ik schaam me diep maar het gaat over Voltaire

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

ik schaam me diep maar het gaat over Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 14:17

wie kan mij vertellen wie voltaire is? een vriendin van mij heeft namelijk pas een nieuw veulen en dat veulen is van voltaire en nog iemand.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:12


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 18:16

Naam: Voltaire
Geboren: 09 april 1979
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.68m
Bijzonderheden: Goedgekeurd kwpn hengst

v. FURIOSO II, v. FURIOSO XX
m. GOGO MOEVE H HANN
v. GOTTHARD HANN, m. MOSAIK H
mv. MORE MAGIC XX -- ERICH 540 PB HANN.

Fokker: E. KUWERT, ESSEN-WERDEN
Eig.: H J. NIJHOF KULSDOM 9 7274 EG GEESTEREN GLD
J.W. GREVE WATERMOLENWG 5 7481 VL HAAKSBERGEN
VERR. 356STB-H: S.6 D.7 G.8 RP.7 SPR.8,5 VS.7,5 AGP6,5 Tp.8,5 K.8 ST.9 TR.8
--------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

VOLTAIRE 1979 Bruin, 1.68 KWPN, Frankrijk, Hannover, Oldenburg, Belgiƫ, Zweden, etc.

Furioso II - Gotthard - More Magic xx

Voltaire was reeds op jonge leeftijd keur preferent. Zelf internationaal gesprongen tot op het hoogste niveau. Winnaar Grote Prijs van Berlijn, tweede Grote Prijs Leeuwarden, Calgary, Aken, Wembley, etc. etc. De lijst met nakomelingen van Voltaire welke op wereld- en Grand Prix niveau winnen is reeds ongelooflijk groot. Het is dan ook geen verrassing dat Voltaire op de tweede plaats staat van de W.B.F.S.H. ranking als internationale springpaardenleverancier wereldwijd. Niet alleen nationaal maar ook internationaal kan Voltaire worden gezien als Chef du Race.

SWS De Watermolen 053 - 5721234
Voor informatie over prijzen verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
--------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

KWPN - keur-preferent - bruin - geb. 1979 - stokm. 1.68 m.
KWPN - Oldenburg - Selle Francais - Hannover - Unire

offspring Voltaire

De Preferente hengst Voltaire is geboren uit de prestatiecombinatie van Furioso II x Gotthard. Furioso II bracht vele goedgekeurde zonen en internationale springpaarden. Moeders vader Gotthard is nog altijd een begrip in de Duitse sportpaardenfokkerij. Essentieel in Voltaire's pedigree is de verbinding in de derde generatie met de volbloed More Magic xx enerzijds en Furioso xx anderzijds. Voltaire zelf heeft zijn sporen verdiend in de internationale springsport met Jos Lansink. In 1989 sloot hij zijn springcarriere succesvol af door het winnen van de Grote Prijs van Berlijn en werd hij tweede in de Grote Prijs van Leeuwarden. Inmiddels is Voltaire "le Chef de Race" van Nederland.

Op de World Breeding Ranking staat Voltaire in de bovenste regionen, dankzij de prestaties van zeer veel internationaal presterende kinderen. Internationale springpaarden als Fines-se, Play it Again, Altai-re, Concorde, Dante, Especiale, Helios, Kahlua, Kannan en vele anderen, maakten Voltaire wereldberoemd. Voltaire heeft vele goedgekeurde zonen in heel Europa, waarvan verschillende keurings- en verrichtings kampioenen. Voltaire is door de USA Equestrian Federation uitgeroepen tot "Huntersire van 2001". Voltaire staat in de hoogste regionen van de Nederlandse index met 151 punten.
--------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding[/img]

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:13

Waarom schaam je je diep Verward Vragen staat vrij en zo'n rare vraag is het nog niet eens.
Omar (foto's in mijn profiel) is ook van Voltaire.

mylittlepony
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:43


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:28

ik ben gister bij team nijhof geweest en zo gehoopt dat voltaire er ook was maar hij stond ergens anders Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:49

Voltaire is super super super superdesuper!

Superamanda

Berichten: 61
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:02

Ik heb weleens een nakomeling van Voltaire gereden. Hij had de naam Notaire. Echt een super paardje en hij kon echt super springen. Hmm heerlijk paard hoor.

Groetjes Kirstje

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:42

ja voltaire staat ook bij de watermolen in haaksbergen ter dekking. ik vindt voltaire zelf nog nieteens zo'n heel mooi paard, maar springen kan hij wel en zijn nakomelingen dus ook, want hij geeft dat goed door, daar is hij bekend om.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:41

Voltaire is een bruine hengst met hoge witte achterbenen en een bles.
Hoogte 168cm

Voltaire sprong op 8 jarige leeftijd al 150cm parcoursen met veel succes. daarna heeft hij veel berijkt in de internationale springsport. Het is dus een zeer goede springer.

Hij staat zeer hoog op de index voor zowel springen als dressuur. Elk jaar worden er zoons goed gekeurd. cocorde, damocles, equador, farmer, gershwin en haarlem zijn voorbeelden.

Er zit trouwens ook een deel volbloed in hem.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:34

Om precies te zijn: er zit 37.50% volbloed in Voltaire.
Van orgine is hij een Hannoveraan uit een Selle Francais vader.
in:
1996/1997 Rank 2 WBFSH Jumper Sires
1997/1998 Rank 4 WBFSH Jumper Sires
1998/1999 Rank 4 WBFSH Jumper Sires

Hij is door de USA Equestrian Fedaration uitgeroepen tot Huntersire van het jaar 2001.
Hij heeft een index van 151 punten, daarmee staat hij in de hoogste regionen van NL.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 15:00

wouwie Voltaire is echt een super mooi beestje
vorig jaar en dat jaar de voor veulens verkocht daar van.
vooral taire en utaire leverde veel op.
daarvoor hoef je toch niet te schamen Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:01