Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:50




GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:00

Contango zelf staat ook niet bekend om het vererven van aparte bewegers. Maar hij staat wel super hoog in de indexen zowel voor dressuur als springen.

Een schrikbarend groot deel van de aparte bewegers die de laatste tijd zijn goedgekeurd bij het KWPN beweegt ook apart in de zin van niet correct (heb er véél zien maaien).
Dan kies ik liever voor een hengst als Feel Good die super correct beweegt en sterk is, die vast nog een ontwikkeling zal doormaken (grote hengst, Contango's zijn laatbloeiers), en die over een nuchter karakter lijkt te beschikken. Een hengst die tenminste wel z'n achterbeen optilt en onder de massa zet.

Denk dat hij veel goed kan doen als tegenhanger voor de pony-achtige damespaardjes die wel veel souplesse hebben maar kracht en maat missen.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:14

Ik vind zijn stap wat wisselend en durf er daarom niets zinnigs over te zeggen. Heb stukken gezien dat hij wat korter stapte, maar eenmaal opgewarmd ging hij toch fijn en ruim stappen. Maar denk dat je vooral een merrie met goed lichaamsgebruik moet hebben bij deze hengst, zal zowel de stap als de draf ten goede komen.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:54

Nou Dees, beetje ongepast om een hengst die je niet aan staat af te komen zeiken. Ieder zn eigen smaak. Ik heb eenflink aantal dressuurhengsten gezien de laatste tijd die ik ook behoorlijk onder de maat vindt, bijv maaien of flink toontredend. Die kom ik toch ook niet afzeiken in de betreffende topics.. je kunt ook niks zeggen.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:12

Hij moet gewoon bij je merrie passen. Wel of niet kunnen lopen is niet iets statisch, ligt er helemaal aan wat je wilt verbeteren aan de merrie.

Hij heeft ook nog een knappe halfbroer he! Die heeft meer lossigheid.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:14

Dees schreef:
GJ9 schreef:
Nou Dees, beetje ongepast om een hengst die je niet aan staat af te komen zeiken. Ieder zn eigen smaak. Ik heb eenflink aantal dressuurhengsten gezien de laatste tijd die ik ook behoorlijk onder de maat vindt, bijv maaien of flink toontredend. Die kom ik toch ook niet afzeiken in de betreffende topics.. je kunt ook niks zeggen.


Een kritische noot helpt de lezer verder, uitsluitend positieve geluiden niet. Als je hier alleen maar komt om de blijde boodschap te verkondigen, is je bijdrage zinloos.
Yin en Yang. Van mij krijg je het allebeide, dus ook de mindere berichten.
Tere zieltjes die daar niet tegen kunnen, kan ik het tijdschrift Penny van harte aanbevelen.


Ach Dees, ik weet niet tegen wie je het hebt, maar uitsluitend positieve geluiden waren er ook niet in het topic. Werd al vermeld dat de merrie ook wat mee moest brengen.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:25

Ik denk je denigrerende toon, dat ik daar kriebels van krijg. Als ik jouw bericht lees, lijkt het wel of je achterlijk moet zijn, wil je zo'n hengst gebruiken (dat gevoel roept het bij me op). En dat vind ik het paard geen recht doen.
Ik heb er op dit moment geen merrie voor maar ik houd hem wel in de gaten.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:06

Wat een kinderachtige reactie zeg, is het nu zo moeilijk om aan te horen dat je toon wellicht wat anders kan?

Dat laatste ben ik het helemaal eens en dat is ook geen enkel probleem.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:03

Inderdaad. Met "tegenhanger voor de pony-achtige damespaardjes die wel veel souplesse hebben maar kracht en maat missen" bedoel ik niet dat de hengst (enkel) zulke merries moet bedienen, ik zou eerder een hengst kiezen die qua type niet zo ver van de merrie vandaan ligt. Er zijn ook mensen die van een stoer type houden en daar de ring mee in willen, dat type moet er ook blijven.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:54

Hij staat bij mij op het lijstje iig!

Ben hem pas op stal wezen bekijken. Was behoorlijk onder de indruk. Wat een stoer dier!
Hij heeft veel kracht, maar ook veel lossigheid (meer dan ik dacht adhv zijn openbare optredens). Liep er echt lekker over te sjouwen met veel plezier in het werk. En super braaf, aan een los touwtje tussen de merries door, maar alleen op zijn begeleider letten, heel chill.

