KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:08

Hallo!
Ik heb even een vraag voor de mensen die wat bekender zijn met keuringen en dergelijke.

Ik ben in het bezit van een 7 jarige KWPN-merrie. Ze staat alleen ingeschreven bij het veulenboek. Op dit moment heb ik nog geen fok- of verkoopplannen, maar mocht dat ooit wel zo ver komen, dan zijn een aantal predikaten zeker een meerwaarde denk ik. Maar hoe pak je dat aan en vooral, waar begin ik? Wat is zinvol? Wat heeft voor mijn paard de meeste waarde?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:39


1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:19

De mijne loopt ook in de sport en zal dat ook blijven doen voorlopig. Maar je kunt toch ook een sportpaard met predikaten hebben? Althans, ik neem aan dat ster/prok/ibop geen invloed heeft op de sportprestaties en dus in ieder geval geen negatieve invloed zal hebben op de waarde?

Daarnaast is ze nu gezond en zo, voor hetzelfde geld is ze dat over een jaar niet meer en dan is het misschien zonde dat ik het nooit gedaan heb?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:32

Mijn merrie is dus 7 jaar en loopt nu L2 (punten voor M1 zijn binnen). Ze is opgenomen in het veulenboek, dus niet eens in het stamboek. Zolang ze niet in het stamboek staat, kan ze (ook niet met het sportpredicaat) sowieso geen ster worden toch? Wat zijn de kosten voor de normale keuring waarbij ze dus in het stamboek kan worden opgenomen (of dus ster kan worden toch?)?

En als ik het goed begrijp is het bij de IBOP zo dat als je met een veulenboekmerrie meedoet en ze het IBOP predicaat behaalt ze ook meteen ter plekke stamboek/ster merrie kan worden? Hoe moeilijk en zwaar is de IBOP? Moet een paard daar ook echt voor in training of zou ik bij wijze van volgende week best een IBOP kunnen rijden?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esplendido, Rex_Rolfo, Talishe en 13 bezoekers