Cantos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:22

ik zoek nakomelingen van de hengst Cantos. deze hengst is Kwpn en Nrps goedgekeurd. ik wil gewoon weten hoe de nakomelingen zijn, ik ken namelijk dit paard zeer goed, hij is van een kennis van ons!!!
nou ja lekker boeiend om te weten! maar voor alle reacties hartelijk bedankt hoor! Haha! Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:49

Mag ik vragen van wie Cantos nu is? Hij is namelijk nog niet zo heel lang geleden verkocht, ik heb hem bij zijn vorige eigenaar nog opgezocht en heb ook wat veulens van hem bekeken, toen ik nog zoekende was. Er zat her en der best wel wat leuks tussen, maar ja een KWPN-er is toch niet iets voor mij.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:53

Mirte schreef:
Mag ik vragen van wie Cantos nu is? Hij is namelijk nog niet zo heel lang geleden verkocht, ik heb hem bij zijn vorige eigenaar nog opgezocht en heb ook wat veulens van hem bekeken, toen ik nog zoekende was. Er zat her en der best wel wat leuks tussen, maar ja een KWPN-er is toch niet iets voor mij.


type foutje, hij was van een kennis (Meneer Peeters) hij is nu aan een hele bekende stal verkocht geloof HCB -stal kan dit???

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:58

Meneer Peeters, van het meubelbedrijf toch? Dan hebben we het over dezelfde!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:59

ja ja van het meubelbedrijf!

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:18

Hij had een heel positief afstammelingenrapport. Veulens konden heel goed bewegen en ook de veulens uit de mindere moeders vertoonden een positief beeld.
Troef zal je er wel meer over kunnen vertellen...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:32

Citaat:
Hij had een heel positief afstammelingenrapport. Veulens konden heel goed bewegen en ook de veulens uit de mindere moeders vertoonden een positief beeld.
Troef zal je er wel meer over kunnen vertellen...


Ik vond dat er veulens bij waren die goed door het lichaan kwamen
3 stuks waardoor ze vlot in galop kwamen

De andere waren vond ik wat strak in de bovenlijn waardoor ze moeilijk tot galoperen kwamen.

Dan kun je zeggen ,ze waren gespannen.
Maar waarom konden die andere 3 het dan wel ?!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 17:27

misschien een verkeerde moeder, weet ik veel ik zeg maar wat!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:57

volgens mij bedoel ja de hbc stal van schep uit bergambacht en hij zit ook in zwolle en in friesland
[/quote]

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:05

Cantos staat oa ter dekking bij Van Olst en is een Contender.
Afbeelding
Afbeelding

Cat.no. KWPN-HK 2001: 660
CANTOS NRA 960351*96 NRPS, 11 april 1996, bruin

Stokmaat:
1.66 m

Pijpomvang:
20,5 cm

V.:
Contender 21 00238 84 Holst

M.:
Gabanta NRA 920878*92 keur prest NRPS

MV.:
Goodtimes 88.55 Stb

Fokker:
Th. Peeters te Nijmegen

Eigenaar:
Th. Peeters, Bredestraat 177, 6543 ZW Nijmegen

Cantos is een voldoende ontwikkelde, rijtypische hengst, die iets meer rek en formaat zou moeten hebben. De schoft is zeer goed ontwikkeld. Het beenwerk is correct gesteld.

Cantos is eerder goedgekeurd bij het N.R.P.S.. Hij sloot zijn verrichtingen daar met zeer goede cijfers af. Cantos nam met zeer veel succes deel aan de wedstrijden in het kader van de hengstencompetitie. Hij is een zoon van de veelzijdige Holsteiner vererver Contender. Cantos' moeder Gabanta en grootmoeder Abanta hebben beiden op Grand Prix-niveau gesprongen. Eerder viel Gabanta op door haar veelzijdige aanleg tijdens de merrietest. In deze op prestatie geselecteerde moederlijn staan Abantos (Abgar xx x Pericles xx) en Millerole xx garant voor de bloedinbreng.

Onderzoekrapport:
Cantos is een eerlijke, betrouwbare hengst.
Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte.
De draf heeft voldoende ruimte. Cantos heeft ruim voldoende afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden.
De galop heeft voldoende ruimte, veel afdruk en een goede balans. Hij kan goed schakelen.
Cantos houdt in de basisgangen het voorbeen iets vlak.
Als dressuurpaard heeft Cantos voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.

Als springpaard heeft Cantos veel afdruk. Hij springt snel van de grond en heeft het hoogste punt iets achter de sprong. De hengst heeft ruim voldoende voorbeentecniek. Hij basculeert ruim voldoende en maakt de sprong goed af. Cantos is voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Cantos veel tot zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.

Veterinair rapport:
Geen bijzonderheden.

