KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:52

Hallo,

Een soortgelijke vraag als NadjaNadja, iets andere situatie.

Ik ben het een en ander aan het uitzoeken mbt keuringen en opties voor mijn merrie, om haar volgend jaar of het jaar daarop te laten dekken. Ze is nu 10, vanaf de 2,5 bij ons, en eigenlijk is het er nog nooit van gekomen om haar te laten opnemen in het stamboek of te laten keuren. Dus heb ik net als Nadja Nadja de vraag, waar in hemelsnaam te beginnen en wat is de meerwaarde van PROK, IBOP, STER, KEUR ed?

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1538972

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!


_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:00

fokfanaat schreef:
de prijs van sportpaarden zijn hoger dan voor fokmerries normaliter, dus of het de investering waard is, is maar de vraag.

alleen als een merrie voor de sport niet meer bruikbaar is en uit een heel goed lijntje komt kan het wel waarde vermeerderend zijn


Ah zo, ze loopt momenteel ook in de sport, maar het is niet de intentie om haar te verkopen. Heeft het veulen niet een meerwaarde wanneer de moeder een aantal predikaten heeft? Of moet het veulen dit zelf behalen?


_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:53

Newt & fokfanaat bedankt voor jullie uitgebreide uitleg! Ga het een en ander nog verder uitzoeken, maar nu heb ik iig een richting. Thanks!

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:10

Leuke beestjes allemaal! Wij gaan 15 mei naar de oefenavond in Wamel en waarschijnlijk 27 mei naar de stamboekkeuring van het JongKWPN. Zijn er nog meer mensen die naar de avond van het jongKWPN gaan?

Ik zie veel jonge beestjes voorbij komen. Maken jullie ze zelf 'keuringsklaar' of gaan ze nog een paar weken naar iemand toe voordat ze naar de keuring gaan? Mijn merrie is al 11 en loopt prima in de sport, dus in conditie heeft ze wel. Zijn er, naast een net voorkomen natuurlijk, nog zaken waar ik op zou moeten letten om haar zo goed mogelijk voor te stellen? Ben zelf niet zo thuis in de keuringswereld namelijk... :+

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:33

Pieneliene schreef:
Jester, oh wat jammer! Hopelijk meer geluk de volgende keer.
Fijn dat ze zo braaf is!

Kahlua, wat jammer! Maar inderdaad anders zonde van de moeite. Daarom heb ik Isa vorig jaar ook thuis gehouden, ze was 1.58 toen. Nu, bijna 4, zit ze boven de 165.

Liesen, begrijpelijk hoor dat het je aan het hart gaat. Zo heeft ze toch nog een mooi plekje.
Hopelijk zit er een mooi nieuw project bij!

M_arieke, wat leuk! Waar heb je die oefenavond gevonden? Ik kan het nergens terugvinden op kwpn.nl ofzo.


Zag de oefenavond voorbijkomen op de Facebook van KWPN rivierenland, weet niet onder welke regio je valt? Bij ons is er dus zo'n oefenavond op 15 en 27 mei. Geheel gratis voor KWPN leden ook..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers