Laverno (Lanciano x Pik Bauer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:15

Is deze hengst toevallig in België gefokt in de omgeving van Maldegem?



petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:40

Nee, maar ik denk dat ik de fokster weet. Iemand die ik ken die nog vroeger voor dezelfde vereniging als ik reed voordat ze verhuisde naar Maldegem had een Pik Bauer merrie. Ze heeft een hele tijd sperma verdeeld voor het St-Ludwig waar toendertijd Lanciano stond. Ik weet dat ze met die merrie een aantal Lanciano veulens heeft gefokt. Het was een best mooie merrie maar absoluut niet van de gemakkelijkste qua karakter om te rijden. Het was ook een nerveuze merrie als ik me goed herinner. Ik vind wel dat deze hengst heel goed op Pik Bauer zelf gelijkt. Hij heeft in elk geval dezelfde bovenlijn zoals hij hier op deze foto staat en ik foto's gezien van Pik Bauer in dezelfde stand als deze hengst. Wel verbaasd het mij dat ze met Duitse papieren heeft gewerkt. Ik had verwacht dat ze al haar veulens in het BWP stamboek inschreef. Blijkbaar heeft ze ingezien dat haar veulens met Duitse papier meer waard zijn. Slim van haar en heb nu nog meer respect voor haar. (als het de persoon is die ik denk).

Wat weet je over de hengst zelf ben nu wel heel nieuwsgierig maar ik blij dat er nog streekgenoot succes in het buitenland heeft.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:15

met wat zoekwerk kwam ik op dit station:

Weber, Hans-Willi, Dorper Weg 35, 40629 Düsseldorf Tel. 0211-244020 od. 0177-2440200 (www.pferdezentrum-uhlenhof.de) • Laverno DE 343437009197, B, 168 cm, v. Lanciano - Pik Bauer Reitpferd (F) • Precioso DE 341410858296, B, 170 cm, v. Pit I - Frühlingsball

Vind alleen de hengst niet terug op die website.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:29

Heb ondertussen op een engelstalig forum van Westfaalse paarden navraag gedaan benieuwd wat ik van antwoord krijg. Ofwel contact opnemen met dat dekstation misschien weten zij waar hij nu is.

Waar heb je die info over hem gevonden?

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:21

Wel wel ons aller Siska heeft ook een goedgekeurde hengst gefokt. Ben benieuwd of ze het zelfs weet. Tjonge West-vlaanderen gaat nog beroemd worden met zijn fokkers. Haha! het is dus de dame die ik dacht.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:42

Redelijk goed al is het nu wel al een hele tijd geleden dat ik haar heb gezien. Ik wil wel eens haar adres opzoeken hoor in oude folders van het St-ludwig. Misschien staat daar een e-mail of telefoonnr bij. De laatste jaren dat ik wedstrijd reed, reed zij voor de vereniging van Westkapelle. Zal proberen haar adres op te zoeken vanavond. Mocht ze het niet eens weten dat de hengst is gekeurd voor dekdienst feliciteer haar namens wil je.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:58

heb je een pb-tje gestuurd met de gegevens die ik gevonden. Hopelijk zijn ze nog steeds goed.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:07

bedoel je dat hij niet meer in Duitsland staat maar in de VS of zo?

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:25

Ach, helaas vinden noch ik noch Rhea hem echt terug.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:24

Nee, haar man heet Frank. Haha!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:11

Zelfs geen antwoord gekregen tot nu toe op Duits forum. Het topic is al door 25 mensen bekeken maar niemand die antwoord. Zou hij niet meer dekken misschien?

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:42

Ik vrees dat we dan zullen zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik heb een mailtje gestuurd naar dat dekstation dat vermeld stond. Benieuwd of ze zullen antwoorden. Ben nu nl razendnieuwsgierig geworden.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:59

volgens iemand op een duits forum stond hij vorig jaar nog op dat station. Nog geen antwoord van dat station teruggehad op mijn mail.

Heb je Siska nog kunnen bereiken?

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:52

Ofwel zit die hengst in de sport en wordt hij voorlopig niet gebruikt voor dekdienst. Maar misschien heeft Rhea meer nieuws kunnen halen bij de fokster.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:19

Volgens een Duitser in elk geval vorig jaar nog maar dit jaar is hij echt niet meer te vinden. En antwoord van dat dekstation heb ik ook niet gekregen Boos! . Ze zouden toch op z'n minst eens kunnen laten weten of hij nog bij hen is of dat verkocht is.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:59

Rhea, iemand antwoorde mij op een Duits forum dat Laverno dit jaar in de M-klasse van de dressuur loopt. Iemand anders zou mij een telefoonnummer bezorgen van de eigenares ofwel van zijn dekstation. Weet het niet meer en mijn Duits is ook niet meer wat het geweest is (en dat was al niet veel Clown ).

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:00

dat op horse-gate. De site van Bernd Eylers. Ik dacht dat dit forum meer kans had op info dan een engelstalig forum. Misschien kan jij het topic daar verder opvolgen en rechtstreeks info vragen. Jouw duits zal wel stukken beter zijn dan dat van mij.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:17

Hoopte vandaag de fokster van Laverno tegen het lijf te lopen in Torhout op de paardenmarkt maar ik heb haar daar helaas niet gezien bij de warmbloeden. Wilde haar het hemd (of bloes) van het lijf vragen voor jou maar ja dat kon nu niet jammer Huilen .

Ach wat het Duits betreft dan helpen we elkaar wel hé Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miszblueeyes, Naat3, Natashaa, Sewri en 86 bezoekers