Weet iemand wie de vader van Deborah is???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Weet iemand wie de vader van Deborah is???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:46

Hayhay Bokkers!
Misschien hebben jullie mijn topic gezien bij [ITP] {familie.....??}, dat gaat over Kevin en Deborah.
Ik vindt ze namelijk heel erg op elkaar lijken en ik denk wel dat ze familie zijn!
Ik had het nagevraagt op stal en ze zeiden dat ik eerst moest weten wie de vader van Deborah is en misschien ook nog de moeder.
Hier wat info over Kevin:
KWPN-tuiger 12½ jaar +/-1.74m en hij staat op manege Sandevoerde te Zandvoort.
Ik heb niet veel info over Deborah, maar ik weet dat zij hetzelfde ras is en ongeveer ook zo groot, maar ik weet niet hoe oud ze is en waar ze nu staat. Ze stond op manege Valkerbos maar die is gesloten dus is ze waarschijlijk verkocht.
Maar kan iemand misschien achterhalen wie haar vader en moeder is?
Alvast heel erg bedankt!


P.S. Hier nog even de foto's van Kevin en Deborah;

Afbeelding
Kevin

Afbeelding
en Deborah!

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 13:21

of weet iemand op welke site ik zoiets kan opzoeken?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:04

dit valt niet te achtehalen. alleen met dna onderzoek, maar dat gaat een hoop centjes kosten. aangezien ze ook geen database met dna bestanden van paarden hebben. Dus het is en blijft een gok.

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 12:11

nobody knows it?

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:14

hahaha, toen ik de titel las, Deborah? zo heet k zelf:P

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:02

Myrz schreef:
nobody knows it?

en met zo weinig info kom je er denk ik ook nooit achter Knipoog

Alleen met DNA onderzoek is dat mogelijk... maar dat is nogal onzin als je er geen fok-belangen bij hebt want het is echt verschrikkelijk duur
En als je verder niets over zijn stamboom, verleden, voorouders, fokkerij, ras weet kom je absoluut niet verder... sorry Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:30

de oude eigenaars bellen , als er papier bij zit zullen ze dit wel weten

verder is het denk ik zoeken naar een speld in de hooiberg

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:21

crossmonster schreef:
de oude eigenaars bellen , als er papier bij zit zullen ze dit wel weten

verder is het denk ik zoeken naar een speld in de hooiberg


dat is het zeker!
maar als iemand nou het nummer van de eigenaar had.........!
dan zou ik dat graag willen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:33

Het nummer zou jij toch moeten weten, weet je een naam en woonplaats? Dan kun je al een heel end komen, kijk op telefoon.nl en je vind er zo een telefoonnummer bij. Je kunt evt. naar het kwpn bellen/schrijven met foto's en aftekeningen enz. Misschien dat ze 'm ergens nog hebben staan.
Maar het is al eens gezegd en zal het nog maar eens zeggen als je verder niks weet over evt. vaders/moeders/eigenaren/leeftijd of ras moet echt ontzettend veel geluk hebben wil je een antwoord krijgen.
Overigs heb ik ook al een een paard gezien, wat destijds erg op mijn paard leek. Zeker al zo'n jaar of 6 terug, maar het was compleet geen familie, maar echt hetzelfde hoofd en al, ze kunnen op elkaar lijken, maar hoeven natuurlijk echt geen familie te zijn.
De bles lijkt, maar ik heb het idee dat Deborah sjieker is. Als ze papieren hebben en Deborah stamboomnaam is, dan is ze van 1985 bij het kwpn. Kevin van 1992, zou evt. zoon kunnen zijn. Ga het na bij die maneges, probeer bij die gesloten manege in de omgeving na te vragen waar de eigenaarn aar toe is gegaan, je kunt ook nog het kbk vragen, of zij je een naam/adres kunnen geven. Maar dat laatste betwijfel ik of ze dat geven. Als je echt antwoord hier op wilt krijgen, dan zul je echt het al het mogelijke moeten gaan doen, dus bellen, rondvragen, bellen, onderzoeken enz.. Vraag na wie de ouders zijn van Kevin en zijn moeder, ga aan de hand van het stamboeknummer van Kevin z'n moeder een nakomelingenoverzicht aan vragen en doe dit evt. ook voor z'n oma en de verder moederlijn, maar die kan alleen als je Kevin (kwpn) papieren heeft, en zo kun je elke keer weer van andere nakomeling die gegevens opvragen, totdat je bijv. een merrie uit 1985 zie staan. Het kost tijd en het is onzeker of je daadwerkelijk er ooit achter komt, maar bellen,vragen, rondrijden, vragen, bellen, schrijven enz. Je kunt het denk ik beter via Kevin proberen te achterhalen in de hoop ergens in zijn familie een D merrie tegen te komen. Bel evt. met de fokker van Kevin. Succes! Vragen over een stukje onduidelijke tekst zijn welkom Haha!