Wie heeft er een New Forest??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:42

Misschien pb'tje?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:56

Camira, Camilla had de kleur van Carlo, maar word een donkere koffievos, op t moment is ze een lichte koffievos! Maar is erg aan t veranderen. Toen we dr kochten had ze precies dezelfde kleur als Carlo.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:09

Ik heb een 3 jarige ruin, Hetrymi's Aristo, van Corso uit een Ralph moeder. net begonnen met inrijden maar dit is al eerder zonder succes geprobeerd. Een kastanje bruine tegen donkerbruin aan. Wordt zeer waarschijnlijk E maat.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:40

Wij hebben een new-forest met papier (wedstrijdregister)
Het is half papier eigelijk, want moederskant staat er niet op, daarom zit ze in het wedstrijdregister. we weten de ouders van de moeder wel, maar verder niet.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:36

ha
Ik heb een prachtige 2,5 jarige valk-kleurige New Forest. Haha!
v: Kantjes Carlando vv: Kantjes Ronaldo
Momenteel wordt hij western ingereden in Dorst door Alphons Dikhoof
Hij's mooi hé! *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 13:11

Bonnigje schreef:
ha
Ik heb een prachtige 2,5 jarige valk-kleurige New Forest. Haha!
v: Kantjes Carlando vv: Kantjes Ronaldo
Momenteel wordt hij western ingereden in Dorst door Alphons Dikhoof
Hij's mooi hé! *LOL*


eejz, Dorst is niet ver van mij vandaan!! Leuk zeg!!

Linda

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:51

heej Linda
Wel eens op de manege geweest in Dorst?
Is wel gezellig. We hebben onze Powell zondag daar gebracht en gisteren heeft Alphons er al op gereden. Nog een paar weken en ik kan western rijden op mijn eigen paard!
Ze hebben ook een site: www.manegedorst.nl

groetjes Bonnigje

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:30

ik heb een new forest merrie van diogenis kay ze heet zoë en is 5 jaar oud en L springen haar moeder is cindy v. duke's forest antares het is een koffie vos.
voor zoë heb ik nog een newforest merrie gehad v. nielands garant m.woutse hoeve gamay v. halenshof wielfred ze heet nikki en is bruin

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 09:01

Zelf bezit ik geen New Forest pony, maar ik rijdt er wel een paar. De eerste is Offem Minos, een goedgekeurde hengst, helaas kan ik hem nog maar een paar weken rijden want hij gaat naar Amerika en eind september wordt hij opgehaald. De tweede is Meomburry Peter Rabbit, ook een goedgekeurde hengst, hij is een echte Forester want hij is in Engeland geboren. Ik ben hem gaan rijden omdat niemand erop wilde, hij steigerde, maar inmiddels is hij een lammetje onder het zadel. }>
Deze hengsten zijn van stal Nieuwmoed in Vorden en daar rijdt ik ook handelspony's waarvan er ook enkele New Forest zijn en verder rijdt ik ook NRPS pony's.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 11:52

lynn schreef:
Zelf bezit ik geen New Forest pony, maar ik rijdt er wel een paar. De eerste is Offem Minos, een goedgekeurde hengst, helaas kan ik hem nog maar een paar weken rijden want hij gaat naar Amerika en eind september wordt hij opgehaald. De tweede is Meomburry Peter Rabbit, ook een goedgekeurde hengst, hij is een echte Forester want hij is in Engeland geboren. Ik ben hem gaan rijden omdat niemand erop wilde, hij steigerde, maar inmiddels is hij een lammetje onder het zadel. }>
Deze hengsten zijn van stal Nieuwmoed in Vorden en daar rijdt ik ook handelspony's waarvan er ook enkele New Forest zijn en verder rijdt ik ook NRPS pony's.

heyy

leuk zeg, dat je die rijd. Ik had ook gehoord dat Minos nog niet weg was, terwijl ik al dacht van wel Verward Maar ja. Peter Rabbit is ook een leuke. Rij je er ook wedstrijden mee?

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:14

Peter Rabbit is echt gaaf om te rijden, ik rijdt (nog) geen wedstrijden met hem, maar ik hoop dat dat binnenkort mag. Hij is 1 jaar niet onder het zadel geweest en eigenlijk pas weer een paar maanden onder het zadel, ik rijdt hem sinds juli en het klikt super. Eerst heeft Laura een stagaire hem 1 x per week gereden.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:21

Ik heb een new forest, Bonita.
Portia's Ricardo x Merrie Moscan,
Geboren in 1987,
ze is een vos, maar het is meer donkerbruin...
Voor meer info en veel foto's zie profiel!

Spoekkie

Berichten: 22
Geregistreerd: 22-02-03
Woonplaats: Leerdam/Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:08

Heey Hoi!

