KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:07

Hier meld ik mij ook.
Heb een nu 8 jarige voorlopig keur/prok merrie die 3 hengst veulens heeft gehad waarvan 1 een derde bezichtiging 1 kampioen hengst veulens en 1 twee maal eerste premie.
Haar zou ik erg graag elite wil hebben maar als nadeel aan haar is dat zij niet makkelijk te rijden is als ze niet drachtig is, nu is ze wederom dragend en eind maart uitgerekend. Wij proberen over twee weken de IBOP een keer.


Afbeelding

Afbeelding


newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:31

xx_Irisje schreef:
Dat is idd erg lastig, wat voor afstamming is het?


Vraag aan mij?.
Johnson uit een elite Nero x een Keur/pref/pres Houston.

Dus hoop het lijntje nog wat verder uit te kunnen breiden :)

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:56

Nee als 1,5 jarige gekocht, moeder van mijn merrie is toen naar Engeland gegaan. Gekocht voor projectje opfok, opleiden en verkoop, maar was zo trots dat ik haar zelf kon opleiden en klaarmaken voor keuring met daarbij in het zelfde jaar voorlopig keur dat ik er een veulentje bij ging fokken, en ze blijkt dus ook erg goed te kunnen fokken. Eerste hengst klaar laten maken voor de hengstenkeuring en dus derde bezichtiging *\o/* dus door gegaan, maar jah dat laatste stukje :+

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:23

yvonnepuntnl schreef:
Waarom mocht hij niet door naar het verrichtingsonderzoek (na de derde bezichtiging) Newt? Onvoldoende sport in de moederlijn?


Ja klopt. Hij was de eerste van de eerste van de eerste en daar kijken ze naar. Moeder van mijn merrie heeft alleen ibop gereden en daarna blessure op de wasplaats en uit de running. Alle veulens na mijn merrie zitten in Engeland dus qua sport telling telt 't niet mee. Dus hoop gewoon op de elite en dan gaan we gewoon het lijntje weer verder uitbreiden en op het gemak naar de sport tussen veulens door.

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:31

Klopt maar dan moet ik nog even een paar jaar wachten voor er in Engeland in de picture gereden word. De oudste is daar nu 5.
En jah de metall heeft zijn eerste punten ook binnen :) wij houden moed en zetten voort :j

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:34

yvonnepuntnl schreef:
Ik zag ook nog een E-tje en een F je (Zizi Top). Ze is met 8 ook nog jong hè. Als ze goed fokken, dan komt dat vanzelf. Verderop zit er genoeg sport in het lijntje met Ravel, Watteau en Showtime.


Ja klopt die zijn op de juiste plek om sport te rijden, ook daar de hoop op gevestigd. En ja ze is jong alle tijd :) ben allang blij haar te "bezitten" ;) al bezit zij mij meer haha.

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:04

@ Niezz Dat is inderdaad best lastig. De ene keer vallen ze wel over de jeugdigheid en de andere keer niet. Mijn merrie was destijds een enkeld klein onbespierd slank vol jeugd maar daar zagen ze door heen. Maar een "slap slagschip" b.v heeft bij lange na de balans niet waardoor ze misschien onnodig minder gepunt worden. Misschien ontwikkeld ze zich gedurende het voorjaar /zomer wel mooi dat je haar toch voordraagt.

@Lish, mooie planning heb je voor haar uitgestippeld en misschien niet eens zo'n hele verkeerde.

@ Yolien, word je paard dan nu ook getraind door de voor rijdende ruiter?

@Fanny, Knap dier ben benieuwd hoe ze het zal doen in november.


Hier elke keer wat dompers op de wedstrijden, veel spanning waar we flink voor worden afgestraft. Vandaag op les weer de juiste motivatie. Ik hoop maar dat ze op de IBOP niet te scherp gaan kijken naar iets voor of achter de loodlijn want daar is ze zoekende in, en op juiste houding en dragend en rust en en en.. het is ook best lastig een met veel go dressuurpaard te zijn :+

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:12

Ik ben afgelopen week naar Sonnega geweest.
Heb een hele fijne proef gereden maar was zelf meer tevreden dan dat de beoordeling was :).
Ze moest iets meer schoudervrij lopen 68p. Wat te veel spanning. Geen van onze groep is geslaagd helaas.
Ik was minder getreurd dan mijn vriendin :Y)
Wij gaan nu rustig door voor het Z1+1

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:41

Voorlopig ster is eigenlijk voldoende punten op exterieur en bij voldoende IBOP word ze ster.

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:53

Ik ken het van vroeger uit dat het voorlopig ster hete word alleen inderdaad niet zo benoemd tijdens de stamboek opname

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:18

Super van harte gefeliciteerd :)F

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:23

Heb je een link naar het papier van je paard? Bv op horsetelex

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:09

Wat fokfanaat zegt, zeker als het om een wat oudere merrie gaat word het met nog weinig sport lastiger om een ster predicaat te krijgen.
De kosten lopen dan m.i te veel op.

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:31

in het veulenboek staan praktisch alle KWPN aangesloten gefokte veulens. met 3 jaar kan je een paard op laten nemen in het stamboek door aan een keuring mee te doen. Tijdens deze keuring kan ze naast opname ook ster verklaard worden op basis van x aantal punten op exterieur en beweging.

Via de IBOP is dit een soort gelijke setting. Je loopt een IBOP en als je de IBOP slaagt met 75p of meer word ze opgenomen in het stamboek en kan ze mits voldoende punten op het exterieur ster verklaar worden.

IBOP met een paard ouder als 4 is lastig en slagen zelden, meestal kunnen ze beter Z1 + 1 worden (ben ik ook achter).

Je moet ten eerste lid zijn voor het KWPN, dus dat zijn je eerste kosten a 112.50 per jaar. Deelname aan de merrie keuring is 60,90 deelname aan IBOP s 66,50 Stamboek opname na IBOP is 31.80

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:44

Haya12 schreef:
fokfanaat schreef:
alleen de foto's

Eentje met bok hoef of ongelijke voeten kan prok-en worden?


Zou alleen kiezen voor het DO-C. Mocht je het voor de fokkerij willen doen.


newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:14

Zo te zien is zij "geprikt" voor het jaarling OCD onderzoek van het vaderdier.
Jaarlijks werden er van een nieuwe jaargang ggk dek hengsten enters aangewezen om na te laten kijken op kosten van KWPN voor na fok van OCD door de hengst.
En met vlag en wimpel geslaagd zo te zien. ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers