klein beetje vocht/bloedverlies.........is dat normaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

klein beetje vocht/bloedverlies.........is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 15:46

Het is net of bij Mika een beetje opgedroogt bloed aan de kling zit, precies "in het spleetje" zeg maar.... Verward Verward Er hangen ook regelmatig druppels donker gele vloeistof aan........
Niet dat ik nou de hele dag onder de staart loop te kijken, maar ik kijk eigenlijk elke ochtend wel even of er iets verandert en kan dan gelijk het uier zien, want anders moet je er op de knieƫn voor gaan zitten..... Haha!

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:59

Merries vegen niet netjes hun billen af als ze zijn wezen plassen Knipoog . De meeste paarden zullen daar wel een druppeltje half opgedroogde urine hebben hangen die verkleurd door de inwerking van zuurstof. Als je resten op de benen aantreft kun je best wat urine opvangen en bij de DA laten testen.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 11:37

Ik weet wel dat merries na kunnen druppelen enzo, maar als ik vanachteren kijk en dan echt naar de kling zeg maar (in het spleetje) is het echt donkerrood opgedroogt, beetje korstjes achtig....

Dat lijkt mij geen opgedroogde plas...... Verward Verward

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:13

Naarmate de geboorte dichterbij komt, gaat de merrie soms wat afscheiden. Dit kan helemaal geen kwaad. Als het echt vies gaat ruiken of het komt er met stralen uit, dan moet je de DA ff laten kijken.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:28

Mika gewoon even de Da bellen. Je maakt je er zorgen om merk ik en dan kun je toch beter even bellen.

blue
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:04

Ik heb dat ook wel gezien bij een merrie! Maar daarna kwam de bevalling al heel snel!