Bentley-nakomelingen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Bentley-nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 23:27

Wie heeft er hier toevallig een Bentley-nakomeling of kan mij wat over zijn nafok vertellen. Van de hengstenboeken wordt ik niet veel wijzer, in de ene wordt ie geprezen om zijn jonge nafok en in de andere staat alleen dat ie is afgekeurd op basis van 11 jarige nakomelingen Verward , daar kan ik niet veel mee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:25

Ik ken 1 nakomeling van Bentley en dat is een superbraaf paard. Hij is 1.70m en een goed sportpaard. Staat nog te koop ook.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:00

ooit heb ik er een gereden. phoe wat een boeldozer was dat zeg. hihi. had zelfs nog in een ijskoude sloot gelegen. meer dan een uur. geen kuchje kwam eraf.

he dees hoe heet hij?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:16

Ik weet niet hoe hij heet, maar hij heeft hier altijd in de buurt gestaan. DEgene die hem nu heeft is een handelaar en die verkoopt hem dan, en iedere keer koopt hij dit paard ook terug. Hij heeft er dus een groot vertrouwen in. Er hangt bij hem in huis ook een portret van dit paard. Daarbij helpt dit paard ook vaak bij het inspannen van jonge paarden.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:19

Ik kende een Bentley nakomeling die behoorlijk onbetrouwbaar is. Hij was een grote vosruin die maar weinig respect voor de mens heeft. Moet ook zeggen dat zijn eigenaresse niet super was met omgang met paarden en de paarden bij haar regelmatig een peesblesure hadden. Maar echt veilig op land zetten zat er haast niet in. Maar of dit nou wat zegt over Bentley, geen idee.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:49

he onze bently kwam ook bij jullie vandaan en is geloof ik ook terug gegaan.
hoe ziet hij eruit?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:37

Bruin, groot (minimaal 1.70). getuigd en bereden, 14 jaar oud, smalle bles op zijn hoofd en een paar witte sokjes als het goed is.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 17:37

Het paardje waar ik naar ben wezen kijken is een Bentley van het weekend ga ik nog een keer proefrijden en als dat bevalt, dan nemen we hem. Het is inderdaad een kast van een paard, veel massa, maar wel heel vriendelijk en lijkt een hoop goed te vinden.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:53

Bentley:

Ik weet dat hij in die tijd niet geroemd werd op de verrichtingen.
Maar zelf zag hij er chique uit.
Populair was hij niet bij de fokkers en dat kwam door de volbloed Nicolas xx die," de naam had" ,niet al te prettige karakters vererfde.

Maar toen hij afstammelingen liet zien keek ieder op omdat hij toch hoogbenige veulens met mooie halzen liet zien die toch ook nog redelijk tot goed konden bewegen.
Maar de uitgroei bleek toch anders.
Een vergelijk:
Bentley kreeg een eerste premie toegewezen op basis van het veulenrapport.
Terwijl in dat zelfde jaar Burggraaf een tweede premie kreeg zo ook Boreas.
Dat was het jaar 1989. Toen was Werners ook al lid van deze commissie.
Vele hengsten als Bentley e.a. zijn er niet meer maar WERNERS nog wel.