De Burd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

De Burd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:37

Hallo
Mijn veulen nou ja jaarling staat bij opfok stal de Burd in friesland.Zijn hier nog mensen die daar ook een veulen/jaarling /tweejarige hebben staan???

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:39

Ustinov heeft er 2 jaar gestaan maar is nu weer thuis.
Als Ilindra volgend jaar een merrieveulen krijgt gaat die er ook naar toe.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:24

wembley schreef:
Hallo
Mijn veulen nou ja jaarling staat bij opfok stal de Burd in friesland.Zijn hier nog mensen die daar ook een veulen/jaarling /tweejarige hebben staan???

groetjes


Er staan er 120 a 130. op dit moment in het land.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 09:58

Mijn veulen gaat erheen als ze van de merrie afkan

Ik ben in mei wezen kijken en het beviel me daar prima. De meeste jaarlingen liepen er ook super bij

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:31

Mijn jaarling en tweejarige lopen daar.

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 13:47

Mijn merrie (1jaar)is heel opvallend ze heeft een heel wit hoofd en is voskleurig.
wel leuk dat er meer mensen hier zijn die daar ook hun paardjes hebben lopen

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:20

mijn 2 jarige hengst loopt daar ,verder liep daar ook mijn nu 2 jarige merrie,die had klap gehad van ander paard en moest intensief verzorgt worden,en tja toen was ze al 2 dus maar aan huis gelaten,en er heeft nog 1 winter een veulen van me gestaan,bevalt prima en voor knappe prijzen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:10

De burd is een relatief goedkoop opfok adres.
Zomerdags kan je simpelweg geen beter omstandigheden vinden dan weiden bij De Burd.

De winteropfok is niet ideaal, maar wel prijsgunstig.
Houdt er rekening mee dat er zeer weinig brok wordt gevoerd, eigenlijk alleen kuilvoer, daardoor lijkt je paard wel gevuld maar komt eht in sommige gevallen wat bouwstofjes te kort.
De hoefsmid verschijnt er slechts 2x per jaar. Die zit bij de prijs in, maar mocht je paard geen gelijke hoeven hebben of ontwikkelen, is onderbrengen bij De Burd dus niet perfect. Wel goedkoop.
De stalling is in de open lucht voor de twenters, maar de enters staan in een benauwde loods. Uitmesten gebeurd wel regelmatig, maar vaker wel dan niet staan de paarden in pure mest met urine.
Ze overleven het wel, toch is er ook wel uitval bij De Burd.

De keerzijde van de medaille mag in deze zeker ook wel getoond worden. Maar zomerdags: perfect.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:00

Dan heb ik je paardje volgens mij gezien Wembley die viel idd nogal op Haha!

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 18:04

ja is wel stoer he zon wit koppie.moest er zelf wel aan wennen.want moeder en vader zijn allebei bruiner dan bruin.hahaha

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:45

Onze Velvet staat er ook, we zijn toevallig net terug van onze rondreis door nederland en ook de Burd stond op onze route Knipoog . Gaat prima met haar, ze ziet er goed uit OK dan! . Even bij vermelden dat er in de wei ook gewoon likstenen bijgelegd worden, die van mij was hem vandaag ernstig aan het mishandelen Haha! . Die dingen zijn niet alleen om aan te likken volgens haar, je kan er ook prima op staan Schijnheilig .

De veulens staan idd in een grote binnenstal, de jaarlingen in de buitenloopstal net als de twenters. Ze krijgen idd kuilgras en alleen de veulens krijgen biks gevoerd in de winter.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:29

Tiffy schreef:
Onze Velvet staat er ook, we zijn toevallig net terug van onze rondreis door nederland en ook de Burd stond op onze route Knipoog . Gaat prima met haar, ze ziet er goed uit OK dan! . Even bij vermelden dat er in de wei ook gewoon likstenen bijgelegd worden, die van mij was hem vandaag ernstig aan het mishandelen Haha! . Die dingen zijn niet alleen om aan te likken volgens haar, je kan er ook prima op staan Schijnheilig .

De veulens staan idd in een grote binnenstal, de jaarlingen in de buitenloopstal net als de twenters. Ze krijgen idd kuilgras en alleen de veulens krijgen biks gevoerd in de winter.


Likstenen = goed
Maar eh... enters, veulens... dat is maar net wanneer je gaat kijken.
Wat in september voor veulen doorgaat is in februari immers een enter Knipoog

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:35

Wij hebben daar regelmatig paarden lopen .

Afbeelding



.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:07

haha nou goedkoop,...heb net brief gekregen dat jaarpijs 40euro omhoog gaat vanaf sept,dan is mijn paardje misschien al weg maar toch he

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:11

En wat betalen jullie nou precies voor een jaar, of word het anders berekend? zomerperiode en winterperiode ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:26

Ik betaalde 260 euro per 4 maanden maar dat kan nu best veranderd zijn.
Ustinov is nu een half jaar thuis.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:19

Zelfs met de verhoging van 40 euro op jaarbasis blijven ze een van de goedkopere adressen.
Dacht dat ze bij betaling ineens € 740 euro per jaar rekenen, dat zou dan nu 780 euro worden. All-in, dus incl ontwormen, enten, hoefsmid.
Blijft TE goedkoop voor kwaliteit in met name ontworming en hoefsmid.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:25

even briefje erbij gepakt,is nu 780 euro per jaar,tja duur is t niet,niet duurder dan thuis houden,maar ze staan er altijd goed bij.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:26

Dees schreef:
Zelfs met de verhoging van 40 euro op jaarbasis blijven ze een van de goedkopere adressen.
Dacht dat ze bij betaling ineens € 740 euro per jaar rekenen, dat zou dan nu 780 euro worden. All-in, dus incl ontwormen, enten, hoefsmid.
Blijft TE goedkoop voor kwaliteit in met name ontworming en hoefsmid.


Het is nu 780,- euro per jaar, te voldoen 260,- euro per 4 maanden. Hoorde het ook net van mijn vriend dat de prijs omhoog gaat, dus dan wordt het 273,33333 per factuur Verward . Die van mij staat er nog maar een half jaar en dan komt ze gezellig weer naar huis.

Velvet heeft trouwens als veulen bij een andere opfok gestaan, die bekant de hemel op aarde voor haar beloofden en waar we onze rekening dan ook flink voor mochten plunderen. Tja, het resultaat liet te wensen over, ik sta nu niet voor niets bij de Burd Knipoog .

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:28

nee hoor de maand sept tot jan word 270 ipv 260 en jan tot mei word 280 ipv 260 en mei tot sept word 270 ipv 260
zo staat het in briefje tenminste

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:48

Dees schreef:
Zelfs met de verhoging van 40 euro op jaarbasis blijven ze een van de goedkopere adressen.
Dacht dat ze bij betaling ineens € 740 euro per jaar rekenen, dat zou dan nu 780 euro worden. All-in, dus incl ontwormen, enten, hoefsmid.
Blijft TE goedkoop voor kwaliteit in met name ontworming en hoefsmid.


Wij zijn voordat Ustinov naar de Burd ging bij 7 of 8 opfokbedrijven geweest. De prijzen liggen er over het algemeen een stuk hoger, terwijl de kwaliteit er niet naar is.
Je weet wat je krijgt bij de Burd en wil je extra ontwormingen of de hoefsmid wat vaker is dat geen enkel probleem, je betaald daar gewoon wat extra voor, hetzelfde geldt voor bijv. cribox in de staart en manen.
Ik vond de hoeveelheid brok (+zeewier) ruim voldoende, Ustinov heeft er daar geen dag slecht uitgezien en we zijn zolang hij daar stond elke maand wezen kijken.
De veulen/jaarlingenschuur vind ik trouwens niet bedompt, er zit gewoon een open nok in en grote open deuren.

Op het bedrijf waar jij Weelde hebt staan zijn we een keer naar een paard wezen kijken, helaas hebben ze ons toen niet verteld dat er droes op stal heerste zodat we daarna direct weer naar huis konden en geen andere paarden meer konden gaan bekijken.
Dat vond ik toen bijzonder vervelend.
OK, er kan altijd een keer droes uitbreken, maar zeg dat dan gewoon eerlijk dan waren we een paar weken later gekomen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:02

Dat laatste ben ik met je eens, dat had men horen te vertellen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:08

Ik heb nu ook gekozen voor een opfok met iets meer betutteling, gewoon omdat ik daar met een geruster hart weg ga.

Voorheen hadden wij de paarden altijd bij Gouda staan, ook naar volle tevredenheid hoor.
Ze deden het daar heel goed, kwam er voor een paar jaar terug achter dat onze Fries bijna 2 jaar in dezelfde groep heeft gelopen als On Top, en die doet het toch ook niet verkeerd *LOL*

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:08

Ik heb mijn jaarling (voshengstje met grote bles en 3 witte benen) ook bij de Burd staan en uiteraard heb ik eerst ook bij een aantal andere opfokbedrijven gekeken. Ik had bij de Burd gelijk een goed gevoel. Verder vind ik die mensen oprecht!

Wormenkuren en hoefsmid vind ik ook te weinig, maar dat is te regelen.

Ik ga volgende week weer eens bij hem kijken!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:38

gewoonIsa schreef:
Verder vind ik die mensen oprecht!

Wormenkuren en hoefsmid vind ik ook te weinig, maar dat is te regelen.


Die oprechtheid zal je bij veel meer friese bedrijven kunnen ervaren, 'men' heeft hier over het algemeen wat minder praatjes. "een woord is een woord" geldt hier letterlijk, de Fries is trots op zijn woord.

Dat er iets geregeld kon worden tav ontwormen en bekappen was in het voorjaar van 2003 niet zo. Ik heb er toen letterlijk naar gevraagd.

Overigens; dat tehuis waar [naam verwijderd] nu woont zal ze ook vandaan gaan; ik wil het nog beter, zeker mbt hoefverzorging (ze groeit een bokvoetje) (zelfde hoefsmid als bij De Burd).

De BUrd is een prima bedrijf als je niet veel eisen hebt tav vooral hoefverzorging, de prijs hoort bij de kwaliteit.
Maar daarom meld ik het ook: voor die relatief te lage prijs mag je gewoon geen superkwaliteit verwachten. Je krijgt waarvoor je betaald.