STRAVINSKY xx via de achterdeur uit de fokkerij.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:05

Troef,. Heb je het verhaal nooit gehoord van het lelijke eendje!!
Kijk ik ken verschillende stravinsky veulens en over het algemeen ben ook ik er niet echt van te spreken. Maar ik wacht af, ik wil eerst weten hoe deze veulens zich ontwikkelen! Het lijkt juist wel alsof jij zo'n hengst nog een extra trap nageeft. Wat je trouwens vergeet is dat het kwpn deze hengst zelf binnen heeft gehaald en hem er zomaar niet door de achterdeur uitgooid.
Hij is per slot van rekening op zijn nakomelingen in denemarken goedgekeurd.
Wat later zal blijken is dat het helemaal niet zo'n verkeerde hengst is al zul je wel een passende merrie moeten hebben voor zo'n hengst. Dat fokkers hier in nederland niet naar kijken wil niet zeggen dat de hengst per definitie slecht fokt!!Door al dat gedoe waarmee de hengst is goedgekeurd (te veel reclame) is er te veel mee gedekt met merries waarbij je beter niet met zo'n hengst kunt dekken. Ik vind ook niet dat je hem met andere kwpn hengsten kunt vergelijken, het is per slot van rekening een volbloed, die gebruikt wordt om bloed in een paard te fokken om meer ras en type te krijgen. Ik hoor van verschillende kanten dat stravinsky niet kan lopen, tja draf is voor een volbloed moeilijk, maar er zijn weinig paarden met zo'n sterke galop!
Ik weet dat het nu tegenvalt maar toch denk ik dat je beter eens even een paar jaartjes kunt wachten voor je zo'n conclusie velt!
want misschien dat het allemaal nog wel eens mee kan gaan vallen.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 23-09-02 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:23

Troef schreef:
Citaat:
Wat later zal blijken is dat het helemaal niet zo'n verkeerde hengst is al zul je wel een passende merrie moeten hebben voor zo'n hengst. Dat fokkers hier in nederland niet naar kijken wil niet zeggen dat de hengst per definitie slecht fokt!!


Het gaat er toch over wat het KWPN vindt?
En die vinden dat hij voorlopig, een paar jaar in ieder geval kan vertrekken.

Ja, dat is ook zo maar dat wil niet zeggen dat ie per definitie weg is!
Hij is toch niet zomaar goedgekeurd! Wat ik wil zeggen is dat als een hengst wordt goedgekeurd op basis van nakomelingen dat wil zeggen dat de hengt dus wel goede veulens fokt. Ik denk dat je de fout niet alleen bij de hengst neer moet leggen. Het kwpn doet dit wel en schuift zo hun eigen fout van zich af!! Ze hebben stravinsky met een hoop bombarie hier naar toegehaald, daardoor zijn veel mensen met hem gaan fokken zonder na te denken wat voor merrie ze hebben. Oh het is zwart en bloederig kom dan dekken we daar mee!
Ik denk dat de fokkers zichzelf meer moeten informeren over hoe een hengst fokt bij wat voor merrie.
volgens mij is het niet eens zo'n slecht idee om een soort fokkers adviesteam in het leven te roepen of is dat surrealistisch van mij!
Volgens mij gaat zo de kwaliteit van de fokkerij wel omhoog. Naar mijn mening kan een volbloed hengst (bijv. stravinsky) zo wel zijn waarde toevoegen aan de fokkerij. Dit geld overigens voor veeeeeeel meeeeeeer hengsten

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:33

Wouter24"]
[quote="Troef"][quote="Wouter24 schreef:
wat ik daarmee bedoel dat het KWPN ook niet heilig is!!!

hallo, wakker worden!!


En die gaat echt volgend jaar niet via het trakehner stamboek dekken.
[/quote]

hij is daar al ggk hoor, dus waarom zou ie daar dan niet dekken??

maar ja ik ga nu ophouden, ik vind het PERSOONLIJK een goede hengst die met de juiste merrie heel veel had kunnen betekenen voor de sportpaarden fokkerij maar helaas mocht dat niet zo zijn
[/quote]

Ik sluit me hier volledig bij aan, Troef ik snap niet dat je zo aan het doordrammen blijft, het lijkt wel of je wilt bewijzen dat stravinsky een super slechte hengst is! Mij hoef je dat niet te vertellen wat ze ook schrijven dat is echt niet zo!
By the way zijn er heel veel fokkers die sportpaarden fokken en ze geen reed uitmaakt of je nu een a of b register veulen krijgt. Kijk een snaar hoeveel nevado gedekt heeft en painted black is daar ook een voorbeeld van!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:41

Troef schreef:
Citaat:
Mij hoef je dat niet te vertellen wat ze ook schrijven dat is echt niet zo!


Ik heb een andere tekst van je pb van enkele weken geleden hier liggen.
Als je wilt?

Weet ik ook wel ik heb veulens gezien die lopen als een dweil en zien eruit als ezels! Tja dat is nu eenmaal zo! Maar ik heb na dat pb'tje ook nog andere gezien maare troef zie nog eens mijn vraag over die sultan merrie, wacht nog op antwoord!
(ps dat de veulens er nu niet uitzien wil niet zeggen dat ze neit goed kunne worden!!)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:50

Troef schreef:
Citaat:
Maar hier is de fout gemaakt dat al die lui met een kruk van een merrie naar Joop gingen en daar moet hij nu voor bloeden.


Dat klopt toch.

Maar dat is toch de schuld van Joop.
Het gaat toch blijkbaar op korte termijn denken.
Hoeveel kan ik er mee dekken als hengstenhouder


Wat is hier nu de fout van joop??
Mensen willen hun merrie met een hengst dekken, tuurlijk gaat joop daar op in!! Tja wat moet ie dan zeggen zoek maar een andere hengst voor die krukkige merries?
Ach kom nou toch wel ff beetje realistisch blijven het draait hier nog altijd om geld! Hij gaat zich zelf toch niet tekort doen!!
ALs een boer een merrie heeft gaat ie toch naar een hengstenboer om die merrie met een hengst te dekken die hij wil. Wie is de hengstenboer dan om te zeggen dat hij dat niet mag!!
Een onafhankelijk advies voro die fokker kan wel maar daar meot het kwpn voor zorgen dat is mijn mening!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:54

Troef schreef:
Jullie kunnen praten als Brugman.

Maar een ding staat vast ze Hem in ieder geval voor een paar jaar buiten geknikkert.

Net zo als met Man in the Moon.

En dat is een gegeven voor fokkerij Nederland, gedaan door het KWPN en niet door Troef.
Kom nou jullie slaan wel door.

(Waarom ga je samen met Joop niet in beroep?)

Wacht nu eens even!!
ik zeg toch niet dat ik het er mee oneens ben dat ie er nu tijdelijk is uitgezet. Ik begrijp de beslissing wel, maar ik denk dat ze er later wel op terug komen.
maar zeg nu eens eerlijk troef, denk jezelf ook niet dat als die hengst beter gebruikt was dat ie een toegevoegde waarde kon leveren??
dat is nu gebeurd dus ik snap het echt wel!
Ik ken verschillende fokkers die duwen er zomaar wat op! Oh die is populair doe die maar! Ik vind het alleen jammer dat een hengst daar van de dupe wordt ongeacht dat het stravinsky is!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 18:59

adriana schreef:
Ja alleen ik snap eigenlijk niet waarom we elkaar zitten af te katten, troef plaatst voor het grootste deel stellingen en niet echt eigen meningen.

Maar wie weet komt stravo wel terug!
Topas hebben ze er eerst ook uitgegooid en later weer terug gehaald en die nakomelingen zie je ook steeds vaker terug in de wedstrijd sport en de fokkerij.


Jep idd, en cassanova die is naar heel wat jaartjes toch weer goedgekeurd.
Maar je hebt ook hengsten zoals cassis die niet meer terug gekomen zijn en waarvan de nakomelingen zich toch super bewezen hebben wel goed te zijn, dat was by the way ook een volbloed!


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:05

GribaldiFAN"]
Mensen willen hun merrie met een hengst dekken, tuurlijk gaat joop daar op in!! Tja wat moet ie dan zeggen zoek maar een andere hengst voor die krukkige merries?
[/quote]
Kijk persoonlijk (los ervan dat het hier over Joop gaat, wil ik me dus totaal niet mee bemoeien).
zou ik ze wel de laan in sturen. Hebben ze ook met fokkers gedaan die sperma van Carthago wilden, waar van de merrie "niet goed genoeg was".
Niet goed, dan tot ziens! Beter kwaliteit dan kwantiteit. Lange termijn denken, heb ik al vaker gezegd.
[quote="GribaldiFAN"]
Ach kom nou toch wel ff beetje realistisch blijven het draait hier nog altijd om geld! Hij gaat zich zelf toch niet tekort doen!!
ALs een boer een merrie heeft gaat ie toch naar een hengstenboer om die merrie met een hengst te dekken die hij wil. Wie is de hengstenboer dan om te zeggen dat hij dat niet mag!!
[/quote]
De eigenaar, dan heb je dat recht toch lijkt mij???
Beter geen veulen dan een slecht veulen.
[quote="GribaldiFAN schreef:
Een onafhankelijk advies voro die fokker kan wel maar daar meot het kwpn voor zorgen dat is mijn mening!

