Damiro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Damiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 22:53

Hoi,
Heeft er iemand info of foto's van deze hengst?

Alvast bedankt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:39

HIer info uit het hengstenboekje van de Dalhoeve van vorig jaar:

Damiro
bruin- geboren 1985
1.71 m

In Damiro is al het Europees topspringbloed verenigd. Damiro heeft 4 goedgekeurde zonen t.w. Hilton, Ids, Douwe, Le Byou P. Damiro behaalde onder Wout-Jan van der Schans diverse overwinningen. Damiro bewees zichzelf op internationaal niveau. Nu bewijzen zijn kinderen in zowel dressuur als springen dat hij zijn goede eigenschappen vererfd (excellente beweging en springkwaliteiten, makkelijk te rijden en zeer goed karakter). Bij de dressuur is dit Broere's Karmijn onder Liseon Kamper, Harvey en Oscar.
Bij het springen zij ndiverse kinderen hooggeplaatst: Mr. Itt van Eric Willems Geeroms als 9-jarige winnaar van de grote prijs van Malmö in dec 1999. Winnaar grote prijs Ikast in juli 2000 en 3e grote prijs Hasselt in maart 2000. Rhumbline 4e grote prijs Geneve dec 2000, Ishan onder Boris Boor, Oostenrijk en Isadora van Thomas Ehrenrooth, Noorwegen. Jamiro, Jerry Smit, Italie, winnaar grote prijs Verona 2000 en Moskou 2000. Als jonge springpaarden startten op nationaal niveau: Kolette, Don Kimble, Jumping Jewel, Jalisco. Enz. enz.
Uit de nafok van Damiro's grootmoeder Notre Dame komen reeds 5 goedgekeurde hengsten en verschillende internationale springpaarden, waaronder Carrington. Een hengstveulen van Damiro werd in Frankrijk reserve kampioen op de antionale keuring.
Notre Dame is ook de zus van het internationale springpaard Pallet die met Normann Dello Joio de grote prijd van Washington won. Damiro de veredelde uitgave van zijn legendarische vader G. Ramiro Z.

G. Ramiro Z x H. Almé Z. x Exilio xx

Afbeelding

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:45

Pril (maar die komt ook nooit meer) had ook een Damiro!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:56

ik hebook een damiro gereden, met de toepasselijke naam Kamiro (half broertje van Jamiro) Deze was ontzettend rustig en kon super springen! Erg hoog was hij wel, ik geloof tegen de 1.80m aan, lijkt ook erg veel op Damiro, qua uiterlijk. Heel leif aanhankelijk, was op sstal een sulletje, maar met rijden heet maar wel makkelijk te rijden, hoewel niet iedereen met hem overweg kon! Is helaas wegens een rug aandoening weer weggegaan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:26

even off-topic:
Wat zal die man lekker zitten zeg ! hihi... ehhh... volgens mij verliest hij iets !

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:50

Damiro staat bij mij toch niet zo positief bekend... Op stal hebben er meerdere gestaan (voornamelijk koffievossen) en dat waren niet de schatjes van stal. Kunnen meestal wel goed springen. Maar ik denk dat ze gewoon spaciale aandacht nodig hebben ofzo, en die kunnen we ze niet geven op een handelsstal.
Maarre... onder mijn kont dus geen Damiro!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:37

Bij onze buren hebben ze een Damiro uit hun Rossini merrie gefokt en die springt internationaal onder John Whitaker (hoe je het ook schrijft). Vorig jaar heeft die merrie weer een Damiro veulen gehad, maar ik kan niet zeggen dat ik haar nou echt leuk vind. Lelijke hals, ontzettend strakke rug en plat kruis. Ze heeft overigens wel een leuk hoofdje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:39

Damiro heeft veel goede paarden gefokt, zowel springers als bewegers.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 13:08

Hoi
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Ik verzorg 1 x in de week een damiro. Ze is heel braaf, met rijden kan ze soms wel lastig zijn. Ze kan goed springen.En ze is natuurlijk superlief *LOL*

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:24

Steef schreef:
Pril (maar die komt ook nooit meer) had ook een Damiro!


Wauw Steef, jij hebt echt een goed geheugen! Haha! Ik ben er trouwens weer, maar das off topic Schijnheilig

Belker

Berichten: 15303
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:55

Heb een Le Byou x Darwin merrie gereden. Mooie, niet grote merrie. Wel heel gevoelig. Doet het bi jde huidige eigenaar zeer goed. Dressuur en springen een fijn paard.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 11:08


Lamborghini

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: (Lower) Austria

Re: Damiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:45

the father of my horse is by damiro.
you can find photos and information about them on my homepage: www.lambert.at.tt under Lambert - Vorfahren

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Re: Damiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:40

De vader van mijn paar is Damiro

zie topic viewtopic.php?f=53&t=520635

Degene met het blauwe halster. Ik vind het super paarden, erg makkelijk in de omgang en erg werkwillig.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:23

Mijn vorige paard was een Damiro x Variant. Groot paard: 1,76 m. Heb er nog M dressuur mee gereden maar had helaas een chronische blessure.
Het was een redelijk dominant paard maar wel eerlijk. Ik heb er heel veel plezier aan gehad en heel veel van geleerd.