Hengsten uit buitenland? (USA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Hengsten uit buitenland? (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 17:37

Zijn er hier ook mensen die fokken met hengsten uit bijvoorbeeld Amerika? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? En wat zijn jullie ervaringen mee?
Ik ben er nog een beetje vroeg mee, maar ben al een beetje aan het uitzoeken welke hengst er geschikt is voor mijn merrie (over pakweg 2 jaartjes). Zelf heb ik er al 2 op het oog die nu staan in US. Ik neem aan dat het via KI gebeurt...Alvast bedankt!

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:43

Hi,

Je vroeg of er iemand met paarde uit america fokt en dat doe ik dus en dat terwijl ik in NZ woon, ik heb dus een zoon nou van Cicero een holsteiner die al sinds 1999 (geloof ik) dood is, het is niet makelijk en er komt een hoop voor kijken dat wel maar als je een goede dieren arts heb dan valt het wel mee, de diepvries sperma is natuurlijk niet goed koop maar je krijg er dan wel een klasse paard uit (tenzij je een goede merrie heb natuurlijk) ik ben heel erg tevrede met mijn veulen van dit jaar hij is nou bijna 5 maande oud, en al aardig groot voor zn doen,
ik zou er ook dan niet over hoeve te denken om weer bevroren sperma uit een ander land te gebruiken, het geeft je zo veel meer mogelijkheden wat voor al hier handig is om er wat meer ander bloed er in te krijgen,aangezien hier maar twee hengste zijn die vol bloed trakehner zijn en all mijn merries zijn familie van me kaar dus dat is moeilijk dus ik ben harstike blij dat de optie er is om sperma uit anderelande te kenne krijgen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:41

ik ken wel iemand. Ze komt hier geloof ik ook zo af en toe. Ze heet Jenneke en heeft haar merrie door Freestyl laten dekken. Vraag het eens aan haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:45

http://net.clubs.nl/kwpn dat is de site van jenneke, ze staat geloof ik hier onder misshis, maar weet niet of ze echt heel vaak komt, maar als je de vraag bij haar op de site zet dan krijg je waarschijnlijk spoedig antwoord.
phoenix4ever schreef:
ik ken wel iemand. Ze komt hier geloof ik ook zo af en toe. Ze heet Jenneke en heeft haar merrie door Freestyl laten dekken. Vraag het eens aan haar.