welke mensen hebben ook een drachtige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

welke mensen hebben ook een drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 17:52

hoi
welke mensen hebben ook een merrie die rond mei/april een veulen krijgen de mijne krijgt er eerste veulen dAN
ik wou graag met wat mensen er over praten over hoe hun merrie zich nu gedragt enz

en oh ja weten jullie een naam met de v




alvast bedankt Pling Pling

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:02

Die van mij is uitgerekend eind April-begin Mei...ik heb gisteren het veulen voor het eerst zien bewegen... Lovers

Wat haar gedrag betreft zie ik weinig verandering naar mij toe. Het is altijd al een zeer aanhankelijk paard geweest, aan het begin van de dracht is dat versterkt, en dat is nog steeds zo. Ze heeft het nooit leuk gevonden als er in de winter dekens op en af gingen, ook die reactie is versterkt. Aansingelen is nooit haar favoriete bezigheid geweest, en nu nog minder. Af en toe maakt ze ruzie met haar buurman (ze hebben een soort haat-liefde verhouding, als er eentje weg is staat de ander te hinniken, maar staan ze beiden op stal met de bovendeuren open is het bonje.) Ook dat gedrag is versterkt.

Over het algemeen is ze evenwichtiger nu tijdens de dracht (ze kon tijdens de hengstigheid nogal flippen, en ik moet zeggen dat ik dat niet mis) maar verder niet echt verandert. Ze werkt nog graag en als ik haar losgooi gaat ze nog flink uit haar dak....

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 18:14

die van mij is in die zelfde tijd uitgerekent hoe is die van jou gedekt en met welke letter moet zijn naam beginnen

,mijn is niet anhankeler geworden dat was ze wel een beetje maar nu alleen als zij dat wil en als zij dat wilt dan MOET t ook dan

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:15

Rond begin mei verwacht ik ook een veulentje. Ik kan niet goed het gedrag met werken vergelijken omdat ik sinds juni niet meer op haar rijd. In de omgang is ze niet echt veel veranderd. De andere drachtige merrie's wel, die zijn veel rustiger en liever geworden. Deze merrie blijft eigenwijs en drammerig. Cobs eigen, maar goed...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:27

chatelaine schreef:
die van mij is in die zelfde tijd uitgerekent hoe is die van jou gedekt en met welke letter moet zijn naam beginnen

,mijn is niet anhankeler geworden dat was ze wel een beetje maar nu alleen als zij dat wil en als zij dat wilt dan MOET t ook dan


Het is een Quarter Horse, ik hoef me niet te houden aan een beginletter, ik mag het helemaal zelf verzinnen. De naam mag niet langer zijn dan 21 letters, inclusief de spaties. Ik moet 8 namen bij de rasvereniging inleveren, daaruit wordt een keuze gemaakt. Ze beginnen bij de eerste optie, als die al is gebruikt of niet mag, dan gaan ze door. Bij de Quarters mogen namen namelijk maar een keer in het stamboek voorkomen....

Ik heb al een paar namen, maar het hangt er ook nog vanaf hoe de kleur uitpakt welke namen ik ga inleveren. De merrie is zelf vos, de hengst was een palomino. Kans dus 50% op vos en 50% op palomino....

Mijn merrie is KI gedekt op de Kossack Stud...

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 19:12

Wij hebben twee drachtige merries en aan Max merk je het altijd wel. Die wordt liever maar als ze eenmaal geveulend heeft dan is ze voor andere mensen niet zo heel erg lief maar voor mij wel. Ze is wel een hele goede moeder.
Aan Molga merk je het eigenlijk niet zo, ze wordt wel onwijs dik. Al in de eerste maanden, Max blijft wat smaller maar dijdt aardig uit op het eind. Als Max begint met kegelen dan kan je erop rekenen dat ze moet veulenen maar bij Molga zegt dat niet zo veel. Molga is ook wel een goede moeder maar daar zie je het wat minder aan.

Max is rond april uitgerekend en Molga rond juni.

Laat ff weten wat het is geworden!

Doegies
Party!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 21:47

oke als t er is meld ik t natuurlijk zo snel mogelijk hier op bokt

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 23:55

mijn merrie ook drachtig en is op 10 mei uitgerekend. Dit wordt haar eerste veulen.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 07:51

door wat is die van jou gedekt

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:19

Mijn friese merrie krijgt eind april haar 2e veulen. Ze word eigenlijk niet liever. Ze drinkt veel, meer als normaal. Dus ook een natte box.
De vader van het aankomende veulen ia Tsjerk:

Afbeelding

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 14:15

Zo das wel een mooie fries (is dat de hengst waar je merrie door is gedekt?) Ik heb helemaal geen verstand van friezen maar vind ze echt bizar joh. Maar dan bedoel ik wel die echte, brede friezen. Niet van die smalletjes. Gaaf hor

Doegies Party!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 18:36

mooi paardje mijne is door grapietan (hoe je t ook schrijft gedekt)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:46

Gerda is dit jaar gedekt door de fjord Lestor!
Ze ligt nu vaak in haar stal enzo, maar ze is wel heel rustig, dat is ze altijd al geweest.
Dit wordt haar 12de veulen. Het moet met de letter Y beginnen. Als het een merrie wordt dan wordt het Ytje. Dan wordt ze vernoemd naar een hele lieve mevrouw die is overleden. Als het een hengst is dan wordt het Ysbrandt.

Dit is Lestor
Afbeelding

Niedoe
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:42

Hey! Mn verzorgpaardje is in mei uitgerekend! Ze is soms heel pissig en dan weer lief, dan weer fel en dan weer langzaam! Het is voor mij de 1e keer, het is ene manegepaardje maar ik ben ongeveer de enige die op haar rijdt, en de eigenaresse heeft me gevraagd of ik er elke dag op wilde rijden om de conditie op peil te houden! Succes met je merrie en geboorte! -xxx- Iris. Lachen

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:43

mijn pony is half april uitgerekend...ze krijgt voor de 1ste keer een veulen
ze is ook wel een beetje veranderd begint meer te knuffelen en ook met rijden is ze liever/rustiger geworden...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:34


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:11

Rachel is 25 april uitgerekend, en ze is gedekt door Chewano v/d Langenieuw. Ze is dus nu dik 7 maanden drachtig alweer.
Ze is wat meer koppig geworden Haha!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:21

Evy schreef:
Gerda is dit jaar gedekt door de fjord Lestor!
Ze ligt nu vaak in haar stal enzo, maar ze is wel heel rustig, dat is ze altijd al geweest.
Dit wordt haar 12de veulen. Het moet met de letter Y beginnen. Als het een merrie wordt dan wordt het Ytje. Dan wordt ze vernoemd naar een hele lieve mevrouw die is overleden. Als het een hengst is dan wordt het Ysbrandt.

Dit is Lestor
Afbeelding


Ik dacht dat de fjorden dit jaar met een A moesten beginnen? Verward

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:23

Claudina verwacht omstreeks 5 mei haar veulentje!! van de hengst Madison van Dekstation de Watermolen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:25

Claudina verwacht omstreeks 5 mei haar veulentje!! van de hengst Madison van Dekstation de Watermolen. Ze is een stuk gevoeliger nu, vooral met aansingelen enzo. Dan grijpt ze echt naar haar buik. Ook met dekens op en af doen doet ze zo. Verder is ze wat luier, maar soms knapt ze bijna uit haar velletje!! Bloos! Ze is erg afwisselend! Schijnheilig

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:30


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:49

Mijn kwpn merrie krijgt haar eerste veulen en is uitgeteld op 12 mei en gedekt door Solitair. Aan haar gedrag is nog niet veel te merken (ik denk wel dat dat gaat komen) het is zo´n type ervoor, aan haar omvang kun je het al wel zien Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:09

Idd. Topic is bijna 2 jaar oud. Bloos!