Interessante merrie voor de fok..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Interessante merrie voor de fok..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 13:10

Ik zou graag jullie mening willen hebbne over de volgende merrie..

West-faalse 6 jarige ster-merrie

Vader: Pep (zoon van pilot)
Moeder: multatuli (dochter van maraschino)

Wat is jullie mening om met deze papieren te gaan fokken..

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:30

lijkt me niet verstandig, Pep de hengst heb ik nog nooit van gehoord, dus zal waarschijnlijk bij het AES of helemaal niet goedgekeurd zijn. de moeder is ook onbekend. beter van niet dus, helaas. tenzij je het veulen zelf wil houden en er recreatief mee wil gaan rijden.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 13:45

Vader is zowel in duitsland als Nederland Goedgekeurd..

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:58

Replay schreef:
lijkt me niet verstandig, Pep de hengst heb ik nog nooit van gehoord, dus zal waarschijnlijk bij het AES of helemaal niet goedgekeurd zijn. de moeder is ook onbekend. beter van niet dus, helaas. tenzij je het veulen zelf wil houden en er recreatief mee wil gaan rijden.


Een uitermate helder en goed overwogen advies. Replay heeft nog nooit van de hengst Pep gehoord. Hetzelfde recept geldt voor de moeder en prompt, omdat de kennis van Replay kennelijk maar heel beperkt is, krijgt de fokker in spe te horen dat het beter is om niet met deze merrie te fokken. In het allerbeste geval blijft er nog een recreatief paard van over.

Beste Replay de fokkerij van sportpaarden reikt wat verder dan alleen de NEDERLANDSE grenzen.
Daarom rijdt het nederlands Olympisch team op bijna uitsluiten Duits gefokte paarden.

Pilot staat al 10 jaar lang bij de top 10 van 's werelds beste verervers. Dat heeft nog geen nederlandse hengst ooit bereikt.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:13

Mooi bloed, er zit meerdere keren Ramzes in, waarbij ik ook weer aansluiting zou zoeken. Besluit je om het veulen so wie so te houden, zou ik eens kijken naar Cassius Clay. Zoon van Cantus, maar in moederlijn weer Ramiro en nog paar keer Ramzes. Heeft vroeger S-springen gewonnen onder Tebbel. Hij staat in Bentheim en wordt nog wat recreatief gereden. Voor 300 euro heb je een natuursprong[ van een zeer goede hengst.

irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:00

Is het niet van belang hoe de merrie eruit ziet?

Ik zou zeggen als het veulen voor jezelf is, omdat de merrie zo'n fijn karakter heeft, is het altijd interessant. Maar gezien je advertentie zal dat wel niet?

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:06

Anna42 schreef:
Een uitermate helder en goed overwogen advies. Replay heeft nog nooit van de hengst Pep gehoord. Hetzelfde recept geldt voor de moeder en prompt, omdat de kennis van Replay kennelijk maar heel beperkt is, krijgt de fokker in spe te horen dat het beter is om niet met deze merrie te fokken. In het allerbeste geval blijft er nog een recreatief paard van over.


haha,sorry,vond dit erg grappig en gevat.
een recreatiepaard omdat bijvoorbeeld een vaderdier niet goedgekeurd is?
wat een belachelijke stelling.
kleurenfoto=niet goedgekeurd,een zoon loopt prix st georges(obiwan kenobi geloof ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:18


Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:38

Hoho, ik heb een Pep gehad, hij is voor een beste prijs (helaas met nog een eigenaar ertussen) als dressuurpaard verkocht. Ik geloof dat Pep een jonge Pilot is.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 17:44


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:01

Kun je wat meer over de afstamming zeggen?
Ik ben er wel benieuwd naar.

Vooral omdat ik zelf niet zo bekend met met Hannoveraans bloed.

De enige die ik echt ken van tv enzo zijn For Pleasure en Salinero.

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:25

Daar gaan we weer... hoe kunnen mensen nou beoordelen of je wel of niet moet fokken met deze merrie? Dingen als exterieur en beweging tellen ook altijd nog mee....

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:50

Nou durven we opeens wel allemaal te reageren.... jullie kunnen allemaal lekker meelullen hoor!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:57

er mee fokken kan zeker wel, al zou ik altijd voor een hengst kiezen met een beter karakter.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:03

Replay schreef:
Nou durven we opeens wel allemaal te reageren.... jullie kunnen allemaal lekker meelullen hoor!


Jou advies was anders lekker doordacht Scheve mond
Omdat jij de hengst niet kent (je zoekt niet eens op allbreed of paardenfokken), omdat jij de merrie niet kent (90% v/d fokmerries is onbekend voor anderen) moet je er maar niet mee fokken. Zonder te vragen naar meer info over de afstamming of exterieur.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:41

Pep is Westfaals gefokt en volgens mij voor Westfalen en Hannover goedgekeurd. Hij heeft de Hengstleistungsprüfung zowel in Medingen als in Neustadt gelopen.
Ja, waarschijnlijk een hengst die niet goedgekeurd is
Maraschino heeft de hengst Mambrino gebracht m Pompadour (Palisander x Sioux x Sperber). Deze hengst heeft in België ter dekking gestaan bij Schoukens in Tienen. Maraschino & Pep zijn beide in eigendom geweest van J. Schulze-Elringhoff uit Ochtrup.