Paard zonder chip, paspoort...DNA niet mogelijk...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:56

Zie het probleem niet zo. Veulen is om wat voor rede ook nooit gechipt en er is geen papier bij aangevraagd. Jammer, maar geen ramp. Stamboekpapieren krijg je er niet meer bij dus dat kun je vergeten, maar je kunt gewoon laten chippen, paspoort aanvragen en klaar. Paard wordt gewoon als papierloos paard geregistreerd met de naam die jij op geeft bij de instantie waar jij het paspoort aan vraagt.

Wie de kosten betaalt is een kwestie van wat jij afspreekt met de verkoper. Of het chippen gedaan wordt voor verkoop of - als jij het zelf gaat/moet doen - bij jou, is ook iets wat je zelf moet beslissen.
Als het even kan zou ik het in de koop bedingen dat hij betaalt én het gebeurt voor je't dier ophaalt, maar er gaat wel wat tijd overheen voor je 't paspoort hebt.
Als hij niet wil meewerken aan chippen/paspoort en jij wilt het paard toch graag hebben, zou ik er niet mee zitten om hem ongechipt op te halen en het zelf thuis te laten doen. De kans dat je juist op dat ene ritje gecontroleerd wordt valt echt te verwaarlozen (ik moet de eerste persoon nog tegen komen die gewoon onderweg ergens aangehouden en gecontroleerd is op aanwezigheid van paspoort en chip).

Ik heb zo zelf een ongechipte shet gekocht en zelfs laten brengen door een hobby-transporteur. Enige restrictie die hij had was dat áls hij aangehouden zou worden en het tot een boete zou leiden, die voor mijn rekening was. Nou, die gok durf ik echt wel te nemen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Casum, Nina1999 en 68 bezoekers