Mening over Engelse volbloeden gevraagd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Mening over Engelse volbloeden gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 12:15

Hallo iedereen van bokt die dit leest ! :)

Ik weet niet zeker of het hier mocht :(:) maar ik kan proberen

Ik ben dus bezig met een zoektocht naar mijn eigen paard! Ik heb er al verschillende gaan proberen en verschillende rassen gezien maar nu sprong er 1 uit die mij ontzettend aansprak, een prachtige Engelse volbloed merrie die direct in mijn oog viel. natuurlijk gaat het niet alleen om het uiterlijk daarmee deze topic:

iemand met een Engelse volbloed of meerdere of mensen die gewoon veel van dit ras weten en ook weten hoe hun karakter is? Ik ben niet zo bekend met het ras :D

Ik heb natuurlijk de eigenaar van het beestje ook al gesproken ivm het karakter van dit specifiek paardje want ik snap dat dat wel van verschillende paarden afhangt maar ik zocht in het algemeen een beetje info erover maar op internet vind ik niet zoveel uitleg.


Alvast bedankt!!


Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Mening over Engelse volbloeden gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 12:58

Al enorm bedankt voor alle reacties!! Ik ben niet roekeloos maar ik hou van snelheid dat is voor mij genieten. Remme los en blijven gaan! :) dit is toch wel een van de redenen waarom ze mij dan interesseren continue bakwerk is niet voor mij ik trek er het liefst op uit genietend van de natuur met mijn eigen paard. Ik zal ook wel in de bak rijden natuurlijk maar ik vindt het leuk om eens te kunnen gaan crossen in bossen ofzo. Ook de mindere ervaringen dat hier gezegd worden hou ik zeker rekening mee! Enorm bedankt al nu heb ik toch al een beetje een beter beeld! :)

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 13:43

NatasjavE schreef:
Als je een paard gaat kopen is het belangrijk om te bedenken wat je wil gaan doen met het paard.
Dressuur, springen of recreatie ritjes in het bos.

In het algemeen zijn Engelse Volbloeds erg veelzijdige paarden. Maar je moet het paard ook individueel nog bekijken. Wat voor type volbloed is het. Een Amerikaans sprinters type zal het in de dresuursport wel moeilijk kunnen krijgen en een andere volbloed kan weer prima meekomen. Maar als jij het paard als eventing of springpaard gaat gebruiken is dat sprintertype misschien wel een topper.

En wat is het karakter en temperament van deze merrie? En hoeveel ervaring heb je?

Heb je deze merrie al gereden? En hoe voelde dat?




Ik ben momenteel nog aan het herstellen van een blessure ze houden ze speciaal bij tot ik beter ben dus rijden heb ik niet gedaan ik heb zowel filmpjes als in het echt ze wel al zien rijden met de huidige eigenaar en haar karakter is ze echt een schat bij hem zette ze geen stap verkeerd maarja hij heeft ze al 3 jaar dus ik ga moeten zien hoe het uitdraait als ik erop mag rijden. Ik rij zelf al 12 jaar heb altijd lrv (Ben van Belgie) paarden gereden maar dus nooit men eigen paard het is ook niet de bedoeling dat ik er weer wedstrijden mee ga rijden gelijk de andere paarden. Deze is gewoon om van te genieten

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 14:00

Punz schreef:
Tja..
Natuurlijk hangt het van het individu af... maar als ik eerlijk ben zou ik toch geen Engels volbloed adviseren als eerste paard.

Belangrijke vraag: is dit paard relatief onervaren ruiters gewend? Blijft het dier dan ook braaf?
Wees voorzichtig en overschat jezelf niet. Een eerste eigen paard is echt anders, en zal je vaker toch wat meer onzeker maken dan je van jezelf gewend bent. En dan moet je wel een paard hebben wat daar geen misbruik van maakt of daar onzeker van wordt.



Zo onervaren ben ik niet op vlak van paarden hoor. Alles is een beetje ingewikkeld ik heb al een paar paarden gehad die echt bij mij thuis stonden maar ikzelf was gewoon de eigenaar niet. Ik ging wekelijks op wedstrijd en verzorgde ze alsof ze de mijne waren. Ik weet zeker en vast hoe het er dagelijks aan toe gaat omdat ik dit al zolang met andermans paarden doe.. nu wil ik gewoon eentje "met mijn eigen naam op" laat ik maar zeggen dat ik dan geen risoco heb dat iemand ze zou verkopen

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 21:55

Bedankt iedereen voor de zovele reacties!! Het is een paard dat in de horseball gezeten heeft en geen ex-renpaard voor sommige die het hun afvroegen :):) als ik alles zo lees zou ik deze 'uitdaging' wel aandurven := , 'mijn' vorig paard had een enorm slechte ruiter voor ik er mee ree en zij heeft heel veel geduld en zachtaardigheid nodig gehad om ze weer een koeler karakter te geven tijdens het rijden jammer genoeg is ze moeten ingeslapen worden. ik merkte dat ik er dan dubbel zoveel liefde van terug kreeg gewoon omdat ze wist dat ze met respect en geen opdringerig gedrag behandelt werd. Dus ik zie dan toch een beetje de gelijkenis dat ik ook zo moet omgaan met EV. Ik ga volgende week gaan kijken en ben o zo benieuwd! :o

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 22:55

Wat ik daarjuist bedoelde ((ik vond het nogal slecht verwoord en kon het niet meer bewerken :) )) is dat ik toch veel geleerd heb door die merrie ivm het omgaan dat sommige dingen gewoon tijd nodig hebben en soms op hun tempo moet gaan al kan ik haar ook niet vergelijken met een ander natuurlijk maar ik snap dan wel als jullie zeggen dat ze een gevoeliger karakter hebben om het zo te zeggen die dan mensen nodig hebben die wel het geduld hebben en niet gaan lopen stressen omdat iets niet direct lukt. maar wat is er nu mooier als een paard zien openbloeien tot een van je beste vrienden? :o

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Mening over Engelse volbloeden gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 07:23

Na alle hulp via deze topic kon ik opseminst laten weten dat ik officeel eigenaar ben van een Engelse Volbloed!! +:)+ bedankt nogmaals iedereen voor de zoooovele reacties het is een superbeestje met een superkarakter waar ik meer als genoeg liefde zal van krijgen! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers