Toch weer gaan rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Toch weer gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 13:43

Ik was gestopt met rijden omdat we dus dachten dat Camil al (toen ik stopte) 3 weken over tijd was. Ze werd ook heel snel moe enzo en ik moest echt werken om haar te laten lopen.. Dus ik was gestopt omdat ik toch wel dacht dat het veulen binnen toen en 1,5 week ofzo zou komen.
Maar nu is Camilla dus nog niet uitgeteld.. Maar 1 Juni pas. Ze is nu wel ook alweer veel slomer dan toen ik stopte, dus ik zou dan nog wel meer moeten werken.
Maar dan staat ze dus wel 3,5 week stil, en daarna nog 1 of 2 weken..
Wat denken jullie.. doorgaan of stoppen??

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:53

Blijven stoppen... Je zegt al dat ze sloom was (en er geen zin meer in had). Luister dan na je pony, en ga niet opnieuw weer beginnen.
Maar laat haar niet alleen op stal en in de wei staan. Ga lekker wandelen (eventueel erop zonder zadel) en vertroetel de aankomstige moeder maar lekker!
Is er geen andere pony die je een paar weekjes / maandjes kan rijden?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:56

ik zou stoppen... of alleen stap buitenritjes maken zolang ze er zelf nog plezier in heeft.
je pony goed aanvoelen dus. is ze nog energiek kan je gaan rijden ( wel rustig aan) maar is ze sloom zou ik dus gaan stappen of wandelen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:14

stoppen. Ze geeft zelf zo te horen al heel duidelijk aan dat ze er geen zin meer in heeft en dat moet je respecteren vind ik. De Clydesdale van mn achternichtje is vrijdag uitgerekend en daar rijdt ze ook al ruim een maand niet meer op. Ze longeert nog wel en wandelen/poetsen/knuffelen natuurlijk. Ik heb er laatst even op gezeten, maar zodra je je been ietsje aanlegt gaat ze óf achteruit, óf steigert ze een beetje. Is haar goed recht vind ik, ik zou t ook doen met zo'n dikke buik Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:16

idd blijven stoppen, niet voor dat weekje weer oppakken. Ze is ook nog jong zat.
Ga lekker wandelen, maak haar shock proof, doe wel wat, maar geen "intensief" gerij meer.

Succes!
BTW. Ik zag dat Camilla een plaatsnaam is in Ontario, Canada.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:31

Dolce vita was ook erg sloom voor de bevalling we stapten en draafden alleen nog maar. Buiten had ze nog pit genoeg dan ging ze uit haar zelf zelfs galopperen!!! dus je kan nog best rijden maar omdat je al gestopt bent zou ik het maar zo laten. Eer dat ze weer op conditie is moet je al weer stoppen. Misschien kun je wel lekker een half uurtje een buitenritje in stap maken maar ga maar niet meer aan het werk met haar.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:43

Stoppen! Laat je paardje toch lekker rust hebben.. draagt weet ik hoeveel kilo bij zich.. laat haar toch lekker. regelmatig lekker wat wandelen met haar. Lekker rustig stappen aan de hand.

Toen we marjon nog regelmatig reden stopten we 2 maanden van te voren met alles. Behalve opzitten in stap. Daar stopte we mee toen ze nog 2 weken moest.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:52

Ik rijd nu ook nog op mijn merrie. ze is de 20e uitgeteld. Maar ik ben met dressuuren opgehouden want dat gaf ze zelf aan dat ze dat niet aankon meer. Dacht 'ik zet haar dan wel stil" maar daar werd ze wel chaggie van. Heb dus aan de buurman (de buurman van waar T staat is Stal Burg.) gevraagd wat hij ervan vond en hij zei dat beweging alleen maar goed was voor een aanstaande moeder. Het maakt de bevalling vaak ook soepeler gaan want de merrie heeft dan nog goede conditie. Ik moest wel gewoon lekker naar T luisteren.) na 2 dagen ben ik dus weer op haar gaan rijden in de bossen en dat wou ze heel erg graag. ik laat haar zelf het tempo kiezen enz. Ze vind het heerlijk. gaat ook idd soms vanzelf in galop.
Je kunt dus wel rijden maar luister goed na je merrie. Als er een bos in de buurt is dan zou ik als ik jouw was lekker met haar gaan wandelen. Je kunt ook wel op haar gaan zitten en ff lekker stappen met haar. Beweging is alleen maar goed voor een aanstaande moeder. maar je moet wel naar haar luisteren. Als ze dus chaggie wordt onder het zadel en alleen stil wilt staan dan zou ik gewoon met haar wandelingen gaan maken maar als ze in de bossen toch wilt stappen of zelfs wat draven dan gewoon lekker laten doen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:58

het zou voor camilla niet eerlijk zijn om nu weer op te pakken..
Ik denk om dr 1 of 2x per week eventjes t longeren (zonder bijzets dan) nog wel zou kunnen, Bonanza is over 19 dagen (!!!) uitgerekent en dara ga rijd ik nog wel buitenritjes zonder zadel op helemaal in stap of ik loop dr naast...
En meestal doe ik de buitenritjes aan het halster, mag ze ondertussen ook lekker grasjes eten Lovers

Je had toch ook wel een andere pony om te rijden? of was dat iemand anders?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 17:56

Ik zou ook stoppen als ik jou was. Het duurt dan wel nog even voordat ze uitgeteld is, maar ze is wel drachtig. Nou ja, je krijgt een beetje dezelfde adviezen. Kan ook niet anders eigenlijk

