DNA na chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

DNA na chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 15:08

Door omstandigheden ben ik het papier van een van mijn merries kwijt geraakt.
Die merrie is echter wel gechipt en ik heb wel het paspoort.
Toch wil het KWPN dat ik een DNA test laat doen.

Nu vraag ik me af waar we in hemelsnaam voor moeten chippen, ze kunnen de merrie toch via haar chip indentificeren Verward

Ik wil geen discussie anti en pro chip
Ik ben niet tegen chippen, zie ook geen nadelige gevolgen.
Bijvoorbeeld vanmorgen is hier een veulen gechipt die geen spier verroerde tijdens het chippen en daarna vrolijk verder ging met op zijn hooi knabbelen.

Ik begrijp alleen niet waarom het dus niet als indentificatie geldt, misschien kan iemand mij dat uitleggen Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 17:40

Ja Alane zover was ik ook, maar ik hoopte op een ophelderende verklaring.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 17:49

Bacannie schreef:
Kon het KWPN die verhelderende verklaring niet geven? Eigenlijk ook triest... verplicht chippen maar uiteindelijk het niet als identificatiemiddel willen gebruiken! Scheve mond


Ik denk eigenlijk, net zo als Alane, dat het automatisme is.
Ik had het er over met de veulenschetser, maar die had er ook nog nooit bij stil gestaan en vond dat ik helemaal gelijk had.

Nu kijken of ik het KWPN kan overtuigen dat hun voorgedrukte papier wellicht veranderd moet worden Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 18:58

Alane je zegt niets nieuws, je herhaalt je eerdere uitspraken. Daar wordt mijn vraag niet mee beantwoord want deze redenering kan iedereen bedenken. Ik zocht dus naar een steekhoudende verklaring en geen aannamens.

Nogmaals ik wil geen discussie over het nut van het chippen, de foute stamboeken, verkeerde bestuurders etc etc. Ik vraag of iemand kan verklaren waarom men een gechipt paard niet via de chip kan indentificeren.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:07

ceasario schreef:
Omdat je een chipnummer kan herprogrammeren.


Ik denk niet dat het stamboek daarvan uit gaat, anders zou het niet als indentificatie worden ingevoerd.

Maar ik denk dat ik dit topic laat sluiten en maar even het antwoord van het stamboek afwacht

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:18

ceasario schreef:
De verklaring is:
Dat er straks 2 paarden kunnen rondlopen met hetzelfde papier.

Een in b.v. het " buitenland" en een binnen Europa.
En in het buitenland hebben ze niet allemaal een chiplezer.
En daarom zei ik al staat er nog groot Duplicaat op.


Dat is geen antwoord op mijn vraag en zowiezo geen verklaring.

Het gaat, zoals ik eerder al zei niet over aanames wat er met het papier, of met het paard gaat gebeuren.

Mijn vraag was heel simpel, waarom gebeurt de indentificatie van het paard, waar een paspoort bij zit, niet gewoon via de chip, maar moet er DNA getrokken worden.

Wanneer ik daar antwoord op krijg zal ik jullie inlichten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Schildpaddd, XXXX2015 en 110 bezoekers