Nog twee hengsten in 2e instantie goedgekeurd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Nog twee hengsten in 2e instantie goedgekeurd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 10:59

Op 5 juni zijn in Ermelo bij de herkeuring van het KWPN alsnog twee hengsten toegelaten tot de dekdienst.
De catalogusnr. 122 Silverstar (Corland x Grannus)
De catalogusnr. 748 Sonique (Wolkenstein II x Frappant)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:46

lekker negatief rapport over die Corland,
slecht aangeleverd bla bla.. een 4,5 voor de stap, maar wel goedgekeurd.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:47

4.5 voor de stap en goedgekeurd???? moet niet gekker worden!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:53

Lips are sealed ze denken zeker dat er een tekort aan dekhengsten is Verward
vind het wel erg slecht hoor! 4,5 voor de stap en dan goedgekeurd Frusty

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:08

ja en hij wordt pas 3 in Juli...
Het rapport staat op de site van het KWPN, ik zal die van beide hengsten ff hier neer zetten...

Sonique
Correcte hengst met voldoende, zij het iets beknopt type. Goede uitstraling. Goede basisgangen met sterk achterbeengebruik en opvallende bergop gesprongen galop. Makkelijke zijgangen. Positief gevoel verrichtingsjury.
Silverstar
Grote, jeugdige - en nog slappe- hengst die pas in juli drie jaar wordt en die rauw en matig voorbereid is aangeleverd. Goede kwaliteit als springpaard en opvallend sterke moederlijn, waarin exterieur- en sporteigenschappen duidelijk verankerd liggen.

De volledige rapportage kunt u binnenkort tegemoet zien in het daarvoor bestemde bewaarkatern en op deze site.
Onderstaand de cijfers uit het rapport dat door de hengstenkeuringscommissie is opgesteld en die, zoals bekend, door de herkeuringscommissie niet meer aangepast mogen worden.

SONIQUE 31 46008 99 Hann. Cat.no KWPN-HK-2002: 748, 25 februari 1999, vos, 1.64 m.
(Wolkenstein II Hann uit Fency Hann van Frappant Hann x Matcho Ang.Ar.)
Eigenaar:
R. Tewis, Westdorp
L. van Vliet, Ijsselstein
J. van Kooten Veehandel, Montfoort

Stap 6, draf 7, galop 8.5, aanleg dressuur 7
Afdruk 7, techniek 6.5, vermogen 6.5, aanleg springpaard 6

SILVERSTAR 99.09868 STB. Cat.no KWPN-HK-2002: 122, 3 juli 199, schimmel, 1.69 m.
(Corland uit Kolinda keur sport (spr.) van Grannus x Golinda keur prest sport (spr.) van Nimmerdor pref.)
Fokker/eigenaar:
H.J.A. Jansen, Enter

Stap 4.5, draf 5.5, galop 7.5, aanleg dressuur 5
Afdruk 8, techniek 7.5, vermogen 8, aanleg springpaard 7.5


Bron: www.KWPN.nl

die andere heeft ook geen super cijfers..

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:10

Ik vind het super jammer, dat ze springhengsten met dergelijke cijfers op de basisgangen goedkeuren. De Wolkenstein voegt op basis van de cijfers (er zijn ook ggk springhengsten met een 7 voor dressuuraanleg) ook weinig toe. Maar ik heb hem gezien bij het verrichtingsonderzoek, vond de stap inderdaad beneden gemiddeld en qua exterieur moet je hem ook heel selectief gebruiken. Wel denk ik dat deze hengst zeker wat toe kan voegen! Continue een sterk onderschuivend achterbeen en mooi bergop lopend. Hij leek mij bijvoorbeeld veel fijner te rijden dan de De Niro.