Ikke heb ook een super ondeugende New- Forest pony..nu al zo'n 10 jaar.Hij is nu zelf 14 jaartjess alweer..gaat snel de tijd. We hebben hem bij Stal molenaar in Chaam gekocht. T is Lucky's Mitchell en een afstammeling van Molenaar's golden king x Molenaar's Lucky Girl..Ben benieuwd of je die misschein persoonlijk kent of zijn oma? die heeft ook heel haar leven op stal molenaar gestaan..Zou graag informatie over hen ontvangen..

Na ik ga weer verder zoeken op forum...voor diegene die meer info hebben of neefjes of nichtjes van MItchie..Marloes_vds@hotmail.com

Groetjes xx Marloes

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:07

Ik heb een Forrester gehad zo'n 14 jaar geleden al weer. Zijn afstamming was Arthur Again x Merrie Moscan (geloof ik de opa maar dat weet ik niet meer precies uit mijn hoofd), zijn moeder heette Ingrid. Het was een grote boef, echt een tof beessie. Hij was bruin 1.32 en had twee witte achterbeentjes en een smal blesje. Het was een hele mooie ponyruin van een beetje het ouderwetse type en ik denk nog wel eens met weemoed aan hem terug. Hij was supergoed in springen en cross. Hij was van 1976 dus ik hoop dat hij nog leeft. Ik heb super veel lol gehad met dat diertje, maar helaas werd hij te klein voor mij en moest hij verkocht worden omdat ik op dat moment fantatiek wedstrijd ruiter was en ik ook niiet. Hij schijnt nu ergens in Friesland rond te lopen (als hij tenminste nog leeft). Hij heette op papier Lennard maar zijn roepnaam was Rocky. En ook al heb ik nu twee doodgewone KWPN-ers de New Forrest houdt altijd een speciaal plekje bij mij.

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:27

Hoi mensen,

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar ik heb dus ook een New-Forest pony en ik heb nu eindelijk de namen van haar ouders etc, dus dat wilde ik ff met jullie delen. Mijn vraag is meteen of iemand de ouders van mijn pony kent!

Mijn pony heet Sheba (bruin met bles) en is geboren op 30 april 1990.
Ze heeft in 1992 een 1e premie behaald, maar is later niet meer op keuringen geweest. Ze heeft bij haar vorige eigenaresse in de L gelopen, maar ik probeer nu western met haar te rijden. Haha!

Haar ouders zijn:

(V) Duke's Forest Obeberon
(Zijn ouders: V. Heihof's Primeur & M.Kerkwei Titania

(M) Petroesjka (stond in Valkenswaard)
(Haar ouders: V. Noordererf Chap & M.Til's Drika

Kent iemand deze paarden?

Bij voorbaat dank,

Kusje
Marieke

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:49


Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:27

Bedankt Marijke!!! Lachen

Kusje

Marieke

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:32

ik heb ook een New Forest merrie van 6 jaar... Bower's Gilly Flower
v:
Sulaatiks Benji
m: Waterhofs Cornelia
mv: Sweet William

SuperMelliej
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:01

MeLLieJ schreef:
Ik heb Een half arabier/new forest

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:44

Ik heb ook een New Forest!!
Nicole
vader: Anydale Nico
mv: Fivelingo's Robijn.

Tja wat kan je verder over Kollie zeggen?? Scheve mond
Het is een schat!! Verder is ze Z2 dressuur (kent alle pasjes uit haar hoofd, nu ik nog Schijnheilig ) M-springen was ze geloof ik Verward (wel heel heet in de springring Cool ). En in 2000 was ze bestgaande New Forest pony van NL...
Kortom ik ben super trots op me poony en ik wil haar voor geen goud meer kwijt Lovers

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:33

he hoe is het nu met offem minos?? hij is toch verkocht voor de sport ofzo???

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:15

Bij ons op stal staat er 1 en ik ken er nog 2.
Ramiro heette die bij ons, tegen woordig wordt hij Man In Black genoemd.
De andere 2 heten Kantje's Arthur en Mastwood Helios.
Ook kwam ik een tijdje geleden iemand tegen met een Schaffelaar (ben de naam kwijt, Boos! )

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:54


supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:47

Ik heb ook een forester: Tammy (Willoway Thistle x Robijn x Prins)
Ze is een stermerrie en geboren op 26-04-1998.
Zelf rijd ik er dressuur mee, maar ik hoop in de toekomst iemand te vinden die ermee wil gaan springen op wedstrijdjes. Bij het springen komt ze namelijk het meeste tot haar recht.

Groetjes Elizabeth

Linda87

Berichten: 26
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:18

ik heb 2 newforestpony's gehad, maar ze zijn net allebei een tijdje geleden verkocht Huilen
Een vos ruin v. Frisian Forest Marco Polo, heb ik z springen en m1 dressuur meegereden, hij is verkocht naar engeland ik heb hem 6 jaar gehad, en vant zomer mag ik hem komen opzoeken!! Haha!
En de andere was ook een vosruin v. Sander, ik had hem gekregen toen hij 2,5 jaar was als hengst, hij was ster geworden op de hengstenkeuring, we hebben em zadelmak gemaakt en ik heb l springen en b dressuur met hem gereden. De pony's hebben allebei een stamboom