Verhoudingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:20

Huertecilla schreef:
Ik lees wel schouderhoogte, heel ruime gewichtsopgaves en 'kort' of 'smal' maar nergens maten van de verschillende rasen/types.

Wie heeft van zijn/haar ras:

Schouderhoogte - singelomvang - lengte (borst-tot-achterzijde) - eventueel pijpomvang

Bedankt!


Men kan hoogstends het gemiddelde geven, geen 2 paarden hebben alle maten hetzelfde zelfs niet wanneer ze tot een ras behoren.

Een stamboek hanteert per onderdeel een ideaal, van waaruit gerekend wordt.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:20

Huertecilla schreef:
Dat is nogal voor de hand liggend Die gemiddelde waardes vind ik echter ook niet en de keurnormen (als die al zo concreet bestaan voor veel 'rassen') lijken wel een goed bewaard geheim voor niet-ingeweidenen. Maarreh, wat meten die van jou?


Moet ik ze echt alle 6 op gaan meten Verward .

Als voorbeeld ik heb een fokmerrie in de wei staan die 1.68 is.Naast haar staat haar 3 jarige dochter die nog volop in de groei is en nu pakweg 1.63 a 1.64 meet. Daarnaast staat haar 2 jarige dochter die inmiddels al 1.66 meet. Dan heb ik het nog niet over pijpomvang en borstomvang.

De gemiddelde maten waar het KWPN vanuit gaat zal MissHIS wel kunnen geven.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 44 bezoekers