Welke Hengst????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Welke Hengst????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 15:04

Volgend jaar wil ik mijn volbloed arabier eindelijk laten dekken.
Het is een goede beweger, sportpony, is geselecteerd voor de Europese Kampioenschappen zadelrubriek van het AVS OK dan!

Ze is 152 en ik zou graag een wat groter beestje willen zien met wat meer bovenlijn en misschien iets meer hals... en een fijn karakter ivm mijn hete merrie.

Nu wil ik er graag een NRPS goedgekeurde hengst op zetten, ivm het stamboek van haar nakomeling..

Maar welke hengst? ik zat te denken aan Florencio....

Nog suggesties? Pling


Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 15:40

Omdat ik wij ook een grote arabier op stal hebben staan van 159 met een super karakter en die fokt ook niet groot. Tuurlijk heb je geen garantie, dat besef ik me. En gevoelsmatig wil ik geen arabier. Scheve mond

Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 19:19

Stallone x sarouch; purper x arax. Maar ik wil er geen arabier op zetten, mijn merrie is ook geen typische arabier.

Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 14:55

Een vraagje promessa: Hoe zit het met Rubi zijn stap en achterhand? Ik heb hem een paar x gezien op een show en vond zijn achterhand niet zo, misschien kwam het door zijn voorhand. En hoe zit het met zijn stap, in het verrichtingsonderzoek heeft hij daar namelijk een matig voor....

En ook hij stond op mijn lijstje net zoals magic Rodrico en Just Royal Dance...

Iemand ervaring met die hengsten?


Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 15:04

Hoi gomir, ik denk dat de mensen uit gaan op wat ik beschreef over mijn merrie Haha! . Was toch redelijk duidelijk, want een foto zegt ook niet alles. Althans dat vind ik. Het is namelijk geen typische arabier. En purpur en arax is bekend arabisch bloed Lachen Laten we er vanuit gaan dat (zo gezegd) ze bij het Stamboek AVS weg zijn van haar papier.

De reden waarom ik aan florencio dacht is omdat het een hengst is met een goed karakter (dat wil ik verbeteren), goed verrichtingsonderzoek (kan nooit kwaad) en een mooie bovenlijn ( wil ik verbeteren). Verder is hij groter dan mijn merrie en dat is wat ik wil. En om dat beenwerk maak ik me niet zo'n druk. Clown

Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 15:09

Promessa, had je foto's van je veulentjes?

Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 17:20

Wat een leuke foto's en wat een mooie veulens. Ik ga eens op hun site kijken en ik zal je laten weten wat ik ga doen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers