Wie weet wat van Trakhener afstammingen af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:16

Sapadnja 40In de stamboom van Almox Prints staat hij als 25 Hockey II 41. Hij is idd de vader van de voor het NRPS goedgekeurde hengst Almox Prints, die overigens volgens mijn hengstenboek in 1995 door de importeur van het sperma teruggetrokken is uit de fokkerij.

Meer over Hockey:

Zijn vader is de Russische Arabier Pomeranets ox (v. Priboj ox, m. Mammona ox) en zijn moeder 285 Chasa 30 (v. 57 Chrysolith 77, m. 118 Sabatilja 40). Dit zouden Trakehners moeten zijn, maar er staat in die stamboom alleen nergens Trak achter - terwijl de moeder van Almox Prints een Trakehner is bij wie in de stamboom overal Trak achter staat, wel dezelfde 'codering' trouwens met een getal voor en achter de naam. Hockey zou dan dus 50% Russische Arabier en 50% Trakehner zijn geweest.

Hockey's vader Pomeranets ox komt trouwens voor in de stambomen van meerdere NRPS/AVS-goedgekeurde hengsten:

Als vader van o.a. Purpur ox, Neptun ox, Narin ox
Als grootvader van o.a. Saoud van Jonker ox, Nadeem ox, Marco Polo ox
Als overgrootvader van o.a. Eduard, El Beauty, Saporos ox, Vreij's Sedan ox

[Edit] Zie nu pas dat de namen van moederskant iets afwijken van de namen die Chantal1 geeft. De getallen komen wel overeen. En Sapadnja /Sabatilja zou dan een Arabier zijn, maar ze heeft dezelfde codering bij haar naam als de andere Trakehners in die stamboom. Almox Prints staat geregistreerd als 25% Arabisch, en dat komt dan af van Pomeranets ox. De rest van zijn familie moet dan wel Trakehner zijn. Wel grappig dat die info zo kan verschillen, ik weet ook niet of het 100% klopt wat in het NRPS-hengstenboek staat...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:27

Almox Prints dekt iig niet meer voor het NRPS, komt sinds '95 in ieder geval niet meer in de hengstenlijst voor. Kan me herinneren dat ik in het blad van TCN laatst iets over hem las, klopt het dat hij nog voor het Trakehner stamboek dekt? Zijn zoon Ami d'Or dekt trouwens wel voor het NRPS.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 00:20

Toevallig laatst een hele stapel TCN-nieuws geleend van Lotje (Zep hier op Bokt) en - heel slim - het colofon gekopieerd. Lachen

Bert Wesseloo uit Dinxperlo is de voorzitter van het TCN en vormt tevens de redactie van het blad. Zijn vrouw/vriendin Iris Jansen is contactpersoon voor het TCN. Ik zal hun adresgegevens even per PB aan je toesturen, ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met hen voor meer informatie.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 bezoekers