Het onderzoek is uitgevoerd van 12 maart t/m 31 maart 2001.


Afbeelding
Afbeelding

Cantos is een voldoende ontwikkelde , rijtypische hengst, die iets meer rek en formaat zou moeten hebben. De schoft is zeer goed ontwikkeld. Het beenwerk is correct gesteld.
Cantos is eerder goedgekeurd bij het N.R.P.S.. Hij sloot zijn verrichtingen daar met zeer goede cijfers af. Cantos nam met zeer veel succes deel aan de wedstrijden in het kader van de hengstencompetitie. Hij is een zoon van de veelzijdige Holsteiner vererver Contender. CantosÕ moeder Gabanta en grootmoeder Abanta hebben beiden op Grand Prix-niveau gesprongen. Eerder viel Gabanta op door haar veelzijdige aanleg tijdens de merrietest. In deze op prestatie geselecteerde moederlijn staan Abantos (Abgar xx x Pericles xx) en Millerole xx garant voor de bloedinbreng.

Cat.no. KWPN-HK'01: 660
11 april 1996, bruin
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 20,5 cm
V: Contender 21 00238 84 Holst
M: Gabanta NRA 920878*92 keur prest NRPS
MV: Goodtimes 88.55 Stb
Fokker: Th. Peeters te Nijmegen
Eigenaar: Th. Peeters te Nijmegen
Onderzoekrapport
Cantos is een eerlijke, betrouwbare hengst.
Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte.
De draf heeft voldoende ruimte. Cantos heeft ruim voldoende afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden.
De galop heeft voldoende ruimte, veel afdruk en een goede balans. Hij kan goed schakelen.
Cantos houdt in de basisgangen het voorbeen iets vlak.
Als dressuurpaard heeft Cantos voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Als springpaard heeft Cantos veel afdruk. Hij springt snel van de grond en heeft het hoogste punt iets achter de sprong.
De hengst heeft ruim voldoende voorbeentecniek. Hij basculeert ruim voldoende en maakt de sprong goed af.
Cantos is voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken.
Als springpaard heeft Cantos veel tot zeer veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Rapport van de
bezichtiging in 2001 van
de moeder:

Merrie: Gabanta NRA 920878*92 keur prest NRPS

Protocol:
Gabanta is een ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische merrie, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. Gabanta springt op Grand Prix-niveau.
Het hoofd is bijzonder sprekend. De nek is ruim voldoende van vorm en lengte. De hals is goed van lengte en ruim voldoende van vorm en bespiering.
De schoft is goed ontwikkeld en goed van lengte. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug en lendenen zijn goed gevormd en ruim voldoende bespierd. De lendenen zijn ruim voldoende aangesloten.
De croupe is ruim voldoende van lengte en ligging. De bespiering van de croupe is ruim voldoende. De broekspier zou langer door moeten lopen.
Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is correct gesteld. De voeten zijn breed. De verzenen zouden meer ontwikkeld moeten zijn. Het beenwerk straalt kwaliteit uit en is ruim voldoende ontwikkeld.
De stap is actief, zuiver en goed van ruimte. De draf is ruim voldoende van ruimte en houding. Het achterbeen wordt goed gebruikt.

Stokmaat: 1.64 m / kleur: bruin

Veterinair rapport
Geen bijzonderheden.
Het onderzoek is uitgevoerd van 12 maart t/m 31 maart 2001.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:53

Jammer nog eens een zoon van Contender maar niet geschikt voor mijn paard, net zo min als Contango. Ik zou graag een Contender willen hebben die langgelijnd is, en groot fokt. Dus uit grote ouders. Ook moet hij een koel en nuchter karakter hebben.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:02

Citaat:
Jammer nog eens een zoon van Contender maar niet geschikt voor mijn paard,


Ik zie wel je hebt de afst. van Cantos niet gezien. Boos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:09

Zijn afstammelingenrapport was inderdaad heel goed, zie de laatste IDS.

Wellicht laat ik mijn merrie ooit door hem dekken, zie dat eigenlijk wel zitten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:46

Troef schreef:
Citaat:
Jammer nog eens een zoon van Contender maar niet geschikt voor mijn paard,


Ik zie wel je hebt de afst. van Cantos niet gezien. Boos!


De afstamming van Cantos is super, DAT heb ik gezien. Maar er is meer dan alleen afstamming.
Mijn merrie is kort gebouwd, zou meer lengte mogen hebben;
ze is slechts 1.63m, ik moet een veulen proberen te fokken dat groter wordt;
ze is een echte bloedkikker, ik wil een hengst met een nuchter karakter in de hoop dat of haar vaders karakter weer naar boven komt, of de vader van het veulen. beetje kortzichtige reactie van je Troef.