help ,merrie nog steeds melk na afspenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

help ,merrie nog steeds melk na afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-02 18:08

mijn merrie heeft een late veulen van 7 maanden wat wel tijd werd dat die van de melk afkwam omdat ze er zo mager ervan werd(mijn merrie leek wel een melkkoe Lachen )
zogezegd ,zogedaan dus en merrie en veulen apart van elkaar gezet zodat er niet meer gedronken kon worden voor een paar weekjes

vandaag weer voor eerst bijelkaar en wat doet dat mormel van een veulen Lips are sealed gelijk slurpen en nou blijkt de merrie dus nog gewoon melk te hebben,heb zelf ook even gecontroleerd en kon er flinke stralen uit die slappe uier krijgen

haar uier was al helemaal slapjes en ik ben er gewoon al die weken netjes afgebleven, alleen de eerste dagen kamferspriritus er op gedaan voor de dikke uier
wat nu ????
weer de merrie apart houden van veulen??weet iemand na hoeveel weken normaal de productie gestopt is?
bestaat er iets van de DA ofzo wat afstopt?
veulen verkopen is geen optie ,deze willen we graag aanhouden



tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 22:13

heb gisteren een tip gekregen van mijn moeder Knipoog waar moeders al wel niet goed voor zijn.
mijn eigen paard is al 13 jaar oud en nooit weggeweest bij de moeder
bleek dus dat mijn moeder groene zeep op de uiers smeerde en dat leila (de melkoe van nu dus ) daar zo hekel aan had dat ze zo van de melk af was in 2 dagen(alleen stopte bij haar moeder de melk zo af na een paar dagen )

ik vandaag gewapend met groene zeep naar de stal ,groene zeep op de tepels (vette klodders) *LOL* *LOL*
en ja hoor de eerste poging ,blehhhhhhh ze heeft 2 keer kort geprobeerd ,vond erg vies de smaak ,heb haar daarna niet meer zien drinken.
leila vannacht wel weer apart op stal gezet
nadeel is alleen dat veulen misschien even in de diarree komt van al dat zeep maar op lange duur moet je wat nietwaar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot en 5 bezoekers