Kruiden gevaarlijk bij drachtige merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Kruiden gevaarlijk bij drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:43

Ik maak altijd een wortelhapje voor Margot klaar met de kruiden; bacilicum, oregano, rosemarijn en knoflook. Ook heb ik er een keer Marjolijn erin gedaan, maar dat was het laatste restje, dus dat gebruik ik niet meer.
Maar Margot is gister gedekt en ik twijfel nu of ze al die kruiden nog wel mag als ze drachtig is.
En welke kruiden mag ze echt niet tijdens de dracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:59

Foenegriek. Wekt baarmoederkrampen op, dus verhoogt het risico op verstoten van de vrucht. In de laatste maand van de dracht mag je het in opbouwende mate weer gaan voeren.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:38

nou dit is een goed topic Knipoog

Ik heb net F(o)enegriek besteld, maar Bonanza is 25 mei uitgerekent, maar dan geef ik haar het voor het veulen maar niet Haha!
Mag ze dan wel knoflook en zeewier hebben?

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Re: Kruiden gevaarlijk bij drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:39

Ik heb Muesli met kruiden, hoe zit har daar dan mee? Stacy is over 2 maanden uitgerekend ik geef het nu 1,5 maand. ik heb de zak weggegooit. ik heb die van Subli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 22:46

Kruidenmuesli kun je veilig blijven voeren. Hou er wel rekening mee dat die van Subli geen volledig voeder is. Je merrie haalt er niet voldoende bouwstoffen uit (als dat het enige is dat ze eet).

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:15

foenegriek en framboos mag ze pas de laatste maand. dat laat de baarmoeder samen trekken. wel goed voor de melkproductie en het afkomen van de nageboorte, maar absoluut niet geven eerder in de dract.