O.a.
[/quote]

maare als een hengstenboer zegt dat een fokker daar niet mee wil dekken dan is dat omdat die hengst maar een gelimiteerde hoeveelheid sperma heeft. Ik studeer bedrijfskunde. En als hengstenhouder heb je een bedrijf daarbij is de klant koning en nog belangrijker je wilt geen NEE verkopen!
OF te wel jij hebt het aanbod de fokkers de vraag. Tja het lijkt me raar als jij je inkomen in gevaar brengt door daar niet in te gaan. Wie ben jij om te zeggen als hengsteboer dat paard is niet goed genoeg voor mijn hengst zoek maar een andere dan zouden mensen met een slechte merrie bij geen een hengst meer terecht kunnen. Of zit ik er nu helemaal naast?!
Het is onrealistisch wat je zegt, en oneerlijk voor de mensen die niet zo'n 'superpaard' kunnen betalen!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:30

Steef schreef:
Dan is de volgende vraag Gribaldifan of je wel met een slechte merrie moet fokken. Er lopen al zoveel complete geiten rond!

dat weet ik ook wel steef maar denk nu eens na je weet zelf ook wel dat dat zo niet werkt!
Stel jij wilt een veulentje fokken! Dat kan niet omdat de hengstenhouders jou paard niet goed genoeg vinden. Mooi banketstaaf dan!! By the way wie zegt dat een leleijke merrie geen mooi veulen kan fokken!
Met de juiste combi kan er nog wel eens wat leuks uitrollen.
En wat denk je van de hobby fokkers die zo maar eens een veulentje willen fokken, niet voor de keuring of wat dan ook maar gewoon leuk voor recreatie etc.
Dat moet nog gewoon kunnen hoor!
Het enige wat zou kunne helpen is onpartijdig advies!!!
Er zou dus gewoon advies moeten komen voor mensen die op zoek zijn naar een goede hengst voor hun merrie!
Dat is er niet dus fokken blijft nog steeds gokken!!!
(blijft het toch wel) alleen wordt de gok misschien wat kleiner!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:43

Steef schreef:
Zover was ik ook al Lov, er staat ook niet dat je niet met zo'n merrie mag fokken, maar of je het wel zou doen.
Ja is ook zo, maar dat is aan de fokker omdat te beslissen niet aan de hengsten houder (mits het heel exclusief sperma is).
Tja veel fokkers gebruiken niet de wijsheid die ze hebben!
je moet ook nooit naar een hengstenhouder gaan voor advies van een hengst 9 van de 10 keer wijst ie toch een hengst van zichzelf aan!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:36

Pipo schreef:
Vind iedereen stravo zo geweldig, of is iedereen zo fel, omdat een bokker dit dier rijdt. Ik heb het hele topic nu eens doorgelezen, en er wordt vanalles bij gehaald, wat helemaal geen toegevoegde waarde heeft.

Er zijn zoveel hengsten die slecht merriemateriaal aangeleverd krijgen. That's Life!
De hengst heeft gewoon niet vererfd zoals hij volgens het Kwpn zou moeten. Tja vervelend, maar helaas.


Uhm hallo, ik wil niet heel vervelend zijn ofzo, maar dat een bokker op dit paard rijd heeft voor mij in elk geval er niets van doen. En mocht je wouter een beetje kennen dan is ie dus zeker wel objectief en dat van zijn "vriendinnetje"is pure onzin! Hoe de hengst fokt heeft verders niet met zijn sport prestaties te maken want onder het zadel deedie het uitstekend! by the way vind ik een hengstenshow geen realistisch een goed beeld van een hengst vormen! Een hengst moet op een paar vierkante cm zijn kunnen laten zien met allemaal mensen lichten etc. om hem heen tja sorry maar stress etc. als je een hengst in training ziet en op wedtrijden kun je het echt paard zien zoals het paard is!.
En je weet niet of ie niet goed vererft, want blijkbaar waren de nakomelingen in denemarken blijkbaar wel goedgenoeg volgens het kwpn dus ik zou maar eens afwachten voor je zo'n conclusie maakt. Volgens mij is dit elke keer hetzelfde gezeik met dat kwpn.! een grote vriendjespolitiek! Wat willen ze nu eigenlijk ze hebben stravo met open armen hier naar toegehaald met de leus ja het kwpn heeft mee bloed nodig! En moet je nu eens zien, al die fokkers die daarnaar hebben geluisterd zijn dus eigenlijk door het eigen kwpn in de maling genomen!!
Zie cassis xx Leren ze er nu helemaal niets van!
Maar ik wacht rustig af over 3 jaar zie ik wel wat voor mening ik over stravonakomelingen heb!
Nu GEEN meer!

ZOU het KWPN ook eens moeten doen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NadjaNadja en 51 bezoekers