KWPN Gelders paard toekomst en keuringsbeleid (en uitvoer)

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wat is jouw mening over het KWPN Gelders paard keuringsbeleid?

Ik ben lid van KWPN Gelders paard, en sta achter het keuringsbeleid
3 (4%)
Ik ben lid van KWPN Gelders paard, en vind dat keuringsbeleid en/of uitvoer moet veranderen
14 (19%)
Ik ben geen lid van KWPN Gelders paard, en sta achter het keuringsbeleid
2 (2%)
Ik ben geen lid van KWPN Gelders paard, en vind dat keuringsbeleid en/of uitvoer moet veranderen
54 (73%)

Totaal aantal stemmen: 73

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 02:56

Donja schreef:
Ik heb dit jaar een veulen van Floris BS. Bij het digitaal aangeven heb ik echter niet de keus voor Gelders gehad, ik kon kiezen tussen dressuur of springen. Dit komt omdat moeder niet Gelders is is mij verteld.

Wat apart. Ik heb een tweejarige Chablis x Tango, moeder dus ook geen Gelderse maar kon bij het aangeven bij het KWPN wel kiezen welke richting. Ik heb bewust voor de Gelderse richting gekozen. Ik had juist voor Gelders gekozen vanwege de overwegend veelzijdige paarden die koeler in de kop zijn. Ben benieuwd naar hoe hij uitgroeit, ik kan momenteel alleen van hem genieten op afstand aangezien hij in Nederland staat en ik in Canada woon.

Ik zou het jammer vinden als het echte Gelderse paard verloren gaat. Ik heb een aantal jaar geleden een hoge pief van het KWPN horen zeggen dat je niet moet fokken om een goed rijdbaar paard te krijgen maar een potentieel Olympiade paard. Daar gaat het denk ik mis, want de gewone basisruiter kan zo'n paard helemaal niet hanteren. Juist daar zou het Gelderse paard wat kunnen betekenen denk ik!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie