Merrie is bijna hengstig...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Merrie is bijna hengstig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 20:50

Sian is nu 8 dagen oud en moeders begint hengstig te worden.
Ik had net besloten dat ik de merrie dit najaar ga verkopen en dus niet laat dekken.

Aaahh... wat is dat moeilijk Frusty
Ik kan er gewoon niet tegen. Als ik een merrie hengstig zie, moet ze bij de hengst...

Nee Marije, niet Samson laten "ontsnappen" Schijnheilig Schijnheilig

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:45

Oh Marije een geluk binnen een paar dagen is ze niet hengstig meer. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:13

Dat gevoel van: snel weer laten dekken had ik dit jaar ook nadat Glory geboren was. Met dat verschil dat ik toch echt niet de middelen heb om er drie te onderhouden...want ik weet zeker dat ik ook het volgende veulen niet weg zou kunnen doen (of alleen als het een hengst zou zijn). Want zowel Moeder als Glory blijven. Clown

Heb je echt geen plekje meer voor Melony? Ergens nog een hokje voor een containerbox? Schijnheilig

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 18:14

Ik heb plek zat, dat is het probleem niet.
Maar omdat ik de 2 merrieveulens (misschien 3?) ook wil houden en Copper al weer drachtig is, wil ik er minimaal 1 verkopen.
Fokken=selecteren en ik denk dat ik met de veulens straks beter verder kan gaan fokken.

Maar vanmorgen werd ik al gebeld door iemand. Zij was gebeld door een Duitser die had gehoord dat ik de bruine merrie misschien wil verkopen.
Het wereldje is klein...
De man had mijn telefoonnummer niet en dat heeft ze hem gegeven, hij zou morgen bellen, ik ben benieuwd...

Ach, ik wil Sian toch minimaal tot september bij de merrie laten lopen dus eerder gaat Melony niet weg...

(ze wordt nog wel vaker hengstig dit seizoen Schijnheilig )