advies gevraagd: welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 10:52

Absoluut Jazz, of Jetset!!
Beide goede verervers, die veel beweging en model doorfokken!!


Anoniem

Re: Hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:24

Voor een goede nakomeling van Ferro, Osmium, daar zou ik dan mee gaan dekken.

rinnie1982 schreef:
Hoi,
ik zou Krack C niet nemen, als ik jou berichtjes lees is jouw merrie als vrij pittig, als je haar met Krack C laat dekken, zal je waarschijnlijk een hyperactief beestje eruit krijgen. Ook Jazz lijkt me in dit opzicht dus niet echt een goed idee. Denk eens aan de keurhengst Cabochon Haha! , heeft veel formaat, een mooi hoofd en geeft ontzettendgoede dressuurpaarden, vooral in combinatie met veel boedvoerende of lichtgebouwde merries. Hij staat bij de pretendenthoeve en het dekgeld is volgens mij ongeveer f.2250,-, hoeveel euro dat is weet ik ff niet *LOL* . Misschien is Ferro of een van zijn zonen ook een optie, die geven ook veel massa. Nou vind ik Ferro zelf erg duur, maar kijk eens naar zijn zonen. Die zijn nog niet zo hoog in dekgeld. Haha!
Zoek in ieder geval een hengst uit met massa, anders zal je veulen ook zo smal en licht blijven. Als je nog meer advies wil, kun je het altijd vragen natuurlijk.
Heel veel suc6 en ik hoor het wel. Pling

Heel veel groetjes Rinske Party!! Party!! Party!! Haha! Haha! Haha! Lovers Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:42

Ja, maar ze moeten toch al erg goed zijn willen ze uberhaupt naar het verichtingonderzoek gaan, daarbij staat Jazz op de nr 1 van de dressuurindex, dus waar jij het over hebt?????
En dan hebben we het nog niet over de Jazzen die vooraan bij de pavo cup lopen!!!!!
Beetje kinderachtig om zo te reageren!!
Troef schreef:
Absoluut Jazz, of Jetset!!
Beide goede verervers, die veel beweging en model doorfokken??????

Nu vandaag hebben ze twee Jazzen naar huis gestuurd op het verrichtings examen. Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:44

Ach ja, hij heeft natuurlijk ook alleen maar hele slechte paarden gefokt!!!,
weinig goedgekeurd gekregen, Osmium is ook waardeloos!!!

Wil je perse alles afzeikenm of snap je het nog niet, Ferro heeft niet voor niets zo veel hengsten goedgekeurd hoor!!!!

Troef schreef:
pipo schreef:Misschien is Ferro of een van zijn zonen ook een optie,

Ferro werd voor de stamboekkeuring voorgesteld van Hannover maar ze hebben hem voorlopig niet genomen.
Hij werd onder het zadel voorgesteld, maar er zat een slag achter in het wiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:46

Trouwens dat schreef ik niet, dat schreef Rinske.
Ik gaf aan dat Osmium een goede keuze was!!!
Troef schreef:
pipo schreef:Misschien is Ferro of een van zijn zonen ook een optie,

Ferro werd voor de stamboekkeuring voorgesteld van Hannover maar ze hebben hem voorlopig niet genomen.
Hij werd onder het zadel voorgesteld, maar er zat een slag achter in het wiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:00

Ja, daar heb je gelijk in, maar goed er wordt niet voor niets met Ferro zoveel gefokt ( overigens, fokken wij er zelf niet mee!!! vindt osmium de enige goede hengst van Ferro, verder vindt ik de nakomelingen van Ferro, plaatjes om te zien, maar qua lopen toch niet echt speciaal)
Het is best een hele goede hengst, maar goed om nu meteen onbekende hengst te gaan fokken, alleen maar om het onbekende vindt ik ook geen goed idee, vooral niet omdat er veel slechte hengsten op dit moment rondelopen ( oscar bijvoorbeeld)

Desiree schreef:
Osmium is een van de beste nakomelingen van Ferro, hij zou een optie voor mij kunnen zijn indien ik met mijn merrie een veulen ging fokken. Wat ik tegen osmium heb, is dat er Ferro in zit. Niet dta ik iets tegen Ferro heb, maar NOG een Ferro erbij vind ik te veel. Met sommige hengsten wrodt te veel gefokt en te veel van goedgekeurd. Dit is niet goed voor de diversiteit in de fokkerij. Gribaldi is er nog een voorbeeld van, mooie hengst en zo, maar ik vind dat mensen eens een andere hengst kans moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:04

Ach katten, vindt de discussie gewoon leuk, maar wel met objectieve meningen. En ik vindt oscar gewoon een slecht paard, heb niets tegen van Norel, heb een tijd voor een fokker gereden die alleen maar met van norel hengsten fokte, Cabouchon, Facet Erik. Ben er geen grote fan van, maar cabochon fokt wel hele goede paarden. En zo realistisch ben ik ook wel weer.

Dees schreef:
Troef, wat is je probleem?
Pipo, wat is je probleem?

Hou toch op te katten op elkaar...kunnen we voor jullie haantjesgedrag niet een aparte gebruikersgroep openen?
Ik vind die kat-berichten vervuiling van een leuk forum. Ophouden svp....

Anoniem

Re: Fransvolbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:15

Osmium dus.........
UniferB schreef:
Frans staat voor de dressuur als erg lastig. Zou ik dus niet doen. Zelf heb ik een UniformXVariant en een FerroxRexMagna. Ik zou graag een combinatie van die twee willen hebben. De Ferro heeft een wereld karakter, maar blinkt niet uit in zijn draf heelf wel een hele goede galop. De Uniform is erg lastig maar heeft wel drie goede gangen. Zelf zou ik ook niet met Ferro fokken iets te beperkt in zijn basis gangen. Wel erg sterk in de Pi&Pa. Dus zou ik kiezen voor een zoon van Ferro. Jazz staat bekend om zijn moeilijke karakter, fokt ook een beetje popperig. Jazz in combinatie met Junior zou ik niet doen. Zou vooral kijken naar het karakter van nakomelingen van de hengt die je uitzoekt. Veel suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:44

Deze ook hoor, anky neemt geen slecht galopperende paarden op stal.
UniferB schreef:
apart over het algemeen kunnen Ferro's wel goed galoperen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:52

Ja, maar niet omdat hij slecht galoppeerde, maar omdat dat dier Grand Prix liep, en niet meer kon!!!
en een grand prix paard moet toch echt wel kunnen galopperen
Troef schreef:
pipo

Citaat:
Deze ook hoor, anky neemt geen slecht galopperende paarden op stal.UniferB schreef:
apart over het algemeen kunnen Ferro's wel goed galoperen...


Dat zeiden ze van Junior ook.

Maar ze schopte hem wel buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 15:53

Ander probleempje is als anky ze gaat rijden, dat ze wel ineens erg duur worden, juist omdat anky ze gaat rijden. Maar goed..........er zit altijd wel een maar kant aan.

UniferB schreef:
Idd. ook wel een goede tip voor het uitzoeken van een, meestal, jonge hengst. Kijk bij wie hij op stal komt te staan en wie hem gaat rijden. De "grote" jongens nemen over het algemeen geen hengsten aan (stellen ze te dekking in hun station) als het niets is. Het zelfde geldt voor de ruiters. Osmium zal idd. wel wat in huis hebben anders gaat Anky er niet opzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:09

Dat hoor je inderdaad wel vaker, dat ze bang voor hem was, maar of het waar is????
Ik denk nog steeds niet goed genoeg voor haar, hij liep netjes zijn grand prix en meer niet.
maar de discussie ging over het galopperen van Osmium, en dat anky echt geen slecht galopperende paarden neemt, misschien dat ze junior de eruit heeft getrapt, maar osmium staat er toch mooi wel, en dan hebben we het nog niet over het commentaar wat hij kreeg op de pavo cup van de buitenlandse ruiters een 9.5 en een 10 was het geloof ik.

Tja wie gaat er nu nog beweren dat het een slecht paard is????
UniferB"]
[quote="Troef schreef:
pipo

Citaat:
Deze ook hoor, anky neemt geen slecht galopperende paarden op stal.UniferB schreef:
apart over het algemeen kunnen Ferro's wel goed galoperen...


Dat zeiden ze van Junior ook.

Maar ze schopte hem wel buiten.


Mischien omdat Junior niet zo goed tegen de manier van rijden/trainen kon? En A best wel bang voor hem was?
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 16:21

Nee ik houdt er mee op omdat ik doodmoe wordt van je negatieve prutsmuts!!!!!!!!!
Ik vertel wat ik zie en wat ik een goed paard vindt, en helaas ben ik het niet altijd eens met het kwpn, over oscar bijv.
Als we toch over rapporten hebben, zijn cijfers:::: te idioot voor woorden dat zo'mn hengst wordt goedgekeurd, ook op feiten gebaseerd ( feiten Kwpn= mening van hengtenkeuring)
Troef schreef:
Het ging over het advies om met Osmium te dekken.

En daar heb ik verder geen mening over gegeven als gewoon het afstammelingen rapport onder je neus gedrukt dan ipv je fokkersadvies aan te blijven horen.

Ik ga niet met je in discussie ik geef je de feiten van het KWPN
Omdat ik ondekt dat je het in eerder uitlating het daarbij houdt.
Einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 13:19

Sorry,
Maar ik werd effe een beetje pissig van het negatieve prutsmuts, osmium is een zoon van ferro, dus het komt op hetzelfde neer.
rinnie1982"]
[quote="Pipo"]Trouwens dat schreef ik niet, dat schreef Rinske.
Ik gaf aan dat Osmium een goede keuze was!!!
[quote="Troef schreef:
pipo schreef:Misschien is Ferro of een van zijn zonen ook een optie,

Ferro werd voor de stamboekkeuring voorgesteld van Hannover maar ze hebben hem voorlopig niet genomen.
Hij werd onder het zadel voorgesteld, maar er zat een slag achter in het wiel.
[/quote]
Hoi, ik heb niet gezegd dat Osmium een slecht hengst was. Ik heb gezegd dat Ferro of een van zijn nakomelingen misschien wel een optie is. Wel ff goed lezen hoor.
Groetjes Rinske *LOL*
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:27

Was dat voor mij de vraag door wie ik de merrie's laat dekken??


Zo ja, sowieso een aantal door Jetset D, daar hebben we erg goede ervaringen mee. En waarschijnlijk een paar door Houston.
Zitten nog wat te twijfelen of we een of twee merrie's door Sir sinclair ( zit nu in het verrichtingonderzoek) laten dekken. Maar goed, das toch nog even afwachten.

rinnie1982 schreef:
Haha, ook dan ist goed. Ik vind Osmium ook een hele goede hengst, maar zijn nakomelingen schijnen wat tegen te vallen. Dat is zoooo jammer. Hte is idd een hele goede hegnst, maar ik denk wel dat het dekgeld heel duur zal gan worden nu hij bij anky staat, haha.
Laat jij je merrie(s) ook nog dekken dit jaar? En door wie? Vind ik altijd zo leuk om te weten, haha. Party!! *LOL*
Groetjes Rinske

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:50

Ben erg jetset fan, we hebben er 5 gehad, waarvan nu nog 2 eentje is daarvan te koop, de andere niet, zelf rijdt ik deze twee.

Wat mij opvalt aan jetset, is dat ( die van ons) extreem kunnen bewegen, heel fijn in karakter zijn. En heel veel souplesse hebben.

Ook ben ik fan van Jazz ( we hebben er 11 van!!!) en 5 daarvan gaan we dit jaar laten dekken. Verder hebben we nog wat olivi's staan maar dat zijn jaarlingen, en nog wat jaarlingen van ronaldo, maar die vallen erg tegen. Jetset fokt erg luxe paarden, met veel beweging.

Tja rubiquel, niet mijn smaak, heus wel een heel goed paard, maar hij doet me niets!!! heb er ook niet echt een mening over, vindt hem niet slecht, maar ook niet bijzonder. Zag een merrie van hem in zwolle tijdens de paardendagen, en ook daarvan was ik niet onder de indruk, behalve dat ze superbraaf was.
De Houston x Columbus en de sir sinclair die nu in de verrichting lopen, lijken mij ook erg goed, verder is contango een goede hengst, en Krack c natuurlijk ook. er lopen genoeg goede hengsten rond, dus keuze genoeg ( helaas ook vrij veel slechte)

Tja fokkerij blijft erg leuk, ben er al jaren heel druk mee, vooral de dressuurfokkerij.

Hofnar x Chronos??? Hofnar heeft een tijdje bij willie brinkman gestaan toch???
Is het een zwaar paard, of een heel luxe typetje???


rinnie1982 schreef:
Hoi,
ja die vraag was idd voor jou Pipo. Ik vind Jetset ook een leuke hengst, en kan ook nog een optie zijn voor mijn merrie. Haha! Ik laat mijn merrie pas volgend jaar dekken, maar ik ben graag bezig met hengsten (dan bedoel ik: folders sparen enzo en naar hengstenshows gaan Haha! ). Ik heb een Hofnar x Chronos merrie. Donkerbruin met goede bewegingen. Ik vind dat haar hals wel wat gespierder had mogen zijn, maar met rijden zie je daar dan weer nix van. Verder is het een lief, werkwillig paard, alleen heeft ze een beetje last van singeldrang. Maar het gaat al beter met veel geduld. Hihi.
Van Amulet ken ik geen nakomelingen. Vind het wel een aardige hengst om te zien, maar ik kan daar dus verder nix over zeggen.
*LOL* Wat vind je van Rubiquil? Daar zat ik ook aan te denken. Dat vind ik echt een mooie hengst. En Métall, maar daar ken ik niet echt nakomelingen van, dus als iemand me daar mee kan helpen, hihi. Lachen
Maar uh, voor een veel bloedvoerende of ranke merrie zou ik dus zeker gaan voor Cabochon (mits hij bij je merrie past).
Groetjes Rinske Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers