Voor de Welsh A liefhebbers onder ons..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Voor de Welsh A liefhebbers onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 15:58

Omdat er precies niet zo heel veel foto's van beroemde Welsh hengsten op dit forum staat plaats ik er maar een paar..

Dyoll Starlight, stamvader van de Welsh pony's
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2816817824[img]

Coed Coch Glyndwr daar komen ook heel veel Welshjes van
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2943830327 [/img]

en dan ook nog Coed Coch madog
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1933228345 [/img]

en Coed Coch Serydwr
Afbeelding

en als laatste Twyford Gurkha ook heel bekend
Afbeelding

Deze hengsten zijn allemaal familie van elkaar maar staan waarschijnlijk niet in de goede volgorde...Onderandere mijn Welshje stamt van deze hensgten af maar hij is niet de enige..Pinky van Pinky girl zal waarschijnlijk ook bloed voeren van 1 van deze hengsten (ergens ver weg Tong uitsteken)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:05

Ik heb van CC Madog een poseleinen beeldje. Ben er heel trots op. Ja die oude CC lijnen zijn zeer waardevol.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 01:42

Leuk zeg; waar heb je die foto's vandaan ?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 11:30

Ik heb ze gevonden op deze pagina, http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/

Daar kun je de naam van een pony invullen en het ras en dan krijg je (als die erin staat) zijn stamboom tot 5 generaties terug en bij sommige namen krijg je dan ook een foto (daar staat een * achter en dan moet je daar op klikken).

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 13:52

aaaah mooie foto's zeg Kwijl
echt mooie beestjes die welshjes Knipoog

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 15:18

Ik had het kunnen weten Knipoog Zat zeker al half te slapen. Die site staat natuurlijk al "eeuwen" bij mijn favorieten.

Mijn hengst is daar trouwens ook wel te vinden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Voor de Welsh A liefhebbers onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:21

laurake schreef:
Pinky van Pinky girl zal waarschijnlijk ook bloed voeren van 1 van deze hengsten (ergens ver weg Tong uitsteken)


Klopt Lachen van Coed Coch madog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:28

Hoi,

even simpel: Een Welsh pony is geen Welsh pony als ze het bloed van Dyoll Starlight NIET voeren.

Al die andere hengsten stammen dus op een of andere manier van Dyoll Starlight af.

Coed Coch Seryddwr had twee heel bekende nakomelingen in Wales: Coed Coch Madog en Coed Coch Symwl. Hun dochter Coed coch Sianw heeft heel veel nagelaten via haar zoon Rowfant Seal, dat is de vader van Boreas Ubbo. Gredington Simwnt was een volle broer en is in Nederland het meest bekend door kleinzoon Boskant's Cupido.

Twyford Gurkha was een sterk inteelt product op Coed Coch Glyndwr (vader van Seryddwr). De opa van Gurkha (vaderszijde) was een product van Glyndwr x zijn dochter. De oma van Gurkha (vaderszijde) was een product van Coed Coch Madog (Coed Coch Glyndwr zoon Coed Coch Seryddwr x Coed Coch Glyndwr dochter Coed Coch Mefusen). De moeder van die oma had Coed Coch Glyndwr als opa en als overgrootvader. De moeder van Gurkha was ook Coed Coch Glyndwr. Gurkha is het meest bekend in Nederland als de dubbele opa van Twyford Pepper, maar verder ook als vader van Twyford Nana, Twyford Mio, Twyford Speed, Criag Bach Mountain Glory en Leith Popover.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 12:06

En Craig Bach Mountain Glory is de mama van mijn pony Haha!

Heeft iemand foto's, keuringsresultaten of wat dan ook van haar???
kan er namelijk niet zoveel van vinden...

Oh ja en een foto van Twyford Thunder zou ook heel welkom zijn, daar kan ik er ook geen van vinden en das de vader van mijn pony

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:23

Hmm, foto's.. ik heb er wel eens ooit gezien, haar als jaarling op een heel erg oud veilingboekje. Ze was toen net een mini-arabier. Ik heb haar vaak genoeg als oudere pony gezien in het echt. Ik heb verder thuis wel een foto van Thunder.. Als ik tijd heb, dan scan ik wel ff.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 18:03

Das alvast hartsikke bedankt voor de moeite.
Weet je toevallig ook of Graig Bach nog in eigendom is van J. De Kanter (of is ze al gestorven?kweet niet hoe oud ze is)?
Die woont niet zo heel ver van hier dan kan ik er eventueel nog wel eens contact met opnemen ofzo

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:07

Ik weet het niet zeker. Het staat me bij dat ze gestorven is, maar anders heeft Jef er misschien nog wel dochters van. De fokker van Mountain Glory (W.L. Brugsma) is in ieder geval wel dood.