hengst PELE (v. Abgar xx) en hengst URETERP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:16

Pele was volgens mij de enige hengst die ooit een 10 voor het losspringen heeft gehad. Verder ken ik enkele nakomelingen van hem en dat waren leuke dieren, niet heel bijzonder.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:51

Troef!!!,

Zoals gewoonlijk ben je weer lekker negatief bezig, dat is jou sterkste kant. Er word gevraagd om Pele, nu geef ik al aan dat ik niet zo veel van hem weet alleen zijn cijfers, en dat ik enkele nakomelingen heb gezien!!!.
Waar slaat het op dat ik maar wat uitkraam???, ik geef aan wat ik goed vindt, en misschien niet wat de hele wereld goed vind, maar het gaat hier om meningen, en niet om feiten, helaas dat is bijna onmogelijk in de paardenwereld, maar ik geloof dat het er niet toe doet, wat ik zeg, want afzeiken doe je me toch!!
Dus,
ipv, altijd iedereen af te zeiken zou het misschien slimmer zijn om eens wat positiever te gaan denken.
Troef schreef:
Pipo;

Zegt niets bijzonders: Je moet je eens wat meer verdiepen in de materie en niet zo wat uitkramen .Je zegt dat in dressuurpaarden zit.
Plaatselijk zeker?
Als je Chopin nog niet kent

Kijk op deze site naar chopin de Pele zoon

http://www.gestuet-tannenhof.net/die_he ... n_pedi.htm



http://www.gestuet-tannenhof.net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:06

Heb het gelezen, 1 topper maakt nog geen aparte hengst, want zoveel hele goede zijn er toch echt niet van Pele gekomen, en dan nog er zit ook een moederlijn achter he!!!!
chantal1 schreef:
Pipo, heb je die link al gelezen van Troef.
Het spijt me zeer maar wat hij heeft gezegd daar zit toch een kern van waarheid in.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:37

Zirkoon vader van Jetset D, en die heeft toch genoeg goede nakomelingen.
chantal1"]
[quote="Pipo"]Heb het gelezen, 1 topper maakt nog geen aparte hengst, want zoveel hele goede zijn er toch echt niet van Pele gekomen, en dan nog er zit ook een moederlijn achter he!!!![quote="chantal1 schreef:
Pipo, heb je die link al gelezen van Troef.
Het spijt me zeer maar wat hij heeft gezegd daar zit toch een kern van waarheid in.
[/quote]

Dat weet ik heel goed, hoef je mij als laatste te vertellen maar hoe zit het met Zirkoon (zonder die hengst af te kraken hoor), hoeveel toppers heeft die gebracht? Dit dient gewoon even als voorbeeld.
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:49

Naturel heeft veel goede paarden gebracht, tenminste degene die ik heb gezien.
Desiree schreef:
Ik weet wel dat mijn instructrice een Pele x Naturel merrie heeft, een zwarte die prix st. Georges loopt. En dat beest kan gaan hoor! En toevallig kan ze ook super springen (tja, Pele kon goed springen en Naturel vererft ook nakomelingen die over het algemeen goed kunnen springen). En ze fokt er nu ook mee, de oudste, Jive (uit Ulft) kan ook heel apart lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:24

Nou waarschijnlijk niet nee, leg uit?????
Gaan we alle dekhengsten nu noemen die weinig bekende nakomelingen hebben, pfff dan zijn we nog wel effe bezig namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:13

Is ureterp niet een gelderse hengst????


Dees je kent Meinens Jetset D toch wel??? anders op www.dalhoeve.nl
Dat is een nakomeling van zirkoon namelijk
Dees schreef:
Tja, alsof je alle hengsten maar moet kennen.
Ik heb nog nooit een Zirkoon mogen bewonderen, maar ik hoorde laatst bij toeval over het bestaan van Chopin, die ken ik dus eigenlijk ook niet!
Ben ik nu een 'regionaaltje'?

al dat gehakketak, wat maakt het nou uit...
Het is zo off-topic. De vraag was of we wat weten van Pele en Ureterp...
volgens het KWPN is Pele een prima hengst, en zijn nafok is ook bkeend en geaccepteerd volgens het kwpn.

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar Ureterp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:25

Nee daar heb je gelijk in, maar Jetset D staat bij de top van goede nakomelingen op de pavocup, samen met Jazz en Gribaldi.

Misschien ben ik ook niet geheel objectief, we hebben zelf een aantal jetsets, en onze merrie's worden dit jaar er weer mee gedekt, omdat het gewoon heel goed passend is.
Maar ik ben een grote fan van hem.
Dees schreef:
Jaaa, Jetset D heb ik wel eens wat van gehoord en gelezen...heb hier ook Dalhoeve-brochure liggen..
Pfieuuu, toch niet zo regionaal als ik vreesde Haha!
Wat nog niet wil zeggen dat ik nu bekend ben met Zirkoon overigens...vind niet dat je de merites van een hengst kan bepalen aan de hand van 1 nakomling... Maar dat zijn jullie vast allen met mij eens!

Ik ga eens op zoek naar Ureterp op google...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:02

Dus omdat de duitsers hem ( chopin) goedkeuren is het een goede hengst, vreemde gedachtengang.
Overigens zeg ik niet dat chopin slecht is, ik heb het helemaal niet over chopin. Ik heb het over Pele.
En daar heb ik nog steeds niet over gezegt dat ie slechte nakomelingen fokt. Alleen dat degene die ik!!!!!!!!!! gezien heb, dat ik die niet zo bijzonder vind.

Misschien ligt bij mij de lat wat hoger voor een goed/apart paard.

Volgens mij hebben dees en desiree, alleen gezegt dat het een geharrewar was, en dat pele goed fokte, dus ik begrijp dat jij dat ook bedoelt met hoeveel goede nakomelingen heeft zirkoon gebracht????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:45

oei je vat het verkeerd op, want zo bedoelde ik het niet.

Ik bedoelde dat helemaal niet arrogant!!!!!!!! en zeg ook absoluut niet dat je geen verstand er van hebt.
Maar ik bedoel te zeggen dat de een kieskeuriger, kritischer is, dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:17

Mariije bedankt, nu weten we wie het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:55

Troef kan gewoon niet zo goed lezen,
Als hij of zij goed had gelezen dat ze had gezien, dat ik ( het regionaaltje) had geschreven degene die IK!!! gezien heb.

Maar goed, misschien een lesje lezen. ( o nee, kregen we dat niet op de lagere school??? niet goed opgelet he troef)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers