Learn by heart XX bij mijn merrie? En info??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Learn by heart XX bij mijn merrie? En info??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 12:44

Na een lange zoektocht ben ik er nog niet uit. Nu kwam ik tijdens mijn zoektocht uit bij een volbloedhengst. Mijn merrie is ook een volbloed.

Afbeelding

Dit is mijn merrie weer:

[img]../upload/711/draf_zee.jpg[/img]


Of hebben jullie nog andere adviezen??
Laatst bijgewerkt door Manda op 28-06-02 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 12:59

Ja, ik weet niet waarom je de merrie niet ziet... Ik wil het veulen bij het NDR registreren.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 13:19

Ik heb meteen even gebeld. Ze klonken erg aardig.

De informatie die ze gaven over de hengst was het volgende:

Hij geeft maat door aan de veulen, een mooi hoofdje en zijn prestaties als renpaard *LOL*

Helaas kan het veulen niet geregistreerd worden bij het NDR want dan moet de moeder ook engels volbloed zijn en dat is ze niet, ze is frans volbloed Scheve mond Maar het veulen krijgt wel een AES papier.

De hengst dekt live. Dat vond ik ook belangrijk aangezien ze vorig jaar na 5x KI gust is gebleven. En het kost gulden 12,50 per dag om mijn merrie daar te stallen.

En ze beginnen met dekken vanaf eind februari. Dus dan heb je een januari veulen Verward (vroeg!!!!!!!!!!) Ik geloof dat ze dit doen omdat volbloedveulens dan ouder zijn als ze kunnen beginnen met trainen als 2 jarig Verdrietig

Ik denk er nog even over na. wat vinden jullie?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 11:26

Heeft iemand toevallig nog meer informatie over hem???

En hoe vinden jullie hem bij mijn merrie passen??

Afbeelding

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 11:41

Deze hengst heeft ook kort bij het KWPN gedekt. Heeft ook erg goede gangen en is rijtypisch gebouwd.

Weet jij waar ik informatie over Roven kan vinden?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 12:17

vanda's schreef:
Roven xx heeft absoluut gene mooi hoofd, snoek...
Ik vind het een mooie hengst die jij hebt uitgezocht, ik denk dat je er voor moet gaan... En roven dekt ook niet natuurlijk...

Ik zou voor Learn by Heart gaan!

Succes,
Kuss
Frederike


Dank je! Natuurlij dekken vind ik ook erg belangrijk. Heeft mijn paard ook een pleziertje *LOL* en bij KI was ze vorig jaar dus gust gebleven.

Ik denk ook dat ik ervoor ga ik februari.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 17:21

Lot schreef:
Heb je dierenarts gevraagd of hij idee heeft waarom ze gust is gebleven? Want na 5 x KI....dat si niet helemaal normaal en kan je niet zomaar aan KI wijten. Misschien had je sperma van hengst met slechte spermakwaliteit, was de merrie niet schoon of het eitje niet rijp genoeg, of waren er andere factoren van invloed.


Ze is getest op vruchtbaarheid en is harstikke vruchtbaar. De dierenarts raadde me aan om natuurlijk te gaan dekken omdat dat (volgens hem) makkelijk aanslaat als uit een buisje.

Elke keer voor de KI werd ze getest op een goed eitje. En ik neem aan dat de sperma ook van goede kwaliteit was.

Gewoon pech, meer niet.


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 17:40

Gail schreef:
Heb je aandelen in die hengst ofzo?

Fokken is gokken...ja op deze manier wel ja! En het KWPN is een kwalitatief hoogstaand stamboek, die deze hengst kwalitatief niet goed genoeg, dát bedoelde ik er mee te zeggen. En 'zij heeft daar haar redenen voor' .... ja maar misschien zijn dat geen goede redenen. Die vraag van Lot vond ik wel relevant hierzo.

Maar ja, volg je hart maar en ga gokken ipv fokken. Why should I care..


Wie zegt dat ik een topspring/dressuur paard wil fokken????

Ik vind je reactie harstikke overdreven. Dus een hengst die niet bij het KWPN geregistreerd staat is geen goede hengst om een leuk veulen uit te fokken?

