Nakomelingen/info gezocht van Fontaine (Lady-stam)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Nakomelingen/info gezocht van Fontaine (Lady-stam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 20:46

Hoi iedereen!

Bij ons op stal staat een goudvos merrie genaamd Fontaine,ze is 14 jaar en heeft zowat elk jaar een veulen.Het is een fokmerrie en haar meeste veulens ken ik niet.Daarom zoek ik de veulens van Fontaine,ze eindigen allemaal op Lady.Fontaine is een afstammeling van Aram x G.Ramiro Z.en haar moeder heet Zalady.Er heeft hier ooit op marktplaats een merrie van haar te koop gestaan een bruine merrie Olista Lady,ik weet ook dat Fontaine een veulen van Gotspe heeft gehad met de naam Royal Lady D(1998,bruin),dat jaar daarna heeft ze een merrievulen gehad met de naam Salady(bruin,v.Jackson).en dat ze een veulen heeft gehad vorig jaar van de hengst Obsession,Ulady genaamd.Ze is dit jaar weer drachtig en krijgt in mei haar veulen.Ik zoek dus veulens van Fontaine,ik hoop dat je foto's voor me hebt,wil je ze aub mailen naar nadia_m01@hotmail.com.Je helpt me er erg mee!Heel erg bedankt!

Dit is een stukje uit de catalogus van de veulendag prinsjesveiling 1999

Fontaine bracht eerder de UTV-merrie Kalady (Flemmingh). Grootmoeder Zalady (Ramiro Z) staat te boek als de moeder van de goedgekeurde hengst Hospodar (Beaujolais). Zalady is een afstammeling van de uit Holstein geïmporteerde merrie Palady (Ladykiller xx x Heidelberg x Frisko) uit stam 1614. Uit deze stam komen ook de S-springpaarden Romina (Romino) van Jens Ritters, Casablanca (Caletto II) met Kurt Maier en Lefevre (Landgraf I) van Toni Haßmann. Alle drie stammen ze af van de merrie Herzblatt (Tin Rod xx) een zus van Palady. De hengst Orm (Hamlet x Aldatus Z) die dit jaar was aangewezen voor het verrichtingsonderzoek komt ook uit deze familie.

Nadia

ps.Ulady is nu net een jaarling,we denken dat ze in Duitsland staat maar wie weet staat ze nog in Nederland,weet je iets over haar?Mail het me dan ook!Ze is eigendom van Gerrit Deen.Ze is bruin/donkerbruin met een kolletje en een iets lichtere neus.Als veulen was ze erg brutaal.

[Edit] titel [/edit]

Schoentje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImLucky, Kvikur, Ubermetrics en 88 bezoekers