Koudbloed schofthoogte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Koudbloed schofthoogte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 22:45

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er een tabel oid is om te berekenen hoe groot een koudbloed wordt. Ik heb een haflinger jaarling van 13 maanden en hij is nu ongeveer 142. Ik ben tevreden met alles dat boven de 1.45 komt maar ik zou graag een soort van indicatie hebben hoe groot hij ongeveer gaat worden. Ik weet dat er tabellen zijn voor warmbloeden maar koudbloeden groeien anders toch??

Hieronder een paar foto’s van m’n doerak! ☺️

Afbeelding
Afbeelding


Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 22:52

NatasjavE schreef:
Er zijn hele kleine koudbloedrassen en hele grote.

Wat voor een heb jij er?

Als het nu een jaarling is zal er echt wel meer dan 3 cm groeien.

Sorry ik lees er blijkbaar overheen...een Haflinger.


Hihi ik mag inderdaad wel hopen dat er nog 3cm bij komt. Ze groeien toch vaak in de hoogte tot hun derde en gaan vanaf daar een beetje de breedte in? Ik weet dat de groeischrijven pas een aantal jaren daarna sluiten maar de meeste centimeters maken ze de eerste drie jaar toch?

Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 22:55

Mizora schreef:
Ik ben zelf toch maar van de warmbloedtabellen uitgegaan. Het geeft in ieder geval een indicatie. Ik heb zelf een fries x haflinger die hopelijk tussen de 1.55 en 1.60 uitkomt, maar alles vanaf 1.45 is oké.


Haha precies. Alles daarboven is mooi meegenomen en hij wordt ook vrij breed denk ik maar ik vind het zelf wel grappig om nu een indicatie te hebben en dan kijken of het klopt over een paar jaar.

Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 23:05

Zijn ouders zijn 1.50 en 1.45. Moeder fokt wel groot door. Bij de aankoop zeiden ze dat hij tussen de 1.50 en 1.55cm uit zou gaan komen maar aangezien ik geen verstand heb van groeien enzo....


Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 09:58

RoyceMack schreef:
Mijne was 1.38m hoog toen ik hem kocht met 11 maanden oud. Inmiddels issie 4 en 1.55m hoog.
Koudbloedjes groeien later en langer door.


Wauw dan heb je een flinke! Leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M_arjolein, Ubermetrics en 123 bezoekers