Nu nog dek-traject in gaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Roodvos

Berichten: 6650
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:00

Ik zou gelijk even met een dekstation bellen en je verhaal doen en je laten adviseren. In dit geval zou ik het nu nog 1 of 2x proberen. Als ze gelijk pakt heb je volgend jaar in de 2e helft van juni je veulen. Dat is nog heel acceptabel.

Als je haar nog nooit hengstig hebt gezien, zou ik een afspraak maken bij het dekstation, haar laten scannen (misschien is ze wel net goed hengstig) en anders hengstig laten spuiten. En dan afspreken dat ze op de inseminatiedatum een paar dagen op het dekstation kan staan. Vaak kan je wel een pakket afnemen voor het hele scannen en inseminatietraject bij het dekstation.

Ik had mijn merrie ook nog nooit hengstig gezien, en die was na het hengstig spuiten gelijk de 1e poging drachtig. Dus daar moet je je geen zorgen over maken. Bij het dekstation weten ze prima waar ze mee bezig zijn :) .

M.b.t. dracht en blessure: ze is nog niet drachtig, en tegen de tijd dat het veulen echt groot en zwaar wordt zou de blessure al goed of bijna geheel hersteld moeten zijn. Zeker als je haar volgend jaar met haar veulen ook nog rust op de weide gunt zie ik daar geen bezwaar in. Maar ik ben geen dierenarts, dus zou dat even overlegggen.

Succes!

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danuah, Dennis, SentiBot en 138 bezoekers