advies gevraagd: welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:50

Wat zijn de mindere punten van je paard, wat zou je willen toevoegen en wat wil je behouden?
Mail me anders eens een foto, ik wil best wel wat keuzes geven.


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:44

Aan Jazz zat ik ook te denken. Kijk ik denk maar zo: het is maar hoe je met een paard om gaat. Als ik zelf een merrie had waar Jazz een uitkomst voor zou zijn zou ik het ook doen Haha! Ik zal nog eens verder kijken.
Btw, Sit this one out xx is ook een erg leuke hengst maar zou het dan niet kunnen dat je merrie niet te rank wordt Verward Hij is immers een volbloed. Nu je het toch over karakters had; Sit this one out xx schijnt ook iets moeilijkere karakters te brengen maar zoals ik hier boven al heb gezegd, daar kijk ik dus niet naar. Ik heb nog een tijd op een dochter van hem bij gereden (jammer genoeg niet zo lang) en dat was een heel leuk paard maar niet exclusief. Al moet ik wel zeggen dat er meer uit haar had kunnen komen.
Rubiquil is ook een mooie hengst, hij schijnt ook erg werkwillige paarden met goede karakters en maat te vererven met mooie gangen. Iig de fam. Van Lieren heeft een stel nakomelingen van hem en ze zijn hier uiterst tevreden over.
Jazz lijkt me toch wel een goede.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 00:21

Als ik eerlijk ben vind ik dat je niet naar 1 hengstenhouder moet kijken, er zijn zo veel hengstenhouders die tophengsten hebben; De Ijzeren man, De Radstake, De Dalhoeve, Team Nijhof, De watermolen, Van Uytert en ga zo maar door, het is maar net welk paard je zoekt. Niks tegen VDL hoor, prachtige paarden en hele behulpzame mensen btw.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:30

Lord Sinclair en Royal Dance, zie je daar niks in?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 03:12

Anneke schreef:
Ken ik niet...
Heb je er meer info of eventueel foto's van? Lachen


Tuurlijk heb ik die, mail me je email en ik stuur het je. Btw, ik heb ze ook nog gezien bij de hengstenshow bij de Ijzeren man.
Een zoon van Lord Sinclair was dit jaar de veilingtopper op de KWPN Select Sale. Commercieel gezien zit je met hem volgens mij behoorlijk goed. Mooie beweging en een mooie bouw. Royal Dance is 1 van mij favorieten, hij heeft een uitstraling waar ik voor bezwijk, iets wat niet snel gebeurt. Ik zou heel graag een nakomeling van hem willen hebben. Wat ik wel heb gehoord dat zijn nakomelingen wat minder zijn. Ik denk persoonlijk dat je bij hem heel goed moet opletten hoe de combinatie merrie hengst is. Zelf was hij de Siegerhengst van zijn jaargang tijdens de Oldenburger hengstenkeuring (als ik me niet vergis). Hij stamt uit goed duits bloed, nl Rohdiamant, de vader en van moederskant Donnerhall x Welt cup II x Codex. Codex heeft voor 7 goedgekeurde zonen opgeleverd. Hij is een zoon van Cottage son xx. Iig je kan nog zulke goede hengsten nemen, de combinatie moet kloppen. Ik hoor nog wel van je.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:24


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 04:56


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:38

Cabochon staat op de Pretendenthoeve. Het dressuurgeweld uit Wapenveld!!! (is hun kreet, ik vind hem wel goed)
http://pretendenthoeve.myweb.nl/
Wel jammer dat Royal Dance en Lord Sinclair je niet zo aanspreken.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 18:46

Nou, bij deze nog een paar suggesties: Lancet, Ruiz Soler, Sandro Hit, Diamond hit, Weltino en nog steeds die als daar voor he; Royal Dance en Lord Sinclair. Ben je trouwens van plan om het veulen te houden? En welk bloed voert je paard van moederskant?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 13:38

rinnie1982 schreef:
Ik zelf zat ook aan Cabochon te denken, maar ik vind het jammer om mijn donkerbruine merrie met een vos te laten dekken, haha.


Dat is pas cru.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 18:25

Leuke hengst maar ik zou toch voor die andere 2 gaan als het klikt natuurlijk Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maddy7777, Willemiens en 83 bezoekers