Ook in het Welsh stamboek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Ook in het Welsh stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 19:56

Hoi,

Ik heb deze vraag al eens meer aan mensen voorgelegd, maar helaas toen geen reactie gekregen.

Ik heb een tweejarige kruising tussen (stamboek) Welsh Cob merrie en een rijpaardhengst (Flemmingh). Ze is nu ongeveer 1.55 en wordt dus heel waarschijnlijk wel een paard qua stokmaat. Ik vroeg mij af of ze ook in het HBW-gedeelte van het Welsh stamboek ingeschreven zou kunnen worden, zodat ik in de toekomst met haar aan activiteiten van het Welsh stamboek mee kan doen.

Weet iemand van jullie dat?

Alvast bedankt!

Judith


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 20:12

Hoi,

Ja bedankt. Maar hoe berekenen ze dat percentage Welsh bloed dan? De moeder is een volle Welsh Cob. Is er dan niet sprake van 50% Welsh bloed in mijn paardje?

Ik heb het ook op wel eens op de welshmainglist (is Joost ook lid van) en toen kwam er geen reactie. Een mailtje aan het stamboek leverde geen reactie op. Dat wordt gewoon binnenkort eens bellen, maar overdag vergeet ik het meestal weer.

Judith

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 06:51

Vanda's, ik heb nu geen Welsh papier bij haar, dus daar kan ik het niet op zien. Ik zal iig wel eens met het stamboek bellen (voor twaalf uur Haha!) en anders Joost eens een mailtje sturen.

Bedankt iig!

Groetjes,

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 17:30

Hoi,

Bedankt voor al jullie reactie. Taliesin is nu ingeschreven bij het KWPN in het register B, dat is geloof ik voor afstammelingen waarvan de vader of moeder (?) niet bij het KWPN is ingeschreven. Taliesin is overigens ook geschetst als veulentje. De schetser zag er toen een valk in, terwijl ze toch meer op een palomino lijkt, maar dat kan ik misschien ook nog eens recht laten zetten.

Ik kreeg vanmorgen een reactie van het stamboek en daarin stond onder andere dat als mijn pony 'niet aan de voet' is geregistreerd, dat er dan ook nog een DNA test van de pony en haar ouders moet plaats vinden, een erg duur verhaal (zo'n 250 eur). Ik ga er even vanuit dat dat niet nodig is, aangezien ze bij het KWPN ook gewoon is ingeschreven.

Kan iemand mij misschien ook nog vertellen wat ik moet doen om haar in te laten schrijven? Bij mijn Welsh Cob had ik natuurlijk een stamboekpapier wat ik op kon sturen en over kon laten zetten. Zo simpel zal het nu niet zijn ....

Groetjes,
Judith


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carika, Maayke en 119 bezoekers