Zijn moeder ook nog gezien, hele mooie merrie met veel uitstraling. Stond ook nog een mooie bloederige jaarling van hem.
Ben erg benieuwd naar zijn afstammelingenkeuring, de veulens kunnen nog wel eens gaan verrassen.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:29

Die kracht is wel iets wat goed van pas kan komen op een Gribaldi..
Succes!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:24

MaartJ schreef:
Ja, zeker op die ik rij! Daarbij kan hij denk ik lengte toevoegen, een goed karakter en de galop verbeteren (die van mij is vrij kort in d'r galop).
Karakter vind ik ontzettend belangrijk, we willen graag een paard fokken waar ik in de toekomst mee aan de slag kan. Zij heeft een heel fijn karakter en we willen niet het risico lopen dat we straks een paardje fokken waar ik niet mee uit de voeten zou kunnen. I know, dan moeten we gewoon een wat ouder, zadelmak paard kopen, maar de merrie is dusdanig interessant en met veel emotionele waarde dat we d'r nog graag een nakomeling van zouden willen.


Waarom zou je een ouder paard moeten kopen?

Ik fok ook voor mezelf en niet voor de Olympische spelen, en dan is het echt wel mogelijk om er een te fokken waar ik gerust als driejarige op durf te stappen als hobbyruiter. En ik denk dat Feel Good o.a. heel goed werk kan doen qua karakter.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:13

Gefeliciteerd Amaze! Een vosmerrie!! Wat wil je nog meer ;)
Ook al zo'n royale! Ben benieuwd hoe ze straks uitgevouwen is!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:11

Tot nu toe een paar hele mooie veulens van deze hengst....
Mijn verwachting dat de veulens positief verrassen komt tot nu toe uit. Zin in de afstammelingenkeuring!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:52

Amaze, dat soort dingen moet je niet zeggen tegen Dees want daar komt toch geen volwassen reactie op ;)

Frenka, eind augustus is er weer de centrale afstammelingenkeuring in Ermelo (zie kwpn agenda) en ik hoop dat de FG veulentjes daar ook zullen zijn!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:17

Wat gaaf Yvonne die foto's en dat je ze hier plaatst! Die draffoto van die uit de Jazz <3
Was die uit een draagmerrie trouwens? Ik dacht dat Gita in de sport liep, komt nogal eens in het nieuws dacht ik?
En Yeentl die van jou is ook geweldig knap!

Het valt me op dat alle FG veulens die ik tot nu toe gezien heb op de foto's er een mooie lange en schuine schouder in hebben liggen!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:18

Hij lijkt wel maat mee te geven! Gefeliciteerd Judith!
Ooh en wat een leuk voetje :)

Veel merries viel me ook al op, maar nog niet eens hengsten? Bijzonder! Nog een reden om er eens mee te dekken voor mij ;)

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:24

Leuk!! Dat is gaaf om te horen over je veulen, en ook erg leuk voor henzelf dat de veulens allen zo veelbelovend zijn. En voor jullie als fokkers ook erg gaaf dat de eerste jaargang zo goed uitpakt.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:22

Gefeliciteerd Amaze!!
Stoere veulens waren het. Ze hadden allemaal zo'n mooie schouder er in, dat viel wel op.
Draf mocht wat actiever. Een paar waren aardig naar de moeder gefokt.

Mooi veulen Yeentll!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:35

Aansprekend veulen, mooi grootramig en sterke verbindingen en goed aan de maat.
Mag qua lopen wat meer bergop, maar ik vind dat altijd zo lastig te zeggen bij een veulen dat volop in ontwikkeling is. Ze kunnen het beste 3 mnd oud zijn geloof ik, voor zo'n keuring.

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:23

Amaze, kan me vinden in wat je schrijft ja.
Ik ben inderdaad heel benieuwd wat uiteindelijk de fijnste sportpaarden worden. Contango staat hoog op de rankings. Net als De Niro trouwens, die zijn qua keuringspaarden ook niet direct wat het KWPN zoekt.

Dus wanneer fok je een 'sportief' veulen. Sportprestaties zijn van veel meer afhankelijk dan van alleen een expressieve draf.

De veulens van Feel Good vond ik zeker niet Gelders te noemen, maar ik denk dat Feel Good op de juiste merrie wel wat zou kunnen betekenen voor de Gelderse richting. Mijn merrie heeft genoeg expressie in het achterbeen maar zou meer verbinding kunnen hebben aan de voorkant (valt iets weg achter de schoft), dus die mooie schouder kan ik zeker wel gebruiken. FG zelf heeft niet zo'n lange hals maar de veulens hadden genoeg halslengte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers