Fell Ponies, heel bijzonder!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sprintertje
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Roggel

Fell Ponies, heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 23:30

Voor iedereen die nu eindelijk eens wat meer wil weten over Fell Ponies: bezoek de site http://www.raresteeds.com/bluemountain. In het BIT nr. van april komen ze ook uitgebreid aan bod en 16 maart is de hengstenkeuring met maar liefst 29 hengsten in manege Bartels in Marienheem v.a. 16.00 uur.

See you! : Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:52

Fell pony's zijn gaaf! Kwijl
Op onze manege stonden er ook 3, een merrie met haar veulen, en een ruin. Die ruin zou ik kopen, maar dat ging helaas niet door. Nu heb ik gelukkig Sarah, en mensen vragen me weleens of het een Fellpony is Schijnheilig

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:44

Ik heb korte tijd fellpony's en friezen verzorgd.
Hartstikke leuk!
Het zijn leuke pony's, goed karakter vaak, en ook zeer geschikt voor kinderen die er mee in de ponyclub willen rijden, maar ook als menpony.
De pony's die ik toen verzorgde, 1 van de merries was drachtig, heel leuk.
Op een andere locatie had die man een hengst, 2 jr, ik zag die foto, nou mooi!!
Zelf ben ik 34 jaar, maar niet zo zwaar en groot, en ik zou één van de merries bij die fokker gaan inrijden.
Dit ging niet door want ik kreeg kanker, maar ben nu weer herstellende en heb inmiddels een eigen paard gekocht.
Hopelijk gaat het goed met die fellpony's en de friezen daar, toch weer eens bellen...
Succes met jullie fellpony's!

sprintertje
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Roggel

Fell Ponies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 16:31

Ben best wel nieuwschierig wie degenen waren met deze fellponies, want er zijn er nog niet zoveel in Nederland.

Mocht iemand hier uit de buurt komen en interesse en ervaring hebben: Ik zoek nog ruiters/amazones voor onze nieuwe ponies die ze af en toe uit willen brengen op wedstrijden en eens mee willen om shows en demonstraties te geven. Die er de leeftijd voor hebben, zijn zadelmak maar verder (behalve met de hengst) is er nog niet veel mee gedaan want we hebben ze net. Voorwaarde is vooral inzet en interesse voor het ras.

Groetjes, Sabine

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 01:09

Hier een beetje een late reactie, maar de eigenaresse van mijn bijrijdfries heeft afgelopen woensdag ook een Fell pony aangeschaft.
Het is een bijna 14 jarige ruin, genaamd Rackwood Prince.
Rackwood Prince is voor zover ik het weet in 1999 geimporteerd naar Nederland.
In zijn verleden heeft hij dienst gedaan als goedgekeurde Fell pony dekhengst. Ik zoek nog allerlei info over hem. Dus als je me kunt helpen.. dat zou heel mooi zijn. Lachen
Ook zijn ze nog van plan een geschikte Fell pony merrie aan te schaffen om mee te fokken, maar aangezien een goede merrie hier in Nederland nogal moeilijk verkrijgbaar is, gaan ze misschien in de toekomst toch maar eentje uit Engeland halen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 04:11

Ik ken ook een paar Fell pony's, die staan bij mij in de buurt.
Ik kon er ook een kopen, maar heb het toch niet gedaan (beetje aan de kleine kant voor mij, ben nl bijna 1.80m).
Die pony's die bij mij in de buurt staan (stonden iig, maar volgens mij nog wel steeds) heeft een vriendin van mij verzorgd/bereden.
Waren hele leuke pony's, die man had er meerdere, fokte er ook mee volgens mij.
Echt net kleine Friesjes.

Waar kom jij vandaan dan Sprintertje?
Mariaparochie is niet zo heel ver van mij vandaan (niet dan ik van plan ben om naar de hengstenkering te gaan ofzo, kan trouwens niet eens meer maar ok).
Roggel ok, maar die naam komt mij niet bekend voor, waar ligt dat?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 15:21

Roggel ligt in Limburg, vlakbij Weert, denk dat Sprintertje deze hele week nodig heeft om bij te komen van een weekend keuringen en niet veel op bokt te vinden zal zijn Haha!

sprintertje
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Roggel

fell pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 00:38

jeminee, ben hier nu pas weer voor het eerst en lees dus nu pas de berichtjes. Wist helemaal niet dat er al zoveel over fellpony's stond.
Roggel ligt in Limburg en we hebben momenteel een hele goede merrie te koop voor de fokker uit Engeland. Ze staat bij nu bij onze hengst. Zijn zoon is trouwens afgelopen maand Kampioen van Engeland geworden op de hengstenkeuring. zijn foto staat nu op de website in de foto gallery:
http://www.raresteeds.com/bluemountain
Het artikel van onze pony's is trouwens pas in mei in het BIT gekomen i.p.v. april.

Nou groetjes allemaal en tot mails!
Sabine

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:47

De Fell's waar Maaike van de Vis het over had, waren van de familie Vonck in Deurze. De ruin en de twenter-merrie hebben ze inmiddels met pijn in het hart verkocht omdat ze gewoonweg teveel pony's hadden.
De merrie Corrennie hebben ze nog steeds, een hele goede merrie.

Hier een foto van Coren en Ebony, haar dochter:
www.bokt.nl/upload/363/ebony_coren.jpg
www.bokt.nl/upload/363/ebony2.jpg
www.bokt.nl/upload/363/corenny1.jpg

Je kunt de links knippen en plakken in een nieuw venster dan doen ze het wel. Ebony, het 'veulen' is overigens een dochter van Townend Robbie.