Mini bijeenkomst van jong kwpn leden uit regio FR.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Mini bijeenkomst van jong kwpn leden uit regio FR.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 23:58

Vandaag was het dan zover, dat de jong kwpn leden uit Friesland bij elkaar mochten komen, om te praten over wat de leden en regio Friesland voor elkaar kunnen betekenen.
De opkomst was laag en ik kan jullie verzekeren dat het de moeite waard was om hier te komen.
Omdat Bokt al voor veel opschudding had gezorgd waren er 2 leden van het ‘hoofd orgaan’ van jong kwpn bij de bijeenkomst aanwezig. Schijnheilig
Op 1 bokker na waren de leden van jong kwpn voor mij onbekend.
Met Merilyn ben ik naar Weert en naar de HK geweest, zodoende had ik daar al andere gezichten gezien.
Maar nu dus in mijn ‘Heitelân’ waar bij sommigen bang waren dat we Fries zouden gaan spreken.

Dhr. Hovinga kwam een beetje te laat, maar dit werd keurig opgevuld door de secretaris Dhr. Santema.

Maar nu dan wat wij als leden kunnen doen.

Als eerste kunnen we leren om een ondersteunende rol te krijgen bij keuringen, dit kan niet zomaar, want om paarden voor te brengen, aandrijven etc. vergt veel ervaring en leermomenten.
Kwpn Friesland wil energie steken in die leermomenten, bijvoorbeeld ons de gelegenheid te geven om te helpen bij het oefenen met vrij springen.
Zoals dat altijd werd gedaan op de manege in leeuwarden.
Of met z’n allen naar Minne Hovinga gaan die ons zal helpen en iets gaat uitleggen over het keuringsklaar maken van paarden.
En aanmelden bij studie groepjes van de verschillende regio’s die Friesland kent, om zo kennis te maken met de vele fokkers die Friesland kent (ja ff promoten moet kunnen Tong uitsteken )

Daarnaast is het natuurlijk erg leuk om elkaar te leren kennen om zodoende meer mensen uit Friesland op andere jong kwpn activiteiten te krijgen.

Wat ik nu ook graag zou willen weten van andere jong kwpn leden is van wat er in Apeldoorn is besproken aan ideeën, om het op 1 lijn te krijgen.

Misschien kan ik die tips weer doorspelen.

Jong kwpn is een goed initiatief zoals ik het hoor en inmiddels ook al wat weet, ik vind het belangrijk dat er niet alleen naar het kwpn paard wordt gekeken, maar ook naar waar de successen vandaan komen. Zoals bij andere rassen en stamboeken vandaan, Holstein, Oldenburg, SF, etc.
En het is een uitstekende manier om toe te treden tot de fokkerij wereld die in mijn ogen geen grenzen kent.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:17

Op 21 juni (als ik me niet vergis) is de bijeenkomst van Regio Groningen, ben benieuwd wat ze voor leuke activiteiten voor ons in petto hebben! Vind het ook een heel goed initiatief, waar ik me uiteraard volledig voor in wil zetten. Alleen maar leerzaam, om overal mee te helpen en van te leren!

Wat voor dingen wil je weten, die er in Apeldoorn zijn besproken? Het ging vooral over de komende activiteiten, reglementen en dergelijke.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:23

En nu gaan we ook echt wat kleine dingetjes onderling organiseren in Friesland, er zijn hier genoeg paardenmensen waar je nog ontzettend veel van kunt leren Haha!

Als eerste zal ik me even lid maken van het JongKWPN Schijnheilig

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:07

Komt er ook een regio drenthe?? Verward

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:11

pajidin schreef:
Komt er ook een regio drenthe?? Verward


Dat moet je even informeren bij dhr. Lanting lijkt mij! Ik kreeg anderhalve week een schriftelijke uitnodiging, gericht aan de JongKWPN leden regio Groningen. Op 21 juni gaan wij bespreken hoe we kunnen helpen bv. tijdens keuringen. De keuringen beginnnen al snel, dus dan lijkt het me dat je regio Drenthe binnenkort ook zo´n avond organiseerd(?).

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:22

En als je nou niet lid bent van het KWPN van jou regio?? Of sturen ze dat naar alle jongkwpn-ers ongeacht of je lid bent of niet?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:24

Volgens mij wel, ik heb ook een uitnodiging gekregen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 21:09

Leuk dat er zoveel belangstelling voor is!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:26

YvonneS schreef:
En als je nou niet lid bent van het KWPN van jou regio?? Of sturen ze dat naar alle jongkwpn-ers ongeacht of je lid bent of niet?


Alle JongKWPNners in die regio krijgen een brief. Ik was nog niet lid maar heb via mijn contacten Schijnheilig de uitnodiging door gekregen Haha!