PODO of niets??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:30

Mijn veulens krijgen niets bijgevoerd. In de winter alleen wat brok en kuil omdat de wei dan kaal is. Verder niets, en in de zomer al helemaal niet.

Geen brok maar onbeperkt kuilgras vind ik beter voor jonge paarden, dat ze wat schraal zijn is helemaal niet erg. Jonge paarden die hard groeien zou ik juist geen brok bijvoeren, dan maar wat aan de schrale kant. OCD later ben je ook niet blij mee!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:36

youngster schreef:
Sja mijn jaarling is ook aan de schrale kant.. krijg je ook met geen mogelijkheid dikker, maar krijgt toch echt wel brok bijgevoerd..

Is er al eens onderzoek naar gedaan?? Oftewel wetenschappelijk bewezen dat jonge dieren geen brok nodig hebben..


Bel de waiboerhoeve maar eens op, die kunnen je zat vertellen over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:03

Katja schreef:
Komt omdat alles wat je erin stopt in de hoogte gaat ipv in de breedte.

Ik weet niet waar jij je HAS opleiding gevolgd hebt Viennanova maar bij ons werd er op gehamerd dat je niet teveel mocht voeren aan sterk groeiende dieren.

Geldt niet alleen voor paarden maar ook bv voor honden.

Dit wil niet zeggen dat je een beest moet uithongeren maar overvoeren gaat gewoon snel met het jonge spul.


Daarom toch gewoon onbeperkt kuilgras van goede kwaliteit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:17

Viennanova schreef:
En over brok met PODO, tja Pavo zegt dat het effect heeft. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook voer.

Pavo verkoopt die zooi, natuurlijk zeggen die dat het effect heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 95 bezoekers