Ik heb een volbloed merrie. Dit is een volbloed hengst. Ik wil een hengst die bij mijn merrie past en daar ben ik naar op zoek.

Wat een belachelijke conclusie om te zeggen dat deze hengst niet goed genoeg is omdat hij door het wpn niet goedgekeurd is. Het is een hengst
die voornamelijk wordt gebruikt om renpaarden te fokken en begint pas met de warmbloedpaarden. Hij heeft nog nooit van zijn leven gesprongen of dressuur gereden in de sport dus hoe kan jij in hemelsnaam zeggen dat hij dat niet goed genoeg kan?

Dit stond er nog over hem bij:

Ook stellen wij de Engelse volbloed hengst "Learn by heart" ter dekking.
Deze hengst is al enkele jaren in Nederland met succes ingezet in de rensport en sinds 2000 ook in de warmbloedfokkerij. De eerste afstammelingen ogen goed en zijn bij ons op afspraak te bezichtigen. "Learn by heart" is goedgekeurd door het N.D.P. en A.E.S. en erkend door het B.W.P.


En hoezo op deze manier zeker gokken, dat si het toch altijd??? Wie weet wil ik een renpaard en wil ik gaan koersen met het veulen later. Heb ik ergens gezegd dat ik een super spring/ dressur volbloed wil??

En hengsten van het KWPN die kunnen ook flop veulens geven, dat zegt ook niet altijd wat.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 17:58

Slecht sperma Roven xx voor KWPN geen bezwaar

(BDB)-Het KWPN heeft de tijdens de hengstenkeuring in Den Bosch aangewezen volbloedhengst Roven xx vrijstelling verleend voor wat de spermakwaliteit betreft. Roven xx voldoet weliswaar niet aan de eisen van het stamboek, maar hij heeft goed 1.40 m. parcoursen gelopen. De keuringscommissie acht dit voor een volbloed een bijzondere prestatie en gaf daarom een positief advies.

Het KWPN gaat wel de resultaten van het spermaonderzoek bekend maken. De fokkers kunnen zo zelf de afweging maken of ze al of niet gebruik willen maken van de hengst, zo redeneert het stamboek. Bovendien heeft de hengstenkeuringscommissie het recht om Roven xx alsnog de goedkeuringsstatus bij het KWPN te ontnemen wanneer na bediening van 50 merries blijkt dat Roven xx onvoldoende bevrucht heeft.


Dit noem ik pas gokken. Fokken met een hengst die onvoldoende bevrucht Frusty

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:22

Lot schreef:
Roven heeft geen slecht sperma, het voldoet alleen niet helemaal aan de gestelde eisen. Wat niet wil zeggen dat je er geen veulen van kan krijgen!!! Goed management is heel belangrijk, ook bij ‘goed’ sperma. Een collega van mij heeft net zijn merrie na 1 x semineren met sperma van Roven drachtig.
Ik geloof niet dat Gail ‘jullie’ hengst afkraakt maar meer kritiek levert om de weinige motivatie voor de hengst. Het kan geen kwaad je eens goed in hem te verdiepen en ook zijn nakomelingen. Misschien past hij fantastisch bij je merrie maar dan is het handig wel iets meer te weten dan alleen een foto te bekijken van de 2 partners: dat is wel een beetje gokken. Vraag advies van iemand die jouw merrie goed kent en goed kan beoordelen (dus er verstand van heeft) zodat je een hengst kan uitzoeken die bijv. niet bep. zwakke punten van haar versterkt maar juist compenseert en de góede punten van haar versterkt.


Waarom denk je dat ik aan het zoeken ben en niet zomaar een hengst erop kwak.

Als die Roven niet aan de sperma eisen voldoet en moeilijker drachtig maakt als anders hengsten dat zet ik hem echt niet op een merrie die moeilijk drachtig wordt.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:52

Door de dierenarts ja. En mijn merrie was een beest en moet met man en macht vastgehouden worden in de trailer. Dus wou ik het zowiezo bij goed dekstation laten doen volgende keer. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys, Kanto en 165 bezoekers