Heb je geen andere pony waar je op kunt rijden zolang?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 20:17

Ik heb waarschijnlijk een pony om bij te rijden maar die staat in Veldhoven dus ik moet eerst mn ouders zo ver krijgen om een paar x per week daar naartoe te rijden.. Schijnheilig
Maar ik heb haar vandaag aan t halster gelongeert en ze was na 2 rondjes draven op elke hand al doodmoe! Dus denk dat ik inderdaad beter maar kan gaan stoppen...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:23

Ja, iedere dag of iedere keer op en neer rijden naar Veldhoven is ook niet alles. Ach, na 1 juni en een tijdje wachten (hoe lang eigenlijk?) kun je wel weer op Camilla rijden als het goed is. (zullen we maar vanuit gaan he?)
Je krijgt er iig een mooi veulen voor terug straks

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:00

Niet meer op rijden Nathalie wees eerlijk tegenover je paard. Ik las vandaag dat ze heel jong gedekt is krijgt denk ik als driejarige al een veulen dus wees er voorzichtig mee. Paardje moet ook nog een veulentje groot brengen en dat is voor zo'n jonge merrie ook een zware taak. Maar ik geloof dat je zelf al hebt besloten om te stoppen met rijden en dat is een prima beslissing.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 00:14

Lekker stoppen, heb ik ook gedaan met Jur en ik moet toegeven, het was voor mijzelf ook wel lekker!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:27

Ik zou niet meer gaan rijden, maar lekker gaan stappen en een beetje aan de hand laten grazen.
Zoals greetje al zegt, ze moet ook nog een veulentje groot brengen en dat is voor zo'n jonge merrie ook een zware taak.
Succes ermee! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 11:36

Het is vandaag errug lekker weer, kan ik nu wel gewoon een rustig buitenritje met een lang teugeltje maken in stap en misschien als ze het toelaat (dus zonder tegenstribbeling) een drafje? Ja toch/

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:54

IK zou t niet doen nath....
Geef camilla dr rust nou maar. Je kan donderdag tot zondag samen met mij weer obsess rijden want dan ben ik met hem in eindhoven!

J ziet aan de reacties hierboven toch wel dat iedereen zegt niet doen. Wees nou ook ff verstandig en zet je eigen "zin om te rijden" opzij en ga met haar wandelen en laat haar lekker grazen langs de weg. Je hebt nog jaren de tijd om camilla te rijden!
Ga lekker met ellen mee naar ilonka en je mag vast wel een keertje op cherrie rijden of een andere pony van stal...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 11:59

wat maakt t nou uit of ik er langs loop of erop zit in stap..!? Verward

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:07

als ik jou was zou ik ook rustig aan doen met Camil.
het komt nou een beetje egoistisch over dat je perse wilt rijden,
sorry dat ik het zeg en voel je aub niet aangevallen.

Ga lekker van het weekend genieten op het paard van Obsession!! *LOL*

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:07

Het gewicht misschien? Jij weegt ook wel wat.
En bovendien, probeer zelf maar eens, lopen met iemand/iets op je rug en lopen zonder iets, wat is er nou gemakkelijker? Je evenwicht kun je veel makkelijker houden en het is gewoon lichter!

En ik weet bijna zeker, dat als je er eenmaal op zit, je het zo leuk vind dat je tóch wel dat drafje wat langer maakt, of toch een heel klein galopje doet, want och, het gaat toch goed??

Ik zou gewoon gaan wandelen en haar vrachtwagenproof, eng oranje zeil-proof enz maken Haha! . Of gewoon wat met haar aanklooien en de band verbeteren. Dan vind ze jou nóg liever Lovers

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:12

Nathalie schreef:
wat maakt t nou uit of ik er langs loop of erop zit in stap..!? Verward


ehm laat maar zitten.... Lips are sealed

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:15

nou sorry hoor maar zo erg is t nou ook weer niet dat ze me niet kan houden ofzo hoor.. ze is gewoon sneller moe en ik ben helemaal niet egoistisch anders ging ik wel gewoon volop met haar rijden hoor ik vraag het toch gewoon of is het als je vraagt meteen al egoistisch
ik vraag al niks meer ik laat mijn pony wel lekker in haar stalletje staan tot het veulen er is
als dat volgens jullie beter is

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:17

Idd stoppen.
Je kunt er mee gaan fietsen, wandelen, longeren, rustig buitenritje maken...
Maar zodra je aan Camil merkt dat ze moe wordt moet je stoppen. Verwen haar maar lekker, er komen nog zoooooooveel jaren dat je op d'r kunt rijden! Lovers

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:18

ik zei nog zo: voel je niet aangevallen!

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:19

dat zeggen we toch ook niet! We zeggen juist dat je haar eruit moet halen, met haar wandelen, aanklooien, knuffelen, longeren, tuttelen, rare dingen doen, lol hebben enz. Zodat ze zich niet verveeld, toch wat beweging krijgt, en vooral gewoon lol kan hebben met haar baasje!

Er staat toch nergens dat je egoïstisch bent, en al zou dat er wel staan, je weet toch zelf dat je dat niet bent? Er staat alleen dat het een beetje egoïstisch over komt. Dat kan toch best? Je moet je gewoon niet zo aangevallen voele (stond ook duidelijk bij die reactie)

En over dat toch doorrijden, ik spreek uit ervaring, want dat deed ik ook altijd (heb het nu gelukkig voor een heel groot deel afgeleerd Schijnheilig )