Ubaldi??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:02

Ik vind het nogal niet een dekgeld voor een AES hengst zeg...
Daar kan je ook een bewezen hengst voor krijgen (Of een jonge welke aan alle KWPN eisen voldoet)


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:30

RUBYWHITE schreef:
Zou jij een aantal kunnen opnoemen in die prijsklasse sjuimpje? De meeste hengsten van het kwpn (jonge hengsten) die ik ken zitten al voor het eerste dekjaar op € 700 euro of hoger. Ik ken alleen Equador die op 550 zit...

Bustron is volgens mij ook maar 500,
Haarlem is 675, Turbo Magic is nu 650, maar vorig jaar (in zijn eerste jaar) meen ik nog 550.
Dday is 650, Elcaro 700, Parcival 550, Jackson 700, Nero 680, Regino 600, Troy 700, Jumbo Jet 700, Mondriaan 700, Koss 550.
Om er maar een paar te noemen die onder de 700 zitten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:48

Harcos 450, Hemmingway 700, Calypso 650, Landon 650, Sit this one out 650.
En dit zijn alleen diegene die ik nu even snel kon vinden, 'in de lande' zijn nog veel KWPN ggk hengsten welke nauwelijks nog gepromoot worden en waarvan ik zeker weet dat het dekgeld ook rond bovenstaande bedragen zit.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:41

Misschien komt hij uit een Sandro Hit x Donnerhall x Rubinstein x Amor merrie? Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:27

Ubaldi is toch ook niet commercieel? Je krijg er niet eens een fatsoenlijk papier bij.

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:48

Koss is anders Amor, Doruto en Goudsmid in 1 hengst, dat vind je verder nergens.

Ik weet inderdaad dat de meeste hengsten duurder zijn, alleen werd mij gevraagd in die prijsklasse eens wat op te noemen. In enkele minuten kwam ik al met dat rijtje, ik weet zeker dat er voor ieder wat wils bij zit.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:05

Citaat:
Landon kort samengevat: ruim voldoende ontwikkelde, lang gelijnde veulens met ras. Het fundament zou correcter gesteld moeten zijn. Ze draven met front, souplesse en voldoende ruimte.

Vind ik niet verkeerd hoor, dat je er weinig van gezien heb kan wel kloppen met maar 128 nakomelingen.

Citaat:
Sit this one out kort samengevat: uniforme collectie, langgelijnde, rijtypische veulens met een best fundament. De bewegingen zijn goed.

Hoef je je ook niet voor te schamen, verder heeft hij ook Highline gebracht.

Citaat:
Bustron kort samengevat: goed ontwikkelde rijtypische, sjieke veulens, die in beweging achter sterker zouden kunnen zijn.

En: Stap 9, Draf 8, Galop 8.5

Citaat:
Recruut: Met name in het bewegingspatroon liet de hengst Recruut - destijds de verrichtingskampioen - zien verbeterend te kunnen optreden.



Dusss

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:06

Ilindra"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Koss is anders Amor, Doruto en Goudsmid in 1 hengst, dat vind je verder nergens.

Momenteel zit het in Ilindra Tong uitsteken
[/quote]
Volgend jaar Lisa met Montecristo dekken Cool

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:30

Je kan ook nog 2 jaar wachten, ik verwacht veel van een jonge Flemmingh x El Corona Schijnheilig
Die hoeft het eerste jaar nog niet veel te kosten en voor jou maak ik een speciaal introductieprijsje Nagelbijten / Gniffelen

Alabastro,
ik zie in de praktijk dat het toch anders uitpakt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:20

Ze zijn wel vergelijkbaar, want 'ondanks' dat ze Gelders gefokt zijn, kunnen beide echt veel toevoegen aan een rijpaard. Bijv. Cabochon is toch ook voor de Gelderse richting ggk?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:25

Ik heb het niet over het Gelders paard in zijn algemeen,
ik heb het over specifiek die 2 hengsten die op veel punten een rijpaard kunnen aanvullen. ik zeg nergens dat dat gelijk voor elke Gelderse hengst opgaat.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:59

Pipo, jij hebt hengsten als Ferro en Jazz voor ogen, commercieel klinkende namen,
ik doel op hengsten welke bij het KWPN voor het leven goedgekeurd zijn, dat zijn ze niet omdat ze brandhout nakomelingen hebben.
Ik had 'bewezen' misschien anders moeten formuleren.

Het gaat mij om het feit dat ik niet naar zo'n hengst zou stappen, omdat bij het AES er gewoon veel minder bekend is over de achtergrond en van zo'n jonge hengst ook nog helemaal geen prestaties bekend zijn, ook al is het een prestatiestamboek. Bij het KWPN hebben de jonge hengsten een zware test doorlopen, onder niet de minste ruiters en met in mijn ogen zeer bekwame keuringslieden.
Daarom mijn punt: Waarom voor zo'n dier kiezen, waarbij je een papier krijgt van een commercieel onintressant stamboek, waarbij er nog geen eigen prestaties zijn, waarvan we nog niets weten van zijn nafok...
Normaal zou je dus zeggen: Hij is voordelig, alleen gaat dat dus nu ook niet op want in deze prijsklasse zijn er dus wèl KWPN hengsten te vinden die wel aan bovenstaande punten voldoen.


Een fatsoenlijk papier noem ik een papier van een stamboek met bewezen nakomelingen. En dat gaat tot op heden nog lang niet op voor het AES.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:10

Het maakt ze wel degelijk verbeterend vererfers, anders zouden ze niet voor het leven goedgekeurd worden
Daarvoor heb je tenslotte de keuringen op nakomelingen.

Nogmaals:
Gelderse met een tuigtypische achtergrond zijn naar mijn mening wat betreft hun toegevoegde waarde niet te vergelijken met Gelderse met bewezen dressuurverervers in de pedigree zoals dus Amor, Doruto en Goudsmid. Dus dat lijstje met die uiteenlopende Geldersen slaat als een tang op een varken.
Het is toch alleen maar positief dat zulke hengsten ter beschikking staan in die prijsklasse? Dat er zo weinig mensen zijn die ze willen gebruiken maakt dat het dekgeld veel lager ligt.
Met mijn eerder genoemde lijst heb ik ook al aangetoond dat er net zo goed ook rijpaardhengsten in die prijsklasse zitten. Ik ga Zortin toch ook niet met Sandro Hit vergelijken?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:29

Dan nogmaals mijn vraag,
waarom een uitstapje maken naar een jonge hengst van zo'n stamboek voor dat geld.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:29

Volgens mij heeft deze vrouw hier op Bokt zelf ook een topic over geopend,
staat me wel iets van bij.

Voltaire is natuurlijk helemaal geen vergelijk
ChinChin is 3500 euro en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen in deze prijsklasse.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:28

Rentmeester is echt SUPERbloed om in de pedigree van je paard te hebben zitten Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:54

Ik spaar geen dubbele


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Lalladidoo en 51 bezoekers