Topas x Seclusive

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 19:48

Wie heeft er ook een paard van Topas of een Seclusive? Van topas hoor je wel een aantal dingen, maar ik heb eerlijk gezegd nog weinig gehoord van een Seclusive. Wie weet hoe deze hengst is geweest? Ik vind dit namelijk leuk om te weten OK dan!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:51

Seclusive ken ik niet...ik ben even voor je gaan zoeken, maar kan nix vinden!weet je toevallig wat voor stamboek hij staat ingeschreven?
Ik ken wel een afstammeling van Topas, zeer goed springpaard, veel vermogen en erg voorzichtig!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:39

Topas: net wat Princess zegt, heel goed springen vaak, blijven van de balken af. Heb je zelf wat meer info. over Seclusive? Heb het idee dat ik er wel eens van gehoord heb, maar het kwartje valt niet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:37

Ik heb een Topasmerrie. Vreselijk grappig en vriendelijk beest, maar wel zeer karaktervol en eigenzinnig. Lomp en onbehouwen in de omgang, dat schijnt van moederskant te komen (Bredero). Ze kan fanatiek springen, maar is nooit in de sport uitgebracht.
Ze is bruin met een kolletje en een dikke bos manen.
Het is een echt gezelligheidsdier, niet bij mens of dier weg te slaan!

Ze kan ook goed bewegen, een zeer ruime stap, een ruime tactmatige en met veel veer gezegende draf en een krachtige galop. Het zou allemaal wel wat flitsender en elastischer mogen.

De merrie is behoorlijk fors gebouwd en wat kortbenig.

Ze heeft een zoon van Voltaire, die is nu negen jaar en springt onder een Young Rider in Oostenrijk.

Seclusive xx is een engelse volbloed, een schimmel.

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 17:37

In ieder geval leuk dat jullie reageren....Van topas is inderdaad wel het een en ander terug te vinden. Over Seclusive Z heb ik nog weinig kunnen vinden. In mijn paard haar papieren staat in ieder geval het volgende:
Seclusive Z XX, 4079 VRH, geen idee wat dit inhoudt... Zijn vader is Secretariat, 4073 VRH, zijn moeder is exlusive dancer... Ik hoop dat jullie hier wat wijser uit kunnen worden... Als je foto's van haar wilt zien, dan staat dat bij ITP, lieve fotos van lieve, door punky erop gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:42

Zelf heb ik een topas zadelmak gemaakt en L gesprongen.
heerlijk beest, met zo ontzettend veel vermogen.
Bijna altijd foutloos. was in het begin wel een kijkerd, niet op de hindernissen, maar alles om hem heen.

later heeft dat paard een paar keer goed nationaal gelopen maar helaas een blessure opgelopen en niet meer verder gekomen in de sport.

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 18:20

Ik ben eigenlijk nog niet zolang geleden begonnen met springen, wel zonde want ze kan het super goed en ze vindt het ook heel erg leuk... Maar ze is nu kreupel geweest en moet nog maar afwachten wanneer ik weer kan springen

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:30

Er bestaat nog een Seclusive! zoon van Exclusive, die vervolgens weer een zoon van Ferro was. Exclusive leeft helaas niet meer (aan koliek gestorven).

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:23

Seclusive XX van secretariat heeft een tijdje in belgie gestaan en is toen verkocht naar Ierland!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:55

Leeft hij eigenlijk nog wel, want hij moet onderhand toch een eind achter in de twintig zijn. Ik heb hem wel gekend en ook een keer met hem gefokt.
Hij stond toen inderdaad in Belgie op de Radhja hoeve. Het overigens zeer mooie hengstveulen is later terug verkocht aan de hengstenhouder.
Hij heeft inderdaad maar heel kort in Nederland gestaan, want hij werd door het KWPN niet goedgekeurd ivm onvoldoende sperma. Ik vond het zeker voor een volbloed, een super mooie (Schimmel) hengst. Ook doordat het KWPN hem niet wilde hebben, heeft hij hier in Nederland niet veel kansen gehad. Cees van Arkel ( inmiddels ook overleden) fokte inderdaad vrij veel met hem en ik meen dat hij ook de fokker was van Exclusive.
Seclusive XX ( Ik kan me niet meer herrinneren of hij nu van oorsprong Iers of Amerikaans volbloed was) had een vrij indrukwekkende rencarriere achter de rug en schijnt in die periode een ongeluk gehad te hebben waarbij hij met beiden voorbenen onder de klep van de veewagen terecht is gekomen. Het is allemaal redelijk goedgekomen, maar de rennerij was over. Volbloed trainers kunnen je waarschijnlijk vel meer vertellen.

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 18:55

heb je misschien een idee hoe ik met volbloed trainers in contact kan komen? Want ik vind het allemaal wel heel erg leuk om te weten...

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:58

Ik denk dat je wel meer kan vinden op http://www.volbloeds.nl daar staat veel over volbloeds! Anders kan je ook mailen naar haar toe. Veel succes.

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 20:26

Bedankt ik ga het gelijk proberen

nancy_dr
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:33

hoi
ik heb alle info over seclusive want die is namenlijk van ons (stal de radjahoeve)
hij is ondertussen 30j en geniet nog elke dag van zijn pensioen.
als u nog verdere info over onze seclusive wil dan kan dat altijd.
u kan mij bereiken via mail (nancyderop@hotmail.com of radjahoeve@hotmail.com)
kijk ook eens op www.geocities.com/nancyderop daar staat ook nog info over seclusive

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:52

ik heb een merrie van balzflug x seclusive xx kijk maar eens op www.mansolein.com paarden-fokerries en dan Soraya

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:57

Ik heb een keer een nakomeling van Seclusive gekend,dat was een ontzettend mooi paard,donkerbruin die erg goed kon lopen,erg tactmatisch,ik geloof dat ie ook aardig kon springen.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:17

Ik zat van de week in oude Hoefslagen te kijken en zag een advertentie voor Seclusive met wat foto's, ik heb de Hoefslag een dag lang open laten liggen op die pagina om van hem te kunnen genieten. Wat een pracht beest.
Geweldig vakantie, zo kom je nog eens aan je oude tijdschriften toe, ik ontdekte dat ik zelfs nog een Hoefslag had liggen van 1975. Wie wat bewaart, die heeft wat .

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:10

Kan even die betreffende Hoefslag niet vinden, maar dit is een volle broer van Seclusive, die niet zoveel op hem lijkt:
Afbeelding

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:25

ik kan er toch wel wat punten in terug vinden hoor.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:51

wij hadden een topas op stal staan is met 2 mensen zz springen geweest is inmiddels naar america verkocht

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:46

ik heb Topas zelf verzorgd!!!!!

niet zo heel lang hoor, ik liep stage op de stal waar hij staat, en heb hem een aantal weken mogen verzorgen, ik vond t in elk geval een geweldig leuk dier

zoooooo'n lief dier, altijd in voor grapjes , maar soms wel wat kijkerig....

nancy_dr
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:42

Himyar schreef:
Ik zat van de week in oude Hoefslagen te kijken en zag een advertentie voor Seclusive met wat foto's, ik heb de Hoefslag een dag lang open laten liggen op die pagina om van hem te kunnen genieten. Wat een pracht beest.
Geweldig vakantie, zo kom je nog eens aan je oude tijdschriften toe, ik ontdekte dat ik zelfs nog een Hoefslag had liggen van 1975. Wie wat bewaart, die heeft wat .


moest je het tijdschrift terug vinden waar onze seclusive in staat zou je dan eens kunnen zeggen van wanneer die was? en zou je de foto's dat er dan is staan ook eens aan mij kunnen bezorgen.
er is vroeger zo veel over onze seclusive verschenen dat we alles niet hebben bijgehouden maar wij zijn nog altijd op zoek naar alle info. over hem.
al bedankt voor de moeite

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:54

Heb me zojuist de blubber gezocht in mijn jaren 80 en 90 Hoefslagen, maar kon de advertentie niet vinden.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:54

Lekker oud topic, maar toch... Ik heb een jonge Haarlem x Seclusive, een halfzus van Soraya van Mansolein kwam ik net achter .

Afbeelding

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:23

Iemand bij mij op de manege heeft een Topas, om eerlijk te zijn is dat echt een heel erg lelijk beest, hij is 1.70 heel erg grof gebouwd kortbening voor dat lichaam dat hij heeft, groot grof hoofd, loopt zeer lomp en of ie kan springen weet ik niet.
Maar de andere Topassen die ik heb gezien verbassen me, die zijn wel echt mooie voorzichtig springende paarden.