Cross dekhengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Cross dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 13:25

Hoi allemaal,

Ik ben mezelf alvast aan het oriƫnteren op een mogelijke dekhengst voor mijn springgefokte merrie (Cavalier x Indorado). Het veulen is sowieso voor mezelf bedoeld en ik zou er ooit graag samengesteld mee willen gaan rijden. Ik ben een beetje aan het zoeken naar dekhengsten voor cross, maar veel verder dan Up to Date kom ik niet (uit een ander Bokt topic). Hebben jullie misschien tips in welke richting ik eens zou kunnen kijken?

Het is niet mijn doel een veulen te fokken dat een internationale top carriere moet gaan hebben. Een paard wat lekker relaxed buiten kan rijden, maar daarnaast ook leuk kan springen of in de bak gestuurd kan worden zou ik wel willen.

Alvast bedankt!


AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Cross dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 19:09

Oke, ik zal die namen eens opspeuren. Maar ik vind het wel vrij moeilijk om echt goed te pinpointen wat ik dan mis in de merrie en in hoeverre je dat dan weer kan oplossen met een hengst. In hoeverre is iets misschien gewoon haar training (ze is 12 jaar van iemand anders geweest) of toch genetisch? Waar kijken jullie naar in jullie merrie en vervolgens in de hengst?

Ik ben trouwens echt compleet leek in het fokken van paarden. Dus vandaar de domme vragen misschien O:)

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Cross dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 10:06

Bedankt dat jullie met me willen meedenken =)

Hebben jullie ook enig idee of die hengsten zelf goede voeten hebben en die ook doorfokken? Mijn merrie heeft een nogal platte en nogal steile voet en ik werd daarom geadviseerd om te zoeken naar hengsten die zelf zeer correcte voeten hebben en de nakomelingen ook.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers