Beslissing genomen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Beslissing genomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 18:40

Wij hebben moeder en veulen toch uit elkaar gehaald (Zie ook: moeder accepteert veulen niet) wij zagen geen andere uitweg. Het leven van die kleine was niet meer zeker.
En tja wat is wijsheid.
De kleine KB Bonaire staat nu bij ons op stal en de moeder elders.
Ik heb haar vandaag leren drinken uit een gewone emmer, alles zat onder de melk, inclusief ikzelf. Maar nu heeft ze het door en drinkt heel goed. Ik ben nu op zoek naar een maatje voor de baby, in de vorm van een shetland / welsh a merrieveulentje (2002) dat al afgespeend mag worden. Moet wel 100% gezond/ontwormd/geent zijn. Het zal niet eenvoudig zijn nu al een (afgespeend) veulentje te vinden, maar je weet maar nooit! Als je iets weet hoor ik het heel graag.
Ook als je suggesties en/of ideeen hebt laat het even weten.
Binnenkort nieuwe foto's van KB Bonaire op de Web-site: www.kebuarabians.com

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 00:24

aa wat balen voor je, echt en voor het veulen ook,
Misschien tot de tijd totdat je een ander der bij gevonden hebt, een geitje is ook leuk voor der bij.


Sterkte er mee.

Groetjes Lraa

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 07:27

Misschien weten ze bij de veulencentrale een oplossing? Bij FA staat het telefoonnummer.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:02

Ik heb een welsh a die nog melk geeft van vorig jaar. Door het volle gras land waar ze sins een week opstaat is haar uier dikker geworden. Echt heel vreemd. Ze kan niet drachtig zijn, want ze is dun en heelveel hengstig geweest. Misschien accepteerd ze het veulen wel.