KWPN Gelders paard toekomst en keuringsbeleid (en uitvoer)

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wat is jouw mening over het KWPN Gelders paard keuringsbeleid?

Ik ben lid van KWPN Gelders paard, en sta achter het keuringsbeleid
3 (4%)
Ik ben lid van KWPN Gelders paard, en vind dat keuringsbeleid en/of uitvoer moet veranderen
14 (19%)
Ik ben geen lid van KWPN Gelders paard, en sta achter het keuringsbeleid
2 (2%)
Ik ben geen lid van KWPN Gelders paard, en vind dat keuringsbeleid en/of uitvoer moet veranderen
54 (73%)

Totaal aantal stemmen: 73

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:48

interessant topic!
ik ben me pas sinds vorig jaar een beetje in het 'Gelderse' aan het verdiepen omdat ik een Gelderse hengst als vader voor mijn veulen had uitgezocht. Precies om de redenen die jij nu noemt GJ9: een gezond, veelzijdig, moedig en braaf paard dat stevig gebouwd is.
Mijn veulen is inmiddels geboren, moeders is NRPS springtype, dus voor het Gelderse stamboek is mijn veulen waarschijnlijk niet heel interessant, maar ik hoop toch op de kenmerken die je noemt. Hij is nu ruim 5 weken oud en het lijkt er zeker op dat hij die vertoont. Afwachten maar hoe hij verder uitgroeit.

Edmundo wordt door velen verguisd heb ik gemerkt, mensen vinden er weinig aan... eerlijk gezegd ben ik ook als eerste voor zijn kleur gevallen.. en pas later zijn keuringsresultaten en meer informatie gaan verzamelen.
Ik heb op de stal bij Edmundo ook Koss en Wilson van dichtbij mogen bewonderen. Prachtige paarden! Imponerend.

Ik zie ook de verschillen in type wel met de nieuwe type 'Gelderse' hengsten. Zoals Henkie, dat vind ik echt een dressuurpaard type.. vinden de Geldersenliefhebbers hem dan wel of juist liever geen reclame voor het type?

Ik kan er verder nog te weinig over zeggen want ik heb er gewoon nog te weinig 'verstand' van.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie