals G. Ramiro Z x Joost x Abgar xx, die ontelbare goede sportpaarden hebben geleverd.Kingston is goedgekeurd bij het KWPN en werd zesde (van de 27) tijdens het verrichtingsonderzoek 1995. Kingston loopt Z-dressuur en eindigde in 1996 als vijfde in de finale van de PAVO-Cup voor vierjarige dressuurbeloftes. Daarnaast beschikt Kingston over zeer veel springvermogen.Kingston vererft zeer goede dressuur- en springpaarden, die zeer goed bewegen, een goed karakter hebben en zich heel goed willen laten bewerken. Ruim 70 procent van de eerste nakomelingen (5 jaar) van Kingston lopen al in de sport

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 11:16

He bedankt Wen, ik ben ook zeer nieuwsgierig.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 10:46

He bedankt Attack. Volgend jaar maart word ze gedekt. Ben zo nieuwsgierig.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 09:31

Kleintje schreef:
Eleonoor, ik ben het helemaal met je eens.
Zoiets zit mij dus ook dwars.
En dan zeggen: veulen is al verkocht terwijl het in de maak is.
Wat als het fout gaat? Er een ongeschikt veulen uit komt of de merrie het niet haalt?

Het klinkt allemaal te makkelijk.
Maar ik denk dat ze niet open staat voor commentaar.
Ze plaatst wel een topic op een openbaar forum, maar als je iets zegt waar ze het niet mee eens is dan zijn wij gek.
Wel raar dat er bijna alleen mensen zijn die haar kennen die het voor haar opnemen.
Blijkt dus dat merendeel hier hetzelfde denkt over deze vreemde aanpak of misschien de vreemde verwoording.


Sorry hoor ben even niet op internet geweest maar ik ben druk aan het bijlezen.
Waarom is het raar dat mensen het voor mij opnemen. Er zijn meerdere mensen zoals je kan zien die het voor mij opgenomen hebben en die ken ik niet eens persoonlijk. Dus dat klopt al niet aanje verhaal.
En wie zegt in vredesnaam dat jullie gek zijn. Ik heb dat iig nog nooit hier neer gezet dus waar haal jij al die wijsheid vandaan.
En ik sta zeker open voor commentaar. Ik heb meerdere een PBtje gestuurd met mijn uitleg en zo. Ik had geen zin om dit allemaal hier neer te zetten. Ik wilde mijn verhaal kwijt en jullie vatten dat verkeerd op. Sorry, ik was gewooon heel blij met mn keuze en met het feit dat ik het veulen al verkocht heb.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 09:36

flettie schreef:
He Annemien,

Ga toch lekker je eigen gang joh! Ik ben nog nooit bij jou en Mijou op bezoek geweest maar uit je mails begrijp ik dat jullie op een superstal staan met hele goede begeleiding in het fokken, etc. En ik weet dat je eigenlijk ook ontzettend hebt verheugd op het veulen van Heaven Leigh toen je haar dit voorjaar liet dekken, die vreugde van zo'n klein humpke in de wei moet je al missen komend voorjaar. En mocht je ooit raad of hulp nodig hebben je weet hoe je deze doorgewinterde veulenopvoeder kan bereiken Haha!
Dikke knuffel voor jou en Mijou van mij en Fayette!!!


He ik wist niet dat je ook hier zat. Heel gaaf. Ik heb weer wat losgemaakt he. Maar ik was alleen zo blij. Zie pb

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 09:44

Anoukie schreef:
Nou nou, het gaat weer lekker. Ook ik schrok toen ik het allereerste bericht zag, dat zijn toch geen beweegredenen om een veulen te fokken? Wildfire, je zit hier met andere echte fokkers die zich rot schrikken van zo'n bericht,...... De markt is knudde en tig veulens eindigen in Italië in een worstje (als je me niet gelooft, vraag maar eens aan Troef, die heeft nog wel wat sites voor je) en je zegt dat het cool is en dat je eenveulen gaat fokken omdat die hengst bij je op stal staat,......

Je uitleg is dan wel duidelijk, en ja het is jouw keuze, maar paarden en dan speciaal het fokken is een passie van velen hier, en ik kan me dan goed voorstellen dat ze fel worden.

Bovendien, even een onnodige opmerking Haha!, waarom ineens een hele troep bekenden optrommelen die je gelijk geven met je keuze? Of zie ik dat verkeerd??



Even uitleg. Die laatste vraag. Dat zie je zeker weten verkeerd. Ik ken helemaal niemand die gereageerd heb. Op een paar na. En ik vindhet wel leuk dat die mensen niet gelijk oordelen maar eerst vragen hoe het allemaal zit. Ik heb meerdere een PBtje gestuurd met mn uitleg.

Ik wil in de toekomst zelf een veulen fokken uit mn paard. Om uit te brengen in de sport. En dan is mijn keuze zeker weten weer Kingston. Ik wil alleen nog even wachten want ik heb nog niet genoeg centjes om ook nog een veulen erbij te hebben. En verder heb ik een goed aanbod gekregen van de eigenaar van Kingston die tevens ook familie van mij is. Dus zeker te vertrouwen.

Als je nog meer vragen heb. Dan hoor ik ze graag.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 10:03

Billy schreef:
Op onze stal staan Wildfire, Billy, Wendy1 en Josée, meer bokkers staan er niet volgens mij.


He ik wist niet dat Josee ook hier zat joh. Grappig. Zijn er al wel veel op 1 stal.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney en 62 bezoekers