Goede dressuurpaarden fokkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:09

Websites zul je niet vinden, de meeste fokkers die bekend staan om hun goede producten die hebben geen website.

Denk er aan dat wat jij wil een hoog prijskaartje heeft.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:14

sarabande schreef:
Is dat een voorwaarde om goede dressuurpaarden te fokken?


Wellicht gewoon ijdelheid of een marketing methode.


Volgens mij constateerde Ceasario wat........het is natuurlijk gewoon zo dat veel mensen geen pc hebben, of amper weten hoe zo ding werkt. Geeft niets, maar als je via de pc goede fokkers wil zoeken dan ben je eeuwig bezig.

Doet niets af aan die fokkers, lijkt mij ook niet dat ze dat als persoonlijke aanval lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:34

De keuringen afgaan en op zoek naar iets wat je aanstaat. En dan hopen dat ze willen verkopen, of dat ze een ander paard uit het lijntje hebben staan Haha!

Friesland/Drenthe kan je zoiets vast nog wel vinden, maar tegenwoordig moet je daar ook een zak geld meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:08

sarabande schreef:
Die zakken geld die hier genoemd worden zijn geen voorwaarde in de huidige markt, zeker niet voor een jonge ongebeleerde merrie.
Zet maar een advertentie in IDS, vraag een dressuurgefokte 2 of 3 jarige merrie uit een goede stam met PROK.
Je zult verbaast staat hoeveel aanbiedingen je krijgt, waarbij de vraagprijs vaak veel hoger ligt dan de prijs die je uiteindelijk moet betalen.

Dat ligt er geheel aan waar je de lat van goed legt. Een goed gebruikspaard waar je een leuk veulentje van wil fokken is goed betaalbaar. Vooral een onbeleerde 2 of 3 jarige.

Een aparte ( en zo lees ik het berichtje van de TS) kost lomp veel geld. Maar ja.......wat voor de een veel geld is, is voor de ander een peuleschil.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:32

sarabande schreef:
Zannekin de Nederlandse fokkers komen elkaar op veel keuringen tegen en de afstanden zijn overbrugbaar.
Dat oudere fokkers geen website zouden kunnen maken lijkt me wat vooringenomen.
Alle boeren doen al geruime tijd alles via computer en ouderen hebben kinderen en kleinkinderen.
Het heeft meer met mentaliteit te maken, Nederlanders zijn over het algemeen niet van die KIJK EENS HIER BEN IK mensen.

Hun paarden staan in een tijdschrift geadverteerd, of gaan via het circuit, juist omdat dat zo klein is.
Vandaar dat je nog steeds weinig topfokproducten op marktplaats etc ziet.


Marktplaats is sowieso een vergaarbak van rotzooi. Dus daar moet je tegenwoordig niet meer zijn voor fijne dieren.

Over het feit dat oudere mensen geen websites kunnen bouwen, ik denk echt dat de 50/60 plussers daar niet geheel handig in zijn. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar die mensen spreek je voornamelijk op keuringen, en niet op het internet.

De hengstenboeren en handelaren weten ook waar de goede paarden gefokt worden, en die zullen er zeer snel bij zijn.

Als we het tenminste nog steeds over een echt apart paard hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:37

Zannekin schreef:
Maar een echt goed paard verkoop je toch niet aan een handelaar Pipo??
Die probeer je bij een ruiter te krijgen die toekomst heeft.

Een hengstenboer is meer uit op hengsten Lachen .


Tuurlijk wel, dat zijn mensen die bemiddelen tussen de koper en verkoper, verdienen ze leuk geld mee hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:51

Zannekin schreef:
Zoals instructuers die een paard pas goedkeuren als ze zelf een dikke kluif kregen...
Het vermelden waard: Applebee: als je een instructeur meeneemt hou die dan aan de leiband Knipoog . Dit jaar nog een mooi staaltje van corruptie gezien:
Ik ging met een kennis paarden shoppen (niet als handelaar btw). Ze neemt haar instructeur mee die daar netjes toekomt waar het paard staat. De instructeur kent het paard niet, noch de eigenaar en is de vertrouwenspersoon van m'n kennis.
Verkoper rijdt het paard bla bla, vriendin op het paard en instructeur stapt op verkoper toe: hij wou 30%!! van de verkoopprijs en het paard was OK dan.... De koop is gesloten en het was een erg duur paard!!
Hoedt je voor zulke zaken, ze komen erg veel voor, zeker bij de bekendere instructeurs.
De verkoper wil niet weigeren omdat de instructeur hem dan overal zwart maakt. De ruiter weet van niks.


Sorry maar ik ben het toch niet met je eens. Mensen benaderen iemand om een fijn paard voor ze te zoeken omdat ze zelf te weinig kennis hebben, of de juiste adressen niet weten. Het is toch te zot voor woorden dat die persoon overal gaat zoeken maar er niets voor krijgt?

En daarnaast, die persoon heeft de klanten.....waardoor de fokker verkoopt. Daar mag best wat tegenover staan. 30% vind ik overigens erg overdreven. Maar 10% vind ik heel normaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-04 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:58

Zannekin schreef:
Pipo,

Het is gewoon pure corruptie: die instructeur kende de verkoper NIET, had geen contact ermee. M'n kennis vroeg hem mee om naar het paard te kijken en betaalde ook zijn transport ed.
Daarop vraagt hij dan 30% in het geheim om het paard OK te vinden met de uitdrukkelijke vermelding dat het paard anders niet goed is.
In België gebeurt dit ook, allemaal achter de rug van de ruiter om. Ik hoop er hier ooit zo ééntje te krijgen die vraag ik effe om luidop te zeggen wat hij te zeggen heeft.


Ok, dit is een geval wat inderdaad niet gepast is. Maar ik heb het over mensen die iemand inschakelen om een paard voor ze te zoeken. Dan vind ik dat die persoon daar gewoon geld aan mag verdienen.

Hetzelfde geval dat fokkers paarden wegbrengen, of door iemand laten verkopen. Je bent er knetterdruk mee, want dat paard is niet zomaar bij de eerste kijker verkocht. Dier moet er netjes uitzien, fijn te rijden zijn enz enz. Je regelt de keuring, vervoer........daar mag best wat tegenover staan. Als mensen dat niet meer willen, dan mogen ze fijn zelf hun paard gaan verkopen. Maar de ervaring spreekt, dat als je dat iemand laat doen, je er meestal gewoon wat meer geld voor krijgt. Van te voren een percentage afspreken..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:05

Zannekin schreef:
Tuurlijk maar dan zijn die mensen ook in dienst hé, werken ze en hangt de kwaliteit van het paard niet af van het al dan niet smeergeld betalen.
Heel iets anders dan afperserij.


Als iemand mij belt, en vraagt of ik nog een leuk paard weet en als ik die weet en die mensen kopen dat dier dan krijg ik geld mee. Is dat afperserij?

Vind ik niet..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:29

Holly,

Dit topic ging over echt aparte dressuurpaarden, dus daar word de discussie dan ook op aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:46

holly schreef:
Dus jij noemt wat ik verkoop niet apart?
Wat is in jullie ogen apart dan?


Ik weet niet wat je verkoopt, maar ik weet wel wat je destijds zocht.

Apart bedoel ïk: de mogelijkheden en talent hebben om een toekomstig succesvol GP paard te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:57

holly schreef:
Wat ik heb verkocht is een Heartbreaker hengstveulen, uit een preferent purioso merrie.
En wat ik nog te koop heb is een Painted Black merrieveulen uit een sport/elite Martel merrie. Z2 dressuur. (zie profiel)
Tevens de Z2 dressuurmerrie welke als alles goed is drachtig is.

Ik wil daarover best wel een mening horen eigenlijk.

Wat ik zocht is van een klasse lager qua prijs en kunnen. Dus dat heeft er niks mee te maken.


Zonder de paarden te zien, is daar geen mening over te geven. Wel ging het topic over een apart dressuurpaard. En daarop word dus ook geantwoord.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers