Meningsverschil --> wat is jullie mening over dit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Meningsverschil --> wat is jullie mening over dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 20:27

veulen?
Dit is een drie maanden oud veulen. Toen hij geboren was en ik voor het eerst de box in keek dacht ik... OMG we fokken toch geen tuigers Scheve mond Zo had hij de hals erop staan.

Ook de meningen over hem zijn verdeeld. Persoonlijk vind ik hem uitstraling missen en ik vind hem erg grof op z'n benen en lijf. Een ander daarintegen vind hem helemaal geweldig en ziet hem al een GP proef rijden Verward Een prachtig dressuurpaard zegt hij (regionaal hoog rijdend/bekend iemand) en weer iemand anders vind het een kikker!

Nou de meningen zijn erg verdeeld, wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:21

Hmm ik vind dat er een foto mist om het goed te beoordelen.
Verder lijkt het wel een prima veulen.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:23

Een beetje een klassiek type maar in mijn ogen is daar niets mis mee!
Wacht maar af tot hij 2.5 wordt dan zal het echt wel meevallen.
Tss nu en dan kan het echter wel het lelijke eendje worden.
Welk veulen is dit nu eigenlijk?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:35

Heb je geen foto van opzij waar het veulen helemaal op staat? Deze foto's zijn voor mij niet duidelijk genoeg om een eerlijke mening te kunnen vormen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:59

Vanaf deze (niet al te beste voor beoordelen) foto's kan ik alleen zeggen dat ik zijn hoofd vreselijk vind, maar hij lijkt een sterk lijf te hebben.

Kijk even naar de merrie die erbij loopt, is ook niet echt de sjiekste he?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:30

Oke die bles..... toe maar, daar hoeft ie niet op te lopen, maar voor de rest een best veulen, mooi in de maat, mooie hals, degelijk botwerk. Enigste bemerking, een beetje recht achterbeen, maar op de foto's lijkt hij lekker overbouwd, dus ook dat kan nog best wel meevallen. Als ik op zoek zou zijn naar een hengstveulen, zou deze zeker mijn aandacht trekken. En ja mamma is een klassieke, maar ik mag dat wel, hier kun je tenminste ook een wat meer bloedvoerende hengst op zetten, zonder direct massa en bot kwijt te zijn.
Van mij mag hij blijven, deze moet je zien als hij straks 4 is.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:47

Kitten schreef:
Oke die bles..... toe maar, daar hoeft ie niet op te lopen, maar voor de rest een best veulen, mooi in de maat, mooie hals, degelijk botwerk. Enigste bemerking, een beetje recht achterbeen, maar op de foto's lijkt hij lekker overbouwd, dus ook dat kan nog best wel meevallen. Als ik op zoek zou zijn naar een hengstveulen, zou deze zeker mijn aandacht trekken. En ja mamma is een klassieke, maar ik mag dat wel, hier kun je tenminste ook een wat meer bloedvoerende hengst op zetten, zonder direct massa en bot kwijt te zijn.
Van mij mag hij blijven, deze moet je zien als hij straks 4 is.

Jij zegt wat ik dacht Schijnheilig

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:03

Hoofje kan misschien wat beter maar vanaf deze foto's vind het wel een goed veulen.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:13

ik vind JUIST de bles leuk! Alle paarden moeten tegenwoordig zo min mogelijk aftekeningen hebben, vind ik jammer. ZVolgensmij is het een sterk veulen. En ik vind het zeker geen lelijk paard! Hij zal later wat grover zijn, maar dat vind ik juist wel mooi.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:20

Tja...is ook helemaal mijn type hoor...wat ik er van kan zien vind ik hem schitterend...ik hou erg veel van die sterk gebouwde types.. Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 14:53

Klopt moedertje is zeker niet chique, maar geeft, op deze na, hele chique veulens. Moeder is een Actueel x Goudsmid (ruim 60% Gelders bloed) En het hoofdje van dit veulen is zeker niet wat het KWPN tegenwoordig wil zien. Hij heeft de bels rechter dan zijn volle zus. Die heeft hem van linksboven de ogen tot in het rechterneusgat, je moet er echt van houden.

Vandaag zal ik proberen om eens goede foto's van opzij te nemen. Voor de echte liefhebber is hij eventueel te koop....

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:15

En toch heeft die merrie alles wat ik in een fokmerrie zien wil, maat massa en stevig botwerk. Hier kun je zonder bezwaar een luxe hengst op zetten, zonder een takkenbos over te houden. En oke, jouw veulen heeft geen volbloedkoppie maar dat zou ook niet bij hem passen. Maar er zit een verschrikkelijk mooie hals op, (als de foto's het goed laten zien) met nu al een mooie kap en een mooie aansluiting op het hoofd.
Ik denk dat dit evengoed nog wel een heel chique paard gaat worden, maar dan wel een met veel massa en front. Ja, je zult er nog even op moeten wachten en tussentijds wordt hij waarschijnlijk nog een tijdje echt lelijk, maar aan het eind komt het met deze echt wel goed. Er lopen er nog wel een aantal rond waar ik veel meer op aan te merken heb.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:36

Ik vind het ook een erg leuk veulen. Heel mooi getekend. Ik heb het liefst een paard met vier witte voeten/benen en een bles.

Wie is de vader?

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:09

Mist denk ik toch wel iets aan uitstralling, maar ik vind het een leuk veulen, wordt volgens mij een goed basispaard zeg maar beetje vroeg om te zeggen maar ik zie hem toch zeker wel zz lopen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:12

Het veulen mist absoluut iets!
Het is een beetje het oude type paard, komt denk ik ook mede door moeders.
Is ook niet luxe.
Het is altijd afwachten wat je uit zo'n gelderse merrie fokt.
Ik ben eventueel wel benieuwd naar een actie foto.
Wat voor hengst hebben jullie voor deze merrie gebruikt ?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:34

Kitten schreef:
En toch heeft die merrie alles wat ik in een fokmerrie zien wil, maat massa en stevig botwerk. Hier kun je zonder bezwaar een luxe hengst op zetten, zonder een takkenbos over te houden.


Idd het is een geweldige fokmerrie. Ze fokt nakomelingen met super karakters, goede exterieuren en leuke bewegingen. Twee van haar nakomelingen lopen Z1 dressuur (eentje startgerechtigd Z2), daarvan is er eentje elite en de ander is keur. Ze meet 1.76, dit geeft ze niet aan haar nakomelingen door. Die komen tot rond de 1.68/1.70 en gelukkig maar.

Dit veulen is er eentje van Ooseven, waar we nog een volle zus van hebben staan! In tegenstelling tot deze hengstveulen was dat een (pikzwarte) merrie, ontzettend lux, wel goed de maat en een prachtig front + hals. Iets fijner beenwerk en zeer goede verhoudingen. Ik zal kijken of ik van zijn volle zus ook foto's kan maken. Ze staat in een groep jonge paarden.

Merrie is nu geinsemineerd door Matterhorn, wat vinden jullie van die keuze?

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:21

Ik zou zeggen Doneer maar bij mij Knipoog.. Het is helemaal mijn type paard.. net wat grover dan een ander en zijn hoofdje is echt heel stoer echt uitstraling hoor. ik wil hem wel zien als hij dalijk 4 of 5 jaar oud is... Lachen

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:12

Als ik eerlijk ben vind ik het veulen qua type wel in dezelfde groep
als mijn veulen geplaatst kan worden Bloos
Id niks geen lux-typje, de een loopt ermee weg, de ander loopt er
hard voor weg Haha!
Zelf hou ik wel van wat bot .... maar schrok toch ook wel een beetje
van mijn veulen Bloos! .
Toch zie ik ook wel wat in dit type, heel erg nieuwsgierig ben ik wat
dit soort veulens doen in die 3 jaar die nog volgen en wat dan het resultaat is!!
Misschien is er iemand die ook een olifantje Haha! gefokt heeft en die
eens wat foto's van voor en ná wil plaatsen Tong uitsteken

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:55

Ik mag dat wel een beetje massapaard, zeker voor de dressuur en hij lijkt volgens mij veel op de moeder en die is toch ook niet verkeerd, lekker stevig ding.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 18:14

Hier even snel de foto's van een volle zus van hem. Deze week zal ik eens betere maken, maar hebben jullie even een indruk van haar. Ze was hier ook ongeveer zo'n drie maanden oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:33

LuvdaTossa schreef:
Merrie is nu geinsemineerd door Matterhorn, wat vinden jullie van die keuze?



Komt nu een merrieveulen van Matterhorn x Grosso Z x Abgar xx op de
Sell-veiling volgende maand in Deurne.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:02

Lijkt me een super keus bij deze merrie, gaf bij ons op die klassieke merrie, verschrikkelijk mooie veulens.
Ik zie toch liever dat hengst- als dat merrieveulen.