Kun je een Niet-kwpner laten dekken door...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Kun je een Niet-kwpner laten dekken door...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 18:09

... een goedgekeurde KWPN dekhengst?

Het zit namelijk zo, mijn merrie van 12 jaar zou ik graag willen laten dekken, dit omdat zij een goed karakter heeft, leuk kan lopen, Z dressuur ..

Zij is een goedgekeurd hongaars volbloed. Kisber Felver heet haar stamboek. Maar dit zegt volgens mij helemaal niemand iets.

Nu dus mijn vraag kan ik haar laten dekken door een goedgekeurde KWPN dekhengst of doen hengstenstallen daar moeilijk over?
En kan het veulen opgenomen worden in een stamboek of misschien wel in het KWPN stamboek?

Ik heb ook al gezocht naar hengsten van haar eigen stamboek maar deze zijn niet vindbaar... Boos!

Nog een vraag.. 12 jaar en (waarschijnlijk) nooit een veulen gehad is dit te oud?

ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen. alvast bedankt!


figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 09:12

super bedankt voor de antwoorden!!!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 11:43

Anna42 schreef:
Gelet op de Hongaarse herkomst van je paard kan dit paard vermoedelijk worden ingeschreven bij het EASP in het veulenboek. De bloedvoering moet voldoen aan 12.5% Arabisch/Shagya of Anglo/Arabisch bloed.
De meeste in Hongerije gefokte paarden voldoen aan dit criterium en voeren vaak een veel hoger percentage.

Je kunt in dit geval het papier faxen naar het stamboekbureau van EASP. Voldoet het paard aan de bovengenoemde criteria dan kan het zondermeer worden ingeschreven. Een eventueel veulen uit deze merrie moet vervolgens weer voldoen aan dezelfde criteria.
Alle gegevens kun je vinden op de website:
www.easpstamboek.nl



bedankt hier ga ik meteen even naar kijken, mocht ik dit kunnen doen, zou ik deze verandering dan door moeten geven bij de KNHS voor het paspoort/chip etc.?


figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 07:30

Mijn merrie komt inderdaad van een officieel erkend stamboek. Een erg bijzonder stamboek, het is daar van een koning geweest, maar jammer genoeg zijn er nog maar zo'n 1000 paarden geregistreerd. Verder is het enorm moeilijk contact te vinden met nog eigenaars van kisber felvers.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 18:08

Mijn merrie heeft volledige papieren, incl. brandmerk etc. Haar vader is Radihaza Forintos. Afstammeling van Forintos zelf.

bedankt alabrasto